W tym czasie na rynku odnotowano sprzedaż nowych samochodów niższÄ… o 7,7% w stosunku do ubiegÅ‚ego roku. W porównaniu z analogicznym okresem w roku 2011, Chevrolet Europe sprzedaÅ‚ o 11 500 pojazdów wiÄ™cej, natomiast udziaÅ‚ w rynku wzrósÅ‚ o 0,24 punktu do rekordowych 1,43 procent. W Europie Zachodniej sprzedaż Chevroleta wzrosÅ‚a o 12 procent i wyniosÅ‚a 92 400 egzemplarzy samochodów osobowych i SUVów.
„W obecnej sytuacji ekonomicznej europejscy klienci przywiÄ…zujÄ… szczególnÄ… uwagÄ™ do ceny samochodu. Nabywcy coraz częściej wybierajÄ… modele Chevroleta, ponieważ oferujemy im to, czego potrzebujÄ…: wyróżniajÄ…cy design oraz bogate wyposażenie za kwotÄ™, na którÄ… ich stać. Innymi sÅ‚owy, klienci dostajÄ… dobry samochód w atrakcyjnej cenie”, powiedziaÅ‚a Susan Docherty, prezes i dyrektor zarzÄ…dzajÄ…ca Chevrolet Europe.
W pierwszej połowie 2012 roku sprzedaż Chevroleta wzrosła w 19 państwach, a wyjątkowo duże wzrosty sprzedaży zanotowano w następujących krajach (według wzrostu):
Państwo
|
Sprzedaż
|
Wzrost
|
Holandia
|
7 800
|
+3 640 sztuk / 88%
|
Polska
|
6 500
|
+2 860 sztuk / 79%
|
WÅ‚ochy
|
19 800
|
+2 110 sztuk / 12%
|
Wielka Brytania
|
8 810
|
+1 870 sztuk / 27%
|
Francja
|
14 950
|
+1 630 sztuk / 12%
|
Niemcy
|
16 140
|
+1 010 sztuk / 7%
|
Belgia
|
3 320
|
+860 sztuk / 35%
|
Szwajcaria
|
2 080
|
+390 sztuk / 23%
|
Austria
|
2 620
|
+370 sztuk / 16%
|
W okresie od stycznia do czerwca tego roku Chevrolet osiągnął rekordowo wysoki udział w rynku w ośmiu państwach: Polsce (3,70%), Turcji (2,78%), Holandii (2,09%), Estonii (1,78%), Austrii (1,25%), Francji (1,17%), Belgii (0,94%) i Niemczech (0,90%).
Najlepiej sprzedajÄ…cymi siÄ™ modelami Chevroleta w Europie w pierwszych szeÅ›ciu miesiÄ…cach roku byÅ‚y: Aveo (34 310 sztuk), Spark (32 010 sztuk) oraz kompaktowy Cruze w wersji hatchback i sedan, który sprzedaÅ‚ siÄ™ w Europie Zachodniej i Åšrodkowej w liczbie 21 000 sztuk. Model ten pozostaje najlepiej sprzedajÄ…cym siÄ™ samochodem Chevroleta na Å›wiecie i oczekuje siÄ™, że jego sprzedaż wzroÅ›nie po uzupeÅ‚nieniu oferty o wersjÄ™ kombi latem tego roku. Rodzinny van Orlando sprzedaÅ‚ siÄ™ w liczbie 14 300 egzemplarzy, natomiast SUV Captiva trafiÅ‚ do 13 820 klientów. Jeszcze w tym roku w salonach sprzedaży pojawi siÄ™ również sedan Chevrolet Malibu z silnikiem wysokoprężnym.
Trzy największe rynki zbytu Chevroleta w Europie Zachodniej i Środkowej w okresie od stycznia do czerwca 2012
|
|
Sprzedaż styczeń-czerwiec 2012
|
Różnica w stosunku do roku 2011 (sztuki)
|
Różnica w stosunku do roku 2011 (%)
|
Udział w rynku
|
WÅ‚ochy
|
19 800
|
+2 100
|
+12,0%
|
2,25%
|
Niemcy
|
16 140
|
+1 010
|
+6,7%
|
0,90%
|
Francja
|
14 950
|
+1 630
|
+12,3%
|
1,17
|
W pierwszej poÅ‚owie 2012 roku Chevrolet sprzedaÅ‚ 5 000 samochodów osobowych i dostawczych w Izraelu(3), osiÄ…gajÄ…c tym samym udziaÅ‚ w rynku na poziomie 4,33 procenta.
1) WstÄ™pne dane dotyczÄ…ce rejestracji – caÅ‚y rynek samochodów (osobowe i lekkie dostawcze).
2) 39 paÅ„stw: 27 krajów Unii Europejskiej plus Andora, Albania, BoÅ›nia i Hercegowina, Chorwacja, Islandia, Macedonia, Czarnogóra, Norwegia, Serbia, Szwajcaria i Turcja.
3) Izrael jest częścią Chevrolet Europe, ale nie jest uwzględniony w powyższych wynikach sprzedaży.