„Po dobrym poczÄ…tku czwartego kwartaÅ‚u, pomimo ciÄ…gle niesprzyjajÄ…cych warunków mamy zamiar przez najbliższe miesiÄ…ce podtrzymywać ten trend” – mówi Bram Schot, szef sprzedaży i marketingu w AUDI AG. „Nasza obecna inicjatywa modelowa kÅ‚adzie fundamenty pod przyszÅ‚y sukces. W Å›lad za nowym Audi A8, kolejna generacja Audi A7 wynosi sportowy styl i estetykÄ™ na zupeÅ‚nie nowy poziom, nie oglÄ…dany wczeÅ›niej w klasie samochodów luksusowych. Jeszcze przed rynkowÄ… premierÄ…, ta unikatowa koncepcja wywoÅ‚ywaÅ‚a nie lada sensacjÄ™, a później zostaÅ‚a doskonale przyjÄ™ta przez naszych klientów.”
W poÅ‚owie października, Audi zaprezentowaÅ‚o w siedzibie w Ingolstadt swoje nowe, czterodrzwiowe, duże coupé. Nowe Audi A7, ze swoim dynamicznym i progresywnym jÄ™zykiem stylistycznym, przeznaczone jest dla klientów ceniÄ…cych sobie przede wszystkim nowoczesne trendy, stylistykÄ™ i rozwiÄ…zania techniczne z najwyższej póÅ‚ki. Do pierwszych salonów dealerskich w Europie, samochód ten wjedzie w marcu 2018.
Na rodzimym kontynencie czterech pierÅ›cieni, w ostatnim miesiÄ…cu po raz kolejny faworytem kupujÄ…cych zostaÅ‚o Audi Q2. W październiku, kluczyki do swego nowego, miejskiego SUV’a odebraÅ‚o ok. 6600 Europejczyków. BiorÄ…c pod uwagÄ™ caÅ‚Ä… gamÄ™ modelowÄ…, szczególnÄ… dynamikÄ™ sprzedaży odnotowaÅ‚a Polska. Tylko w ostatnim miesiÄ…cu na polskie drogi wyjechaÅ‚o 1340 egzemplarzy Audi, o 44,2 procent wiÄ™cej niż w analogicznym miesiÄ…cu roku ubiegÅ‚ego. LiczÄ…c od poczÄ…tku roku, sprzedaż nad WisÅ‚Ä… wzrosÅ‚a o 25 procent. Dobre wyniki odnotowaÅ‚y również Hiszpania i WÅ‚ochy. Na PóÅ‚wyspie Iberyjskim i na Wyspach Kanaryjskich, wzrost sprzedaży o 10,5 procent rok do roku, przekÅ‚ada siÄ™ na zadowolenie 4393 klientów. Dostawy nowych samochodów we WÅ‚oszech wzrosÅ‚y o 23,4 procent, do 5993 aut.
Na drugim koÅ„cu skali znalazÅ‚ siÄ™ rynek w Wielkiej Brytanii, na którym odnotowano spadek o 5,5 procent w stosunku do wyników października roku 2016. Od poczÄ…tku roku sprzedaż na Wyspach zmniejszyÅ‚a siÄ™ o 0,6 procent, zbliżona jest jednak do poziomu roku ubiegÅ‚ego i przewyższa wyniki caÅ‚ego brytyjskiego rynku motoryzacyjnego. We Francji, samochody z czterema pierÅ›cieniami w logo trafiÅ‚y do 5374 nowych klientów – to również spadek rok do roku, o 8,5 procent. Na rynki caÅ‚ej Europy koncern dostarczyÅ‚ w październiku 68 450 pojazdów marki Audi (mniej o 1,6%). Jest to skumulowany wzrost o 0,5 procent w porównaniu z rokiem 2016, gdy Audi na Starym Kontynencie notowaÅ‚o rekordy sprzedaży.
W Chinach, ostatni miesiÄ…c okazaÅ‚ siÄ™ być najlepszym sprzedażowo październikiem w historii obecnoÅ›ci czterech pierÅ›cieni na tym rynku. Do rÄ…k chiÅ„skich kierowców trafiÅ‚o 53 828 egzemplarzy Audi, co przekÅ‚ada siÄ™ na najwyższy w tym roku wzrost sprzedaży, rzÄ™du 14,5 procent. Dealerzy w PaÅ„stwie Åšrodka odnotowali zwiÄ™kszony popyt przede wszystkim na przedÅ‚użonÄ… wersjÄ™ modelu A4. Od stycznia br., koncern z Ingolstadt sprzedaÅ‚ w Chinach 472 498 aut, a skumulowany spadek sprzedaży w stosunku do ubiegÅ‚ego roku zostaÅ‚ zredukowany do 3 procent. W poÅ‚owie listopada, na Guangzhou International Motor Show, Audi Å›wiÄ™tować bÄ™dzie chiÅ„skÄ… premierÄ™ modelu S4. Dynamiczne auto typu S uzupeÅ‚ni ofertÄ™ czterech pierÅ›cieni na tamtejszym rynku już na wiosnÄ™ roku 2018.
W ubiegÅ‚ym miesiÄ…cu, motorem wzrostu sprzedaży Audi okazaÅ‚a siÄ™ Ameryka PóÅ‚nocna. Cztery pierÅ›cienie ustanowiÅ‚y tu kolejny rekord sprzedaży, przekazujÄ…c klientom w tym regionie ponad 23 800 samochodów. W Stanach Zjednoczonych koncern odnotowaÅ‚ osiemdziesiÄ…ty drugi z rzÄ™du miesiÄ…c z rosnÄ…cÄ… sprzedażą. Na drogi USA wyjechaÅ‚o w tym czasie 19 425 samochodów marki Audi (wzrost o 9,6%). Kanada po raz kolejny osiÄ…gnęła dwucyfrowy wzrost sprzedaży (+11,3%, 3063 auta). Tak dobre wyniki w obu krajach koncern zawdziÄ™cza przede wszystkim modzie na samochody typu SUV. Od poczÄ…tku roku, auta rodziny modelowej Q kupiÅ‚a poÅ‚owa amerykaÅ„skich klientów Audi. Natomiast u ich póÅ‚nocnych sÄ…siadów, już jeden na cztery kupione od stycznia do października samochody, to Audi Q5.