Tuż przed swojÄ… oficjalnÄ… premierÄ…, ten kompaktowy, sportowy sedan po raz pierwszy odbyÅ‚ próby w tunelu aerodynamicznym AUDI AG w Ingolstadt. CiekawostkÄ… jest, że caÅ‚a jego koncepcja aerodynamiczna zostaÅ‚a wczeÅ›niej stworzona czysto numerycznie - w komputerze. „Nasze obliczenia z wykorzystaniem Computational Fluid Dynamics zostaÅ‚y w peÅ‚ni potwierdzone w tunelu aerodynamicznym” - mówi Detlef Schmidt, manager techniczny projektu Audi RS 3 LMS. „Przewidywane wartoÅ›ci siÅ‚y docisku i oporu powietrza dokÅ‚adnie siÄ™ zgadzajÄ….”
W dniach 23 i 24 lutego, na torze w Castellolí poÅ‚ożonym 60 kilometrów na póÅ‚nocny zachód od Barcelony, druga generacja bazowego sportowego modelu oferowanego przez Audi Sport, przejechaÅ‚a swoje pierwsze okrążenia na torze wyÅ›cigowym. Frédéric Vervisch zrobiÅ‚ nim okoÅ‚o 500 kilometrów. Konstruktorzy skoncentrowali siÄ™ na ogólnych testach podzespoÅ‚ów, wstÄ™pnych ustawieniach ukÅ‚adu napÄ™dowego i podwozia oraz na bilansie aerodynamicznym. Inżynierowie sprawdzili także funkcjonalność obowiÄ…zkowej, znormalizowanej jednostki sterujÄ…cej silnikiem TCR, co poprzedzone byÅ‚o intensywnymi pracami nad oprogramowaniem. Audi Sport kontynuowaÅ‚o te prace od 8 do 10 marca w Vallelunga, a nastÄ™pnie 17 i 18 marca na torze Aragon. Opady deszczu we WÅ‚oszech daÅ‚y inżynierom szansÄ™ na dopracowanie ciÅ›nieÅ„ powietrza i ustawieÅ„ zawieszenia na mokre warunki. Zmienna pogoda, której obawiano siÄ™ podczas wyÅ›cigów, okazaÅ‚a siÄ™ być zaletÄ… podczas testów, i pozwoliÅ‚a na uzyskanie szerokiego zakresu ustawieÅ„. Oprócz zawodnika Audi Sport Frédérica Vervischa, po raz pierwszy swoje uwagi co do prowadzenia pojazdu miaÅ‚ okazjÄ™ przekazać nowy kierowca - Nathanaël Berthon. W Hiszpanii pracowano nad ustawieniami mechanizmu różnicowego, amortyzatorów i nad oporem aerodynamicznym. ZespóÅ‚ rozwojowy skupiÅ‚ siÄ™ na optymalnej konfiguracji na kwalifikacje, ale sprawdziÅ‚ też zachowanie nowego samochodu na peÅ‚nym dystansie wyÅ›cigu.
„Nasz nowy samochód już podczas testów w Castellolí zrobiÅ‚ na wszystkich bardzo pozytywne wrażenie” - podsumowuje dr Andrea Milocco, kierownik projektu Audi RS 3 LMS. „Wrażenia siÄ™ potwierdziÅ‚y w Vallelunga i na Aragon. W sumie, naszym absolutnie niezawodnym samochodem przejechaliÅ›my do tej pory prawie 3000 kilometrów i stworzyliÅ›my dobrÄ… podstawÄ™ do dalszych testów rozwojowych. Pozytywne jest również to, że dwaj nasi kierowcy sÄ… zgodni w swoich opiniach i dobrze siÄ™ uzupeÅ‚niajÄ…. Teraz krok po kroku realizujemy dalszy program.”
Kolejne etapy prowadzÄ…ce do oficjalnego debiutu na torze zostaÅ‚y już ustalone. W trakcie testu bilansu osiÄ…gów przeprowadzanego przez promotora - WSC, celem jest okreÅ›lenie wartoÅ›ci dla aerodynamiki i Å›rodka ciężkoÅ›ci RS 3 LMS. Audi Sport chce też uzyskać homologacjÄ™ wyÅ›cigowÄ… do 1 maja. Testy i przygotowania do produkcji, na poczÄ…tku lata okreÅ›lÄ… dalszy harmonogram.
Audi RS 3 LMS zadebiutuje podczas otwarcia sezonu WTCR - FIA World Touring Car Cup w dniach 3-5 czerwca na Nordschleife, na torze Nürburgring. Dostawy drugiej generacji samochodu wyÅ›cigowego Audi Sport TCR do klientów rozpocznÄ… siÄ™ w drugiej poÅ‚owie roku. Od koÅ„ca 2016 roku firma zbudowaÅ‚a i dostarczyÅ‚a klientom na caÅ‚ym Å›wiecie 180 egzemplarzy poprzednika tego modelu i zdobyÅ‚a z nimi globalnie 54 tytuÅ‚y wyÅ›cigowe.