Wyniki sÄ… rewelacyjne dla Lexusa IS300h. Model ten pobiÅ‚ wszystkich konkurentów z jednostkami wysokoprężnymi - tradycyjnie uznawanymi za konstrukcje zużywajÄ…ce najmniej paliwa - udowadniajÄ…c jednoczeÅ›nie, że dane dotyczÄ…ce spalania podane przez producenta niewiele siÄ™ różniÄ… od rezultatów, jakie można osiÄ…gnąć w codziennej eksploatacji.
W teÅ›cie magazynu What Car? dobrze wypadÅ‚ również Lexus GS 300h, który uplasowaÅ‚ siÄ™ na szóstym miejscu (Å›rednie zużycie paliwa 5,5 l/100 km), pokonujÄ…c m.in. Audi A6 2.0 TDI Ultra, Mercedesa C200 Bluetec i Jaguara XF 2.2.
Poniżej pełna lista aut biorących udział w teście:
1. Lexus IS 300h przejechał 59,6 mil na galonie, co przekłada się na zużycie paliwa wynoszące 4,7 l/100 km
2. BMW 320d Efficient Dynamics (56,0 mil na galonie, 5,0 l/100 km)
3. Audi A4 2.0 TDIe (55,5 mil na galonie, 5,1 l/100 km)
4. Mercedes E300 Hybrid (54,6 mil na galonie, 5,2 l/100 km)
5. BMW 520d SE (54,5 mil na galonie, 5,2 l/100 km)
6. Lexus GS 300h (51,4 mil na galonie, 5,5 l/100 km)
7. Audi A3 Limuzyna 2.0 TDI 150 S line (51,2 mil na galonie, 5,5 l/100 km)
8. Audi A6 2.0 TDI Ultra S line (49,8 mil na galonie, 5,7 l/100 km)
9. Volvo S60 2.0 D4 SE Lux Nav (48,3 mil na galonie, 5,8 l/100 km)
10. Mercedes C200 Bluetec AMG Line (45,0 mil na galonie, 6,3 l/100 km)
11. Jaguar XF 2.2 Premium Luxury (42,5 mil na galonie, 6,6 l/100 km)
---
Opracowany przez Lexusa nowy hybrydowy zespóÅ‚ napÄ™dowy z 2,5-litrowym silnikiem spalinowym, zastosowany po raz pierwszy w modelu IS 300h, wyróżnia siÄ™ wysokim poziomem efektywnoÅ›ci energetycznej. IS 300h jest również pierwszym modelem Lexusa z peÅ‚nym napÄ™dem hybrydowym, w którym akumulatory trakcyjne ulokowane zostaÅ‚y pod podÅ‚ogÄ… bagażnika.
DysponujÄ…cy 164 kW (223 KM) mocy, nowy IS umożliwia dynamicznÄ… jazdÄ™ z bÅ‚yskawicznym i pÅ‚ynnym przyspieszaniem. Zgodnie z homologacjÄ… na rynek europejski, wielkość emisji CO2 w tym modelu zaczyna siÄ™ od 99 g/km (1), przy zużyciu paliwa wynoszÄ…cym 4,3 l/100 km. Å»aden inny luksusowy sedan w segmencie D, czy to z silnikiem benzynowym, czy diesla, a nawet z napÄ™dem hybrydowym, nie jest w stanie osiÄ…gnąć tak doskonaÅ‚ego rezultatu, co potwierdza test przeprowadzony przez ekspertów z What Car?
W skÅ‚ad zespoÅ‚u napÄ™dowego Lexusa IS 300h wchodzi nowo skonstruowany, 2,5-litrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy o mocy 133 kW / 181 KM pracujÄ…cy w cyklu Atkinsona i wyposażony w nowy ukÅ‚ad wtryskowy D-4S, podwójny ukÅ‚ad zmiennych faz rozrzÄ…du VVT-i oraz wysoce efektywny ukÅ‚ad recyrkulacji spalin EGR. Nowy Lexus IS 300h rozpÄ™dza siÄ™ od 0 do 100 km/h w 8,3 sekundy i rozwija maksymalnÄ… prÄ™dkość 200 km/h, a napÄ™d jest przekazywany na tylne koÅ‚a za poÅ›rednictwem elektrycznie sterownej przekÅ‚adni bezstopniowej.
Kierowca ma możliwość przeÅ‚Ä…czania pomiÄ™dzy 5 różnymi trybami jazdy: EV (tylko napÄ™d elektryczny, silnik spalinowy nie pracuje), ECO (minimalizacja zużycia paliwa), Normal (normalna jazda), SPORT/SPORT S (bardziej dynamiczna reakcja na otwarcie przepustnicy i bardziej sportowe dziaÅ‚anie ukÅ‚adu kierowniczego) oraz SPORT S+ (dodatkowo modulowana sztywność zawieszenia).
Nowy IS dostÄ™pny jest również z pakietem F SPORT, w skÅ‚ad którego wchodzÄ… specjalne zestrojenie zawieszenia i elektrycznego wspomagania w ukÅ‚adzie kierowniczym, w poÅ‚Ä…czeniu z opcjonalnie montowanym zawieszeniem pneumatycznym o zmiennej charakterystyce oraz specjalnymi elementami stylizacyjnymi nadwozia i wnÄ™trza.
(1)Od 99 g/km dla IS 300h w wersji ELITE, do 109 g/km dla IS 300h w wersji F SPORT.