Z uwagi na doskonaÅ‚Ä… wydajność tych aut, zaprezentowanÄ… w poprzedniej rundzie mistrzostw, samochody Hondy zostanÄ… obciążone maksymalnym balastem 40 kilogramów. JednoczeÅ›nie auta trzech konkurencyjnych producentów bÄ™dÄ… o 20 kilogramów lżejsze, co oznacza, że różnica w masie wÅ‚asnej pomiÄ™dzy Hondami Civic, a wiÄ™kszoÅ›ciÄ… samochodów w stawce wyniesie 60 kilogramów!
Po udanym weekendzie na torze Suzuka, gdzie Norbert Michelisz odniósÅ‚ zwyciÄ™stwo w pierwszym wyÅ›cigu, a Monteiro zajÄ…Å‚ trzecie miejsce w drugim wyÅ›cigu, dociążone Hondy Civic bÄ™dÄ… musiaÅ‚y dać z siebie wszystko, aby zyskać cenne punkty w klasyfikacji generalnej. Obecnie Gabriele Tarquini zajmuje drugie miejsce w klasyfikacji kierowców.
„Szanghaj to tor typu Grand Prix”,wyjaÅ›nia Gabriele. „Nie ma krawężników, jest dosyć pÅ‚aski i szeroki. DziÄ™ki temu, rozgrywane tu wyÅ›cigi sÄ… bardzo emocjonujÄ…ce dla widzów zebranych na trybunach i przed telewizorami. Na koÅ„cu dÅ‚ugiej prostej trzeba mocno dohamować przed ostrÄ… nawrotkÄ…. CzÄ™sto robi siÄ™ tu gorÄ…co! Pierwszy zakrÄ™t jest bardzo dÅ‚ugi i wolny; to prawdopodobnie jeden z najdÅ‚uższych zakrÄ™tów w caÅ‚ych mistrzostwach. Wszystko to sprawia, że rywalizacja na tym torze jest niezwykle zaciÄ™ta. Wiem, że nie bÄ™dzie nam Å‚atwo z uwagi na dodatkowe obciążenie, ale jak zawszÄ™ bÄ™dÄ™ walczyÅ‚ o każdÄ… pozycjÄ™”.
Tor Szanghaj, gdzie odbywa siÄ™ Grand Prix Chin, zostaÅ‚ otwarty w 2004 roku. WyÅ›cigi WTCC zagoÅ›ciÅ‚y tu po raz pierwszy w 2012 roku na 4,6-kilometrowej trasie, którÄ… zaprojektowaÅ‚ niemiecki specjalista Hermann Tilke. Tor stworzony w formie chiÅ„skiego symbolu „Shang”, co oznacza wspiąć siÄ™, zawiera seriÄ™ zÅ‚ożonych zakrÄ™tów i Å‚uków po wschodniej stronie oraz prostÄ… o dÅ‚ugoÅ›ci 900 metrów po stronie zachodniej. „To bardzo ekscytujÄ…ca pÄ™tla!” mówi Tarquini.
WÅ‚och zauważa również, że tor ma bardzo szorstkÄ… nawierzchniÄ™, która powoduje szybkie zużywanie siÄ™ opon. „Trzeba bÄ™dzie tak ustawić podwozie, aby uzyskać optymalnÄ… wydajność opon do samego koÅ„ca wyÅ›cigów, jednakże dla nas najlepszym rozwiÄ…zaniem byÅ‚by wyÅ›cig w deszczu”, przyznaje Gabriele.
Dla Tiago bÄ™dzie to powrót po ubiegÅ‚orocznym starcie pierwszÄ… wersjÄ… Hondy Civic WTCC. Zawodnik wziÄ…Å‚ udziaÅ‚ w trzech ostatnich wyÅ›cigach zeszÅ‚ego sezonu, co stanowiÅ‚o wstÄ™p do tegorocznych mistrzostw. „BÄ™dzie ciężko z dodatkowym balastem. Dysponujemy danymi z zeszÅ‚ego roku, które pomogÄ… nam we wstÄ™pnym zestrojeniu naszych samochodów, jednak teraz Hondy Civic różniÄ… siÄ™ od używanych wtedy maszyn, ponieważ pracowaliÅ›my nad nimi przez caÅ‚y rok. Przed koÅ„cem sezonu chciaÅ‚bym zdobyć zwyciÄ™stwo. W kilku poprzednich wyÅ›cigach byÅ‚em bardzo blisko wygranej”.