Blisko 20 lat po jego premierze, która odby艂a si臋 w 1995 roku, Art Car powraca do Los Angeles - miasta, w którym przez ponad 40 lat mieszka艂 Hockney. „Dobrze by艂oby pokaza膰 samochód w taki sposób, aby艣 móg艂 zajrze膰 do 艣rodka”, mówi o projekcie artysta, realizuj膮c ten 艣mia艂y pomys艂 w typowym dla siebie stylu zaczerpni臋tym z popartu, który sta艂 si臋 równie popularny, jak styl Andy’ego Warhola.
BMW Group jest oficjalnym partnerem Paris Photo Los Angeles, a dzie艅 przed rozpocz臋ciem targów odb臋dzie si臋 pó艂nocnoameryka艅ska premiera ksi膮偶ki BMW Art Car. Pierwsza publikacja dotycz膮ca kolekcji BMW Art Car Collection zostanie zaprezentowana 24 kwietnia. Pozycja opublikowana przez wydawnictwo Hatje Cantz prezentuje bogat膮 histori臋 legendarnych modeli BMW Art Car w formie ilustrowanego katalogu.
Uznani arty艣ci z ca艂ego 艣wiata ju偶 od roku 1975 projektuj膮 modele BMW w sposób typowy dla swoich czasów, prezentuj膮c ró偶ne wizje artystyczne. W艣ród siedemnastu projektów z kolekcji Art Car Collection znalaz艂y si臋 prace takich twórców, jak Frank Stella, Roy Lichtenstein, Robert Rauschenberg, Jenny Holzer, Olafur Eliasson i Jeff Koons, który równie偶 zilustrowa艂 ok艂adk臋 ksi膮偶ki. Modele Art Car, odzwierciedlaj膮ce rozwój sztuki, designu i technologii w uj臋ciu kulturowym i historycznym, by艂y wystawiane w najwi臋kszych muzeach na ca艂ym 艣wiecie, w tym w Muzeum Guggenheima i w Luwrze. Na 200 stronach ozdobionych 148 ilustracjami i uzupe艂nionych portretami oraz wywiadami opisano inspiracje i plany dzia艂ania artystów, a tak偶e histori臋 rozwoju kolekcji.
W jedenastym roku wspó艂pracy z Paris Photo, BMW po raz kolejny zapewni obs艂ug臋 samochodow膮 dla VIP-ów. Oprócz modelu Art Car autorstwa Davida Hockney’a, firma poka偶e równie偶 BMW i8, które zwiastuje nadej艣cie nowej ery zrównowa偶onych osi膮gów. Dzi臋ki futurystycznej stylizacji oraz prze艂omowej technologii, BMW i8 wykonane z w艂ókna w臋glowego jest najbardziej przysz艂o艣ciowym samochodem sportowym na 艣wiecie oraz pierwsz膮 hybryd膮 typu plug-in niemieckiego producenta o wysokich osi膮gach.
Targi b臋d膮 otwarte dla zwiedzaj膮cych w dniach od 25 do 26 kwietnia w godzinach od 12 do 19 oraz 27 kwietnia w godzinach od 12 do 18.
Od dziesi臋ciu lat BMW aktywnie wspiera tak偶e inne imprezy artystyczne na 艣wiecie, jak Frieze w Londynie i Nowym Jorku, Art Basel w Bazylei, Miami i Hongkongu, Berlin Gallery Weekend oraz TEFAF Maastricht.
Paris Photo LA
Paris Photo Los Angeles, druga pó艂nocnoameryka艅ska edycja najwi臋kszych na 艣wiecie targów fotografii, odb臋dzie si臋 w Paramount Pictures Studios, gdzie zwiedzaj膮cy poznaj膮 sposób, w jaki arty艣ci wykorzystywali fotografi臋 i ruchome obrazy w swoich dzie艂ach w XX i XXI wieku.
Targi b臋d膮 otwarte dla zwiedzaj膮cych w dniach od 25 do 26 kwietnia w godzinach od 12 do 19 oraz 27 kwietnia w godzinach od 12 do 18. Wi臋cej informacji na stronie http://losangeles.parisphoto.com.
Zaanga偶owanie BMW Group w 偶ycie kulturalne
Przez ponad 40 lat koncern BMW Group wzi膮艂 udzia艂 w ponad 100 projektach promuj膮cych kultur臋 na ca艂ym 艣wiecie. W ramach tego d艂ugoterminowego zaanga偶owania BMW Group koncentruje si臋 przede wszystkim na sztuce wspó艂czesnej i nowoczesnej, muzyce klasycznej i jazzowej oraz architekturze i wzornictwie. W roku 1972 artysta Gerhard Richter namalowa艂 trzy wielkoformatowe obrazy, wisz膮ce w foyer monachijskiej centrali koncernu. Od tego czasu z BMW wspó艂pracowa艂o wielu artystów, chocia偶by takie osobisto艣ci jak Andy Warhol, Roy Lichtenstein, Olafur Eliasson, Jeff Koons, Zubin Metha, Daniel Barenboim i Anna Netrebko. Ponadto firma anga偶owa艂a znanych architektów, takich jak Karl Schwanzer, Zaha Hadid oraz Coop Himmelb(l)au, do zaprojektowania wa偶nych budynków architektury koncernu. W roku 2011 BMW Guggenheim Lab - czyli mi臋dzynarodowa inicjatywa fundacji Solomon R. Guggenheim, Muzeum Guggenheima oraz BMW Group - 艣wi臋towa艂a swoj膮 艣wiatow膮 premier臋 w Nowym Jorku. We wszystkich inicjatywach kulturalnych BMW Group ho艂duje ca艂kowitej swobodzie kreatywnego potencja艂u - wszak偶e, podobnie jak w przypadku innowacji w 偶yciu gospodarczym firmy, jest ona w sztuce gwarantem prze艂omowych dzie艂.
Wi臋cej informacji na stronach: www.bmwgroup.com/culture i www.bmwgroup.com/culture/overview