Fernando Alonso wyjawiÅ‚, że ma zamiar zdobyć „PotrójnÄ… KoronÄ™”, nieoficjalne trofeum, na które skÅ‚ada siÄ™ zwyciÄ™stwo w wyÅ›cigach GP Monaco F1, Le Mans 24h oraz Indianapolis 500. HiszpaÅ„ski kierowca zamierza powtórzyć wyczyn Grahama Hilla z lat 60. Wiele wskazuje na to, że zespoÅ‚em, który mu to umożliwi, bÄ™dzie TOYOTA GAZOO Racing, startujÄ…ca w Mistrzostwach Åšwiata WyÅ›cigów DÅ‚ugodystansowych 1000-konnym prototypem TS050 Hybrid.
Rob Leupen, dyrektor zespoÅ‚u wyÅ›cigowego Toyoty, powiedziaÅ‚ w wywiadzie dla Motorsport.com: „JesteÅ›my zawsze zainteresowani rozmowami z topowymi kierowcami, a Pascal Vasselon, dyrektor techniczny TOYOTA GAZOO Racing, ma dobre relacje z Fernando jeszcze od czasów FormuÅ‚y 1”.
„Nie możemy powiedzieć wiÄ™cej, gdyż zbyt wiele spraw zostaÅ‚o jeszcze do rozstrzygniÄ™cia” – dodaÅ‚ Leupen.
Szef zespołu McLarena, Zak Brown, wyjawił, że rozmawiał z Alonso o Le Mans i dał mu wstępną zgodę na udział w słynnym wyścigu długodystansowym. Najważniejsza runda World Endurance Championship nie koliduje w 2018 roku z kalendarzem Formuły 1.
Toyota bierze udziaÅ‚ w FIA World Endurance Championship od reaktywacji tej serii w 2012 roku. ZespóÅ‚ TOYOTA GAZOO Racing zadebiutowaÅ‚ w Le Mans za kierownicÄ… hybrydowego bolidu TS030 Hybrid. W 2014 roku samochód nastÄ™pnej generacji, TS040 Hybrid, przyczyniÅ‚ siÄ™ do zdobycia podwójnego mistrzostwa Å›wiata – w klasyfikacji producentów dla Toyoty i w klasyfikacji kierowców dla Sebastiena Buemiego oraz Anthony’ego Davidsona. W ciÄ…gu 6 sezonów kierowcy TOYOTA GAZOO Racing dwukrotnie zajÄ™li w Le Mans 2. miejsce i trzykrotnie stanÄ™li na podium.