- W ubiegłym miesiącu, na całym świecie sprzedano blisko 156 150 samochodów marki Audi - to spadek o 5 procent
- Szef sprzedaży Audi AG Dietmar Voggenreiter, wyjaśnia: „W tej chwili spoglądamy w przyszłość, porządkując struktury i planując nowe modele”
- Na przekór tendencjom światowym, sprzedaż Audi w Polsce ciągle rośnie – w kwietniu aż o 30,3 procent
W porównaniu do kwietnia 2016, sprzedaż w Chinach była niższa o 6,9 procent. Sprzedaż w ujęciu globalnym: 578 750 egzemplarzy od początku roku, była o 6,7 procent niższa od wartości z porównywalnego okresu 2016 roku. W Europie Zachodniej (+1,0%) i w Ameryce Północnej (+7,3%) cztery pierścienie notowały jednak dalszy wzrost, mimo trwającej zmiany modeli Q5 i rodziny A5. Na tle światowym doskonale wypada rynek polski, gdzie cały czas sprzedaż Audi rośnie w tempie dwucyfrowym.
„Jesteśmy teraz w trakcie bardzo wymagającej fazy przekształceń, która tymczasowo obciąża nasz wynik operacyjny” - mówi Dietmar Voggenreiter, szef marketingu i sprzedaży Audi AG. „Decydującym dla nas działaniem, jest teraz uporządkowanie struktur i planowanie nowych modeli. Wyznaczamy kierunki na nadchodzące lata.”
W Chinach, Audi kontynuowało w kwietniu konstruktywne rozmowy ze swoimi lokalnymi partnerami, na temat rozszerzenia wspólnych działań biznesowych na tamtejszym rynku. W czasie intensywnych negocjacji dotyczących przyszłego zakresu współpracy, sprzedaż w Państwie Środka w pierwszych czterech miesiącach tego roku wyniosła 154 873 egzemplarzy, o 18,1 procenta mniej niż w analogicznym okresie roku 2016. W kwietniu, spadek w stosunku do rekordowej wartości sprzed roku wynosił 6,9 procent; chińscy dealerzy zgłosili w minionym miesiącu 46 166 sprzedanych aut. W tym samym czasie, na chińskim rynku zadebiutowało nowe Audi A3, kontynuując tradycję swego poprzednika, szczególnie ulubionego przez młodych, chińskich klientów. Poza tym, w połowie roku w Chinach rozpocznie się sprzedaż nowej wersji rodziny A5.
W Niemczech w minionym miesiącu na auto z czterema pierścieniami w logo zdecydowało się 28 211 klientów. To o 2,2 procent mniej niż przed rokiem, ale w 2016 kwiecień miał 3 dni sprzedażowe więcej. Łącznie bilans sprzedaży Audi w Niemczech wygląda jednak pozytywnie: od stycznia sprzedaż wzrosła o 1,0 procent do nowego, najlepszego jak dotąd poziomu 111 179 pojazdów. Wśród dużych rynków europejskich wzrost odnotowano we Francji (+3,1%, 6001 auto), Hiszpanii (+7,4%, 5182 egzemplarze) i Holandii (+15,6%, 1156 samochodów).
Na ich tle, największy jednak przyrost zanotowano w Polsce. Na polskie drogi w kwietniu wyjechało 997 nowo zarejestrowanych egzemplarzy aut z czterema pierścieniami na masce. To przyrost aż o 30,3 procenta w porównaniu z kwietniem 2016. Sprzedaż Audi nad Wisłą rośnie systematycznie. Biorąc pod uwagę cztery pierwsze miesiące tego roku, wzrosła o 29,2 procenta.
Niestety, na łączne wyniki w Europie negatywny wpływ miała niezakończona jeszcze zmiana generacji wśród ważnych modeli, np. Audi Q5 oraz nadal trudna sytuacja w Rosji (-23,1%,1630 aut). Sprzedaż na Starym Kontynencie w kwietniu spadła o 3,2 procent, do blisko 75 750 samochodów, podczas gdy łączna sprzedaż od początku roku jest wyższa od porównywalnej, zeszłorocznej wartości o 0,6 procent (302 500 egzemplarzy).
W USA, w pierwszych czterech miesiącach tego roku Audi zwiększyło sprzedaż, mimo negatywnego trendu na rynku. Wzrost wyniósł 7,7 procent (64 358 aut). Tylko w kwietniu bilans sprzedaży wyniósł 18 711 samochodów, a więc wzrost o 0,1 procent. Szczególnie ulubiony na rynku amerykańskim SUV klasy wyższej Audi Q7, zwiększyło swoją sprzedaż o prawie jedną czwartą (+22,2%, 3022 auta). Po rozpoczęciu w kwietniu sprzedaży w USA nowego Audi Q5, Audi of America kontynuuje największą ofensywę modelową w swojej historii. W maju, na amerykańskim rynku pojawi się model A5 Sportback, uzupełniając w ten sposób gamę Audi za Oceanem. W Kanadzie, marka z czterema pierścieniami w logo również odnotowuje sukcesy. W kwietniu, sprzedaż Audi zwiększyła się tam o 7,6 procent, do 3608 egzemplarzy. Od początku roku natomiast wzrosła o 14 procent, do 10 495 samochodów. Ogólnie w Ameryce Północnej, Audi zamknęło miniony miesiąc ze wzrostem o 4,3 procent, co przekłada się na blisko 23 350 sprzedanych aut. Przyrost sprzedaży dla tego regionu mierzony od stycznia br. wynosi 7,3 procent, tj. 79 100 aut.