Niecodzienna koncepcja pokazywania je偶d偶膮cych samochodów zosta艂a dopracowana i udoskonalona, pozwalaj膮c dziennikarzom i go艣ciom imprezy na zapoznanie si臋 z efektywno艣ci膮 i dynamik膮 pojazdów w ich naturalnym 艣rodowisku. Kombinacja typowej targowej prezentacji po艂膮czonej z scenicznym przedstawieniem, pozwoli zwiedzaj膮cym dos艂ownie wej艣膰 do 艣wiata firmy BMW.
Motywem przewodnim tegorocznej obecno艣ci BMW na salonie IAA b臋d膮 samochody koncepcyjne zbudowane pod mark膮 BMW i. Prezentuj膮c modele BMW i3 Concept oraz BMW i8 Concept, BMW Group przedstawia swoj膮 wizj臋 przysz艂ej motoryzacji. Pojazdy koncepcyjne daj膮 przedsmak pierwszych samochodów elektrycznych, które pod mark膮 BMW i trafi膮 na linie produkcyjne. Pod koniec lipca oko艂o 300 dziennikarzy z ró偶nych krajów mia艂o okazj臋 wyrobi膰 sobie zdanie o samochodach BMW i, a tak偶e o 艣rodowisku, w jakim zostan膮 zaprezentowane, odwiedzaj膮c cz臋艣ciowo ju偶 uruchomione stoisko przygotowywane na IAA 2011.
Do 艣wiatowej premiery we Frankfurcie szykuje si臋 tak偶e nowy model BMW serii 1. Dzi臋ki rozbudowanej ofercie indywidualizacji samochodu, wynikaj膮cej z wprowadzenia nowych linii wyposa偶enia, jego prezentacja stanowi szczególne wyzwanie pod wzgl臋dem personalizacji i zró偶nicowania pokazywanych samochodów.
BMW Group b臋dzie równie偶 indywidualnie prezentowa膰 swoje poszczególne marki na IAA, informuj膮c i motywuj膮c w ten sposób swoich dealerów. Od po艂owy lipca na stoisku targowym we Frankfurcie odbywaj膮 si臋 zorganizowane z rozmachem spotkania dealerów i sprzedawców. Nowe pojazdy grupy BMW zaprezentowano ju偶 9000 uczestników tych spotka艅, umo偶liwiaj膮c im zapoznanie si臋 ze szczegó艂ami na zorganizowanych przy tej okazji spotkaniach roboczych. Kolejnym dodatkiem do prezentacji samochodów jest mo偶liwo艣膰 przetestowania aktualnych i przysz艂ych produktów, jak BMW serii 1 i MINI Coupé, w czasie jazd odbywaj膮cych si臋 na terenach targowych oraz w okolicach Frankfurtu.
Podobnie, jak by艂o to w roku 2009, BMW Group ze swoimi markami BMW, MINI i Rolls-Royce, znajdzie si臋 w ca艂o艣ci pod dachem hali 11. BMW Group wyst臋puje te偶 jako firma, w foyer po obu stronach hali wystawowej, przedstawiaj膮c tam i wyja艣niaj膮c swoj膮 dzia艂alno艣膰 na rzecz zrównowa偶onego rozwoju. Dzia艂 motocykli prezentuje obie swoje marki BMW Motorrad oraz Husquarna Motorcycles na wolnym powietrzu przed hal膮 11, dope艂niaj膮c tym obrazu BMW Group na frankfurckim salonie IAA 2011.
W roku 2010 aktywna, ruchoma prezentacja BMW z salonu IAA 2009 otrzyma艂a srebrn膮 nagrod臋 za projekt przyznawan膮 corocznie w imieniu Republiki Federalnej Niemiec przez Niemieck膮 Rad臋 Wzornictwa Przemys艂owego. Ta sama innowacyjna prezentacja otrzyma艂a Srebrnego Lwa w Cannes przyznanego przez Niemiecki Klub Dyrektorów Artystycznych (ADC) oraz kilka innych nagród bran偶owych.