Zapamiętajmy rok 2019 jako ten, kiedy ikoniczny samochód doczekał się swojej elektrycznej wersji. Mustang to ikona motoryzacji, teraz model Mach-E wprowadza koncern w zupełnie nową erę. Fani Mustanga muszą przyzwyczaić się do dwóch głównych różnic – Mach-E jest SUV-em i to SUV-em elektrycznym!
Gdy Mustang Mach-E pojawi się na rynku pod koniec 2020 roku, będzie dostępny ze standardowym i powiększonym akumulatorem, zapewniającym większy zasięg, z napędem na tylną oś lub na wszystkie koła. Wyposażony w powiększony akumulator, zapewniający większy zasięg i napęd na tylne koła, Mustang Mach‑E będzie dysponował zasięgiem jazdy nawet do 600 km. W konfiguracji z napędem na wszystkie koła Mach-E 4X i z powiększonym akumulatorem, Mustang Mach-E osiąga moc 337 KM i moment obrotowy 565 Nm.
Ford zaoferuje również wersję specjalną o podwyższonych osiągach. Mustang Mach-E GT ma być zdolny do uzyskania przyspieszenia 0-100 km/h w czasie poniżej 5 sekund, przy mocy szacowanej na 465 KM i momencie obrotowym 830 Nm.
Trzy auta w jednym
Mustang Mach-E oferuje trzy unikalne tryby jazdy - Whisper (szept), Engage (emocje) i Unbridled (nieokiełznanie) - każdy z nich z precyzyjnie dostrojoną dynamiką jazdy i wyjątkowymi doznaniami. Różnice obejmują specyficzne reakcje pojazdu, takie jak bardziej sportowe działanie układu kierowniczego, nastrojowe oświetlenie, dźwięki dostrojone do czystej, elektrycznej jazdy. Jak na nowoczesny samochód przystało, elektryczny Mustang jest wyposażony w system SYNC nowej generacji, który uczy się preferencji kierowcy. Działa jeszcze szybciej i sprawniej, a jego aktualizacje odbywają się bezprzewodowo. Dodatkowo to nasz smartfon może posłużyć nam jako kluczyk. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych akumulatorów udało się także wygospodarować bardzo dużo miejsca dla pięciorga pasażerów i ich bagażu. Podstawowy bagażnik pomieści 402 przed i aż 1420 litrów po złożeniu tylnych siedzeń. Dodatkowo jest też bagażnik z przodu o pojemności 100 litrów.
Nowoczesne akumulatory
Mustang Mach-E będzie dostępny ze standardowym zasięgiem (i akumulatorem litowo-jonowym 75,7 kWh) oraz z powiększonym zasięgiem (i akumulatorem o pojemności 98,8 kWh), który według założeń Forda zapewni zasięg jazdy do 600 km. Akumulatory wyposażone są w 288 ogniw litowo-jonowych w specyfikacji Standard Range i 376 ogniw litowo-jonowych w specyfikacji Extended Range. Akumulator został zaprojektowany, aby zmaksymalizować przestrzeń we wnętrzu, dlatego został umieszczony w podłodze między osiami pojazdu.
Właściciele pojazdów elektrycznych wykonują 80% ładowań akumulatorów w swoich domach. Ford oferuje im rozwiązanie pod nazwą Ford Connected Wallbox, które zapewnia pięciokrotnie większą moc ładowania, niż typowe domowe gniazdko, co oznacza, że klienci mogą dodać szacunkowy średni zasięg 51 km na każdą godzinę ładowania. Używając kabla do ładowania domowego Ford Home Charge będącego wyposażeniem pojazdu można dodać szacunkowo 35 km zasięgu na godzinę ładowania.
Więcej informacji o elektrycznym Mustangu Mach-E można znaleźć tutaj; dealerzy Forda przyjmują już zamówienia na ten model.