-
Począwszy od sezonu 2015, Audi Sport TT Cup będzie imprezą rozgrywaną w ramach DTM
-
Atrakcyjny, wyczynowy samochód dla mÅ‚odych kierowców, ale również dla tych majÄ…cych już doÅ›wiadczenie w innych seriach wyÅ›cigowych
-
Prof. Dr. Hackenberg przewiduje: „Audi TT oczaruje fanów i kierowców“
Ingolstadt, 20 października 2014 r. InicjujÄ…c wÅ‚asnÄ… seriÄ™ wyÅ›cigowÄ… dla Audi TT, cztery pierÅ›cienie otwierajÄ… możliwoÅ›ci debiutu w Å›wiecie sportów motorowych. PoczÄ…wszy od sezonu 2015, Audi Sport TT Cup bÄ™dzie imprezÄ… odbywajÄ…cÄ… siÄ™ w ramach DTM. W ten sposób, po udanym debiucie wyÅ›cigów Audi R8 LMS Cup w Azji, koncern z Ingolstadt zacznie organizować wÅ‚asny puchar także w Niemczech. Wersja wyÅ›cigowa Audi TT ma moc 228 kW (310 KM), ważąc przy tym zaledwie 1125 kg. Za pomocÄ… funkcji push to pass, moc dwulitrowego silnika TFSI w który wyposażony jest samochód, można na krótko podnieść o 22 kW (30 KM).
„Audi TT to ikona. Trzecia jego generacja to symbol wciąż peÅ‚nego mocy sportowego ducha i emocjonujÄ…cej stylistyki” — mówi prof. dr Ulrich Hackenberg, czÅ‚onek zarzÄ…du Audi AG ds. rozwoju technicznego. „Nie miaÅ‚em cienia wÄ…tpliwoÅ›ci,
że maszyna taka jak Audi TT, powinna startować na torze. Audi Sport TT Cup to Å›wietna koncepcja wyÅ›cigów speÅ‚niajÄ…ca ten warunek. Moim zdaniem, Audi TT oczaruje i fanów i kierowców.”
W sezonie 2015, podczas każdego z szeÅ›ciu wyÅ›cigów DTM w Niemczech i w krajach sÄ…siednich, zaplanowano po dwa wyÅ›cigi Audi Sport TT Cup. Na linii startowej stanÄ… 24 samochody przygotowane przez quattro GmbH. Sześć z nich zarezerwowano dla kierowców wytypowanych przez Audi, natomiast miejsca za kierownicÄ… osiemnastu pozostaÅ‚ych pojazdów przeznaczono dla chÄ™tnych z caÅ‚ego Å›wiata. SwÄ… aplikacjÄ™ do tej ekipy skÅ‚adać można za poÅ›rednictwem strony www.audi-motorsport.com. Kilkuetapowa rekrutacja prowadzona bÄ™dzie w Å›cisÅ‚ej wspóÅ‚pracy z Audi driving experience.
Markus Winkelhock - doÅ›wiadczony kierowca zawodowy, od lat zwiÄ…zany z Audi, bÄ™dzie podczas caÅ‚ej serii wyÅ›cigów Audi Sport TT Cup sÅ‚użyÅ‚ zawodnikom radÄ…. Ten byÅ‚y kierowca DTM i zwyciÄ™zca tegorocznych 24-godzinnych wyÅ›cigów na torach Nürburgring i w Spa, miaÅ‚ już okazjÄ™ przetestować model TT cup. Jego wrażenia: „Audi TT cup to Å›wietny pojazd wyÅ›cigowy, idealny dla poczÄ…tkujÄ…cych, ale mimo to ma swoje wymagania. Gdy siadasz za jego kierownicÄ…, od razu czujesz, że siedzisz w aucie marki Audi, momentalnie też widzisz jego bliskie pokrewieÅ„stwo z innymi samochodami tej marki.“
Bardzo lekka karoseria Audi TT trzeciej generacji z jej inteligentnÄ…, materiaÅ‚owÄ… kompozycjÄ… stali i aluminium, to idealna baza samochodu wyÅ›cigowego. Czterocylindrowy silnik TFSI oraz szeÅ›ciostopniowa skrzynia biegów S tronic zostaÅ‚y zaadaptowane z pojazdów seryjnych w prawie niezmienionym stanie. Aktywny, regulowany elektronicznie mechanizm różnicowy, zapewnia optymalnÄ… trakcjÄ™ przedniej osi.
„Audi TT cup to atrakcyjny samochód wyÅ›cigowy dla poczÄ…tkujÄ…cych, ale też dla doÅ›wiadczonych już kierowców“ – mówi Heinz Hollerweger, prezes quattro GmbH. „BezpieczeÅ„stwo, bez stosowania jakichkolwiek póÅ‚Å›rodków, jest najważniejszÄ… dla tego modelu sprawÄ…. SkorzystaliÅ›my w nim z rozwiÄ…zaÅ„ sprawdzonych w Audi R8 LMS ultra, zapożyczajÄ…c z niego dla przykÅ‚adu fotel kierowcy Audi PS1 Safety Seat.“
ZwyciÄ™zca caÅ‚ej nowej serii Audi Sport TT Cup może liczyć na wsparcie w prowadzonym przez Audi, doskonale sprawdzajÄ…cym siÄ™ programie wyÅ›cigów GT3. Wielu mÅ‚odych kierowców marzy także o późniejszej możliwoÅ›ci reprezentowania Audi w DTM lub w WEC. „Przez dÅ‚ugi czas koncentrowaliÅ›my siÄ™ na imprezach motorowych najwyższej rangi” – mówi szef Audi Motorsport, dr Wolfgang Ullrich. „Audi R8 LMS byÅ‚ w 2008 roku pierwszym samochodem wyÅ›cigowym, stworzonym specjalnie dla zewnÄ™trznych teamów. Audi Sport TT Cup to z kolei oferta przygotowana przez quattro GmbH z myÅ›lÄ… o nowicjuszach, chcÄ…cych wejść w Å›wiat sportów motorowych w towarzystwie czterech pierÅ›cieni.“
Koncern Audi w roku 2013 dostarczyÅ‚ klientom okoÅ‚o 1 575 500 samochodów marki Audi. Jeden z najbardziej rozpoznawalnych modeli marki, Audi A3, zostaÅ‚ wyróżniony nadawanym przez jury zÅ‚ożone z dziennikarzy z caÅ‚ego Å›wiata tytuÅ‚em „World Car of the Year 2014” (Å›rednie, Å‚Ä…czne zużycie paliwa: 7,1 – 3,2 l/100 km, Å›rednia emisja CO2: 165 – 85 g/km). W caÅ‚ym roku przedsiÄ™biorstwo osiÄ…gnęło przychody w wysokoÅ›ci 49,9 miliardów Euro, a jego wynik operacyjny wyniósÅ‚ 5,03 miliardów Euro. Marka Audi obecna jest na ponad 100 rynkach caÅ‚ego Å›wiata, a produkcja odbywa siÄ™ w zakÅ‚adach w Ingolstadt, Neckarsulm, Györ (WÄ™gry), w Brukseli (Belgia), w BratysÅ‚awie (SÅ‚owacja), Martorell (Hiszpania), w KaÅ‚udze (Rosja), Aurangabad (Indie), Changchun (Chiny) i w Dżakarcie (Indonezja). W grudniu 2013, cztery pierÅ›cienie rozpoczęły również produkcjÄ™ samochodów w Foshan (Chiny). W roku 2015 produkcja ruszy w São José dos Pinhais (Brazylia), a od 2016 w San José Chiapa w Meksyku. SpóÅ‚kami należącymi w 100% do Audi AG sÄ… miÄ™dzy innymi quattro GmbH (Neckarsulm), Automobili Lamborghini Holding S.p.A. (Sant'Agata Bolognese/ WÅ‚ochy) oraz producent sportowych motocykli Ducati Motor Holding S.p.A (Bolonia/WÅ‚ochy). Audi zatrudnia obecnie ponad 73 500 pracowników, z czego 52 500 w Niemczech.
W latach 2014 - 2018 koncern planuje inwestycje rzÄ™du 22 miliardów Euro, gÅ‚ównie w nowe produkty i zrównoważone technologie. Audi przykÅ‚ada dużą wagÄ™ do korporacyjnej odpowiedzialnoÅ›ci, a w swej strategii ustanowiÅ‚o zasadÄ™ zrównoważonego rozwoju swoich produktów i procesów produkcyjnych. DÅ‚ugoterminowym celem koncernu jest mobilność wolna od CO2.