Jako długoletni partner organizatora MotoGP, Dorna Sports, BMW M Division tradycyjnie co roku prezentuje nowości techniczne. W tym roku na katarskim Grand Prix rozegranym na „Losail International Circuit”, BMW M4 MotoGP Safety Car ruszyło na tor po raz pierwszy z zupełnie nowym, niezwykle innowacyjnym systemem na pokładzie: z wtryskiem wody. Dzięki tej technologii inżynierowie BMW M Division uzyskali wyraźny wzrost osiągów wyczynowego silnika BMW M4 Coupe (w wersji produkcyjnej moc 317 kW/431 kM, średnie zużycie paliwa 8,8-8,3 l/100 km, emisja CO2 204-194 g/km). Wtrysk wody umożliwia podniesienie górnego progu osiągów, które dotychczas poddane były restrykcjom cieplnym. Po intensywnych testach w ramach Mistrzostw Świata MotoGP, system wtrysku wody zostanie wprowadzony w bliskiej przyszłości do produkcyjnego modelu BMW M.
Inżynierowie wykorzystują fizyczne własności wody w procesie odparowania, by odebrać energię cieplną z otaczającego ją medium. Woda wtryskiwana jest do kolektora dolotowego pod postacią bardzo drobno rozpylonej mgły, tym samym znacząco schładzając w procesie odparowania powietrze dolotowe. Obniża to temperaturę sprężonego powietrza w komorze spalania, a tym samym redukuje tendencję do spalania stukowego. Silnik turbo może być dzięki temu wykorzystywany przy wyższym ciśnieniu doładowania i z wcześniejszym momentem wtrysku. Niższa temperatura procesu powoduje też zmniejszenie wytwarzania substancji niebezpiecznych, szczególnie tlenku azotu (NOx). W efekcie wtrysk wody w ogromnym stopniu poprawia sprawność silnika, technologia ta zwiększa moc i moment obrotowy, zarazem obniżając zużycie paliwa i emisję szkodliwych substancji. Tym samym możliwe jest podniesienie osiągów bez podnoszenia obciążeń termicznych elementów zespołu napędowego, przez co ich trwałość nie ulega obniżeniu.
We flocie samochodów bezpieczeństwa debiutuje BMW X5 M, pełniące rolę Medical Car. Modelem tym (moc 423 kW/575 KM, średnie spalanie 1,1 l/100 km, emisja CO2 258 g/km) BMW M Division ustanawia kolejne standardy w segmencie samochodów typu Sport Activity Vehicle oraz Sport Activity Coupe. Łączy on w sobie charakterystyczne cechy odnoszącej ogromne sukcesy rodziny BMW X – ekskluzywność, trwałość, zwinność i osiągi – z typowymi cechami rodziny M. Podobnie jak pozostałe samochody z floty Safety Car, tak i BMW X5 M przygotowywane jest fabrycznie do roli Medical Car w serii MotoGP.
W roku 2015 w roli Safety Car wystąpią poza BMW M4 coupe także BMW M3 Limousine oraz BMW M6 Gran Coupe. Oficer Bezpieczeństwa dojedzie na tor w BMW M5 Limousine. Jako Samochody Medyczne wystąpią BMW M550d xDrive oraz – po raz pierwszy – BMW X5 M.
Flotę Safety Car 2015 uzupełniają dwa motocykle BMW S 1000 RR dostarczone przez BMW Motorrad jako Safety Bike.
Jednak zaangażowanie BMW M Division w serię MotoGP obejmuje także inne działania. „M – najmocniejsza litera świata” jest ściśle powiązana z rodziną MotoGP i stanowi bardzo istotny element Mistrzostw Świata. Nagroda BMW M Award, którą przyznaje się najszybszemu kierowcy kwalifikacji w sezonie od 2003 r., stała się niezwykle pożądanym wyróżnieniem wśród najlepszych kierowców świata. BMW M Division nawiązuje również bezpośrednie kontakty z istniejącymi i potencjalnymi klientami za pośrednictwem działań prowadzonych podczas i z okazji wyścigów. BMW M Motorhome na terenie padoku jest permanentnym miejscem spotkań społeczności MotoGP. Programy nagrodowe, jak BMW M MotoGP Experience pozwalają BMW M na wykorzystywanie fascynacji mistrzostwami MotoGP gości, zaś program BMW M MotoGP Experts zapewnia interesujące informacje na temat wydarzeń na torze wyścigowym. Podczas wybranych weekendów wyścigowych BMW M Division prezentuje także swe najnowsze modele i produkty.