Z okazji 150 rocznicy urodzin Augusta Horcha, na linii startu staną cztery wozy marki Horch z pierwszej połowy XX wieku. Modele Horch 10/50 KM z 1925 roku, Horch 305 Landaulet z 1928 roku, Horch 850 Pullman Cabriolet z 1936 roku i Horch 930 S, to niewątpliwe precjoza zabytkowej floty Audi. Rzadki model motocykla DKW 500 UL z 1937 roku stanowi dopełnienie reprezentacji Audi Tradition na Classic Days.
Festiwal Classic Days Schloss Dyck odbywa siÄ™ w tym roku już po raz trzynasty. Ze wzglÄ™du na swój charakter, uchodzi on za „niemiecki odpowiednik festiwalu Goodwood”. W przepeÅ‚nionej duchem klasyki atmosferze zamku Dyck w pobliżu miejscowoÅ›ci Neuss, zorganizowano imprezÄ™ bÄ™dÄ…cÄ… barwnym poÅ‚Ä…czeniem garden party, spotkania klubowego wÅ‚aÅ›cicieli zabytkowych pojazdów, konkursu elegancji i sportu motorowego, w którym udziaÅ‚ bierze 400 zabytkowych samochodów. Oczekuje siÄ™, że na zlot przybÄ™dzie ok. 40 tysiÄ™cy goÅ›ci. Audi Tradition prezentuje siÄ™ w ramach „Classic Corner“ i ze swoimi eksponatami siÄ™ga gÅ‚Ä™boko do historii czterech pierÅ›cieni.
Model Horch 10/50 KM z roku 1925, to najstarszy pojazd marki Horch w kolekcji Audi Tradition. Ten otwarty samochód rajdowy byÅ‚ pierwszÄ… pracÄ… naczelnego konstruktora marki Horch Paula Daimlera. Automobil stanowi symbol podwójnej zmiany: byÅ‚ to ostatni czterocylindrowiec i ostatni samochód z kierownicÄ… po prawej stronie, jaki wyprodukowano w zakÅ‚adach w Zwickau. Model prezentowany na zamku Dyck to jedyny na Å›wiecie egzemplarz tego modelu zdolny do jazdy.
W roku 1926 August Horch zaprezentowaÅ‚ pierwszy niemiecki samochód produkcji seryjnej z silnikiem oÅ›miocylindrowym. Od 1927 roku Horch wyposażaÅ‚ w tÄ™ rzÄ™dowÄ… jednostkÄ™ wszystkie auta – również supermodny wówczas model 305 Landaulet. Audi Tradition zaprezentuje na zamku Dyck jedynÄ… w swoim rodzaju wersjÄ™ tego modelu, w której miÄ™kki dach znad drugiego rzÄ™du siedzeÅ„ jest skÅ‚adany.
Niemniej spektakularny jest rzadki egzemplarz Horcha 850 Pullman Cabriolet z 1936 roku. Ten kabriolet o dÅ‚ugoÅ›ci 5,5 m, który kosztowaÅ‚ swego czasu 17,5 tysiÄ…ca ówczesnych marek niemieckich, wykonano tylko w iloÅ›ci 134 egzemplarzy. Jeszcze rzadszy eksponat to Horch 930 S Stromlinie, który stworzono tylko w kilku egzemplarzach prototypowych. Gdy Auto Union AG, prezentujÄ…c to auto na berliÅ„skiej Wystawie Samochodów w roku 1939 chciaÅ‚o pokazać, jak bÄ™dzie wyglÄ…dać przyszÅ‚ość motoryzacji, istniaÅ‚o zaledwie sześć sztuk tego modelu. Pojazd o opÅ‚ywowej formie Stromlinie pod wzglÄ™dem aerodynamiki reprezentowaÅ‚ najnowszÄ… myÅ›l technicznÄ… ówczesnej epoki. Latem 1939 roku na torze testowym pod Dessau, samochód testowy o mocy 92 KM osiÄ…gnÄ…Å‚ budzÄ…cÄ… podziw prÄ™dkość maksymalnÄ… 187 km/h. II wojna Å›wiatowa niespodziewanie zakoÅ„czyÅ‚a dobrze rysujÄ…cÄ… siÄ™ przyszÅ‚ość zupeÅ‚nie nowego modelu. DopeÅ‚nienie prezentacji Audi Tradition na zamku Dyck stanowi równie rzadki motocykl. To DKW 500 UL bÄ™dÄ…cy caÅ‚kowicie nowÄ… replikÄ… pochodzÄ…cego z 1937 roku wyÅ›cigowego motocykla o dwóch cylindrach i z pompÄ… Å‚adowania. Niestety nie istnieje już żaden egzemplarz oryginalny tego ciekawego jednoÅ›ladu.