Pierwsza seria filmów prezentujÄ…cych możliwoÅ›ci nowej Captivy dotarÅ‚a do ponad 200 milionów osób i wygenerowaÅ‚a ponad 5 milionów wyÅ›wietleÅ„ w serwisie YouTube.
Krótkie filmy pod nazwÄ… Chevrolet Captiva Life Test prezentujÄ… zalety SUV-a Captiva oraz jego wyjÄ…tkowy charakter, osadzajÄ…c go w zaskakujÄ…cych i zabawnych sytuacjach. Twórcami scenariuszy jest wyselekcjonowana grupa znanych wÅ›ród użytkowników YouTube osobowoÅ›ci. WÅ›ród nich sÄ… miÄ™dzy innymi DigitalRevTV, najpopularniejsza na Å›wiecie platforma internetowa o tematyce fotograficznej, którÄ… subskrybuje ponad 600 000 osób, oraz Secretos de Chicas, mÅ‚oda Hiszpanka, która dzieli siÄ™ swoimi najnowszymi odkryciami z dziedziny makijażu i stylizacji siedzÄ…c na fotelu pasażera w Captivie.
„Kampania to pierwsza w historii globalna wspóÅ‚praca twórców z serwisu YouTube z producentem samochodów. JesteÅ›my bardzo zadowoleni z jej wyników i nie możemy siÄ™ już doczekać kolejnych oryginalnych i inspirujÄ…cych filmów, które ukażą siÄ™ w najbliższym czasie”, powiedziaÅ‚a Beate Stumpe, dyrektor marketingu, Chevrolet Europe.
Manewrowanie SUV-em bez udziału kierowcy
Za sprawÄ… przyciÄ…gajÄ…cej wzrok stylistki nadwozia, mocnych i oszczÄ™dnych silników i wszechstronnych rozwiÄ…zaÅ„ – od napÄ™du na cztery koÅ‚a po nawet siedem miejsc w kabinie pasażerskiej i bagażnik o pojemnoÅ›ci 942 litrów – SUV Captiva jest gotowy na każde wyzwanie, by sprostać wymaganiom wspóÅ‚czesnych poszukiwaczy przygód.
By tego dowieść, Rob J. Mardin, lepiej znany milionom fanów i użytkowników YouTube pod pseudonimem Brett Domino, oraz Arduino, twórcy platformy prototypowania ukÅ‚adów elektronicznych, wpadli na oryginalny pomysÅ‚ wÅ‚asnego testu „Life Test”.
Brett Domino, muzyk, komik i internetowy celebryta, gra covery, skÅ‚adanki i oryginalne utwory na różnych dziwacznych instrumentach. Brett wystÄ…piÅ‚ do tej pory w BBC Radio 1 oraz w brytyjskiej odsÅ‚onie „Mam Talent” tworzonej dla ITV, a jego filmy na YouTube obejrzano 15 milionów razy. Jego zespóÅ‚ Brett Domino Trio skÅ‚ada siÄ™ z dwóch osób: jego samego oraz Stevena Peavesa (Ste Anderson).
Do jednego z najbardziej niekonwencjonalnych wystÄ™pów zespoÅ‚u z pewnoÅ›ciÄ… bÄ™dzie można zaliczyć manewrowanie przez muzyka pozbawionÄ… kierowcy CaptivÄ… za pomocÄ… elektronicznej klawiatury i innych przyrzÄ…dów. Sercem caÅ‚ego przedsiÄ™wziÄ™cia sÄ… Arduino Uno i Due – mikrokontrolery, które przetwarzajÄ… sygnaÅ‚y z instrumentów muzycznych na polecenia przekazywane do przepustnicy, ukÅ‚adu kierowniczego i hamulców poprzez kompatybilne cyfrowe serwomotory.
Nagrania Bretta Domino bÄ™dÄ… dostÄ™pne w serwisie YouTube pod koniec sierpnia, kiedy to ruszy również kampania promocyjna w Niemczech, Szwajcarii i Francji.
W tym samym czasie Chevrolet zaprezentuje kolejnÄ… seriÄ™ filmów Life Test wyprodukowanych przez Dr. Allwissenda, urodzonego w Berlinie komika, który stworzyÅ‚ swój kanaÅ‚ na YouTube w 2011 roku w ramach twórczego hobby. W typowy dla siebie, niekonwencjonalny i ironiczny sposób Dr. Allwissend zademonstruje możliwoÅ›ci Chevroleta Captivy wywoÅ‚ujÄ…c uÅ›miechy i bawiÄ…c widzów.
Zainspirowany sukcesem kampanii, Chevrolet zaangażowaÅ‚ również swojego dÅ‚ugofalowego partnera MOFILM – ogólnoÅ›wiatowe stowarzyszenie filmowców specjalizujÄ…cych siÄ™ w opowiadaniu historii danych marek, by szerzej rozwijać kampaniÄ™ Captiva Life Test. PiÄ™ciu filmowców wraz ze swoimi ekipami podejmie 24-godzinne wyzwania z CaptivÄ… w roli gÅ‚ównej na terenie caÅ‚ej Europy i udokumentuje swoje doÅ›wiadczenia w krótkich filmach. Pierwsze z nagraÅ„ dostÄ™pne bÄ™dÄ… w sieci na poczÄ…tku sierpnia.
Strategiczne, globalne partnerstwo z firmÄ… Google
Kampania Chevroleta Captiva to bezpoÅ›redni wynik strategicznego partnerstwa o globalnym zasiÄ™gu miÄ™dzy Chevroletem i Google. PoÅ‚Ä…czenie ogólnoeuropejskiej promocji nowego samochodu i powierzenie go twórcom serwisu YouTube reprezentuje nowy trend w branży producentów samochodowych.
OglÄ…dajÄ…cy mogÄ… doÅ‚Ä…czyć do dyskusji na rożne sposoby na stronie Chevrolet Europe na Facebooku, Instagramie bÄ…dź Twitterze pod tagami #Captiva i #LifeTest. Oprócz mediów cyfrowych Chevrolet wykorzystuje równeż reklamÄ™ outdoorowÄ… oraz prowadzi dziaÅ‚ania marketingowe w wybranych mediach tradycyjnych, aby przyciÄ…gnąć uwagÄ™ odbiorców.
WÅ›ród poprzednich inicjatyw Chevroleta i Google znalazÅ‚a siÄ™ miÄ™dzy innymi nagrodzona kampania „Firsts” Chevroleta Sonic (Aveo) w Stanach Zjednoczonych.
By rozszerzyć zakres kampanii na caÅ‚Ä… EuropÄ™, Chevrolet pracuje ze swoimi dwoma ogólnoÅ›wiatowymi agencjami: mediolaÅ„skÄ… Commonwealth, odpowiedzialnÄ… za kreacjÄ™ i koordynowanie dziaÅ‚aÅ„, oraz londyÅ„skÄ… Carat, odpowiadajÄ…cÄ… za media.