Koncept z 2008 roku nie doczekaÅ‚ siÄ™ seryjnego odpowiednika, jednak jest szansa, że R8 nowej generacji bÄ™dzie napÄ™dzane silnikiem wysokoprężnym. Samochód powstanie w oparciu o architekturÄ™ MMS - wykorzystywanÄ… m.in. przez Lamborghini Huracán - stanowiÄ…cÄ… poÅ‚Ä…czenie aluminium i wÅ‚ókna wÄ™glowego.
NajwiÄ™ksze zmiany zajdÄ… w gamie jednostek napÄ™dowych. Benzynowy silnik V8 o pojemnoÅ›ci 4,2 litra zostanie zastÄ…piony odmianÄ… twin-turbo o pojemnoÅ›ci zmniejszonej do 4 litrów (460 KM i 500 Nm momentu obrotowego). Z kolei wolnossÄ…cy motor V10 o pojemnoÅ›ci 5,2 litra otrzyma do pary nowÄ…, 7-biegowÄ… przekÅ‚adniÄ™ S Tronic, a jego moc wzroÅ›nie do okoÅ‚o 540 KM (529 Nm momentu obrotowego).
Odmiana R8 V10 Plus - oferowana wyÅ‚Ä…cznie, jako Coupe - bÄ™dzie zasilana V-dziesiÄ…tkÄ… generujÄ…cÄ… 600 KM i 560 Nm momentu obrotowego. Producent wprowadzi również do oferty wariant e-Tron, który oprócz doskonaÅ‚ych osiÄ…gów zaoferuje relatywnie duży zasiÄ™g (ponad 480 km) i wysokÄ… wydajność paliwowo-ekologicznÄ….
PrawdziwÄ… nowoÅ›ciÄ… bÄ™dzie natomiast model R8 TDI, pod maskÄ… którego znajdzie siÄ™ 4-litrowy diesel V8 lub 5-litrowy silnik wysokoprężny V10. Podobna jednostka bÄ™dzie w przyszÅ‚oÅ›ci napÄ™dzaÅ‚a modele Bentley’a.
Debiut Audi R8 TDI zaplanowano wstępnie na roku 2017, natomiast benzynowe warianty pojawią się na rynku nieco wcześniej.