Rekordowe tempo realizacji zamówieÅ„
Ford caÅ‚y czas rozwija swojÄ… sprzedaż do klientów indywidualnych. WzglÄ™dem wrzeÅ›nia 2021 r. wzrosÅ‚a ona o 16,2%, co stanowi wzrost o 1,6 punktu procentowego w caÅ‚kowitej sprzedaży marki.
Co niezwykle istotne, w obecnych realiach dostÄ™pnoÅ›ci części, Ford na koniec października miaÅ‚ 243 tysiÄ…ce samochodów przeznaczonych do sprzedaży. To 7 tysiÄ™cy wiÄ™cej niż miesiÄ…c wczeÅ›niej, co podkreÅ›la doskonaÅ‚Ä… pozycjÄ™ Forda wzglÄ™dem konkurencji w tym aspekcie w nadchodzÄ…cych tygodniach. Ford caÅ‚y czas przyjmuje także spore iloÅ›ci zamówieÅ„ detalicznych na swoje modele. W październiku byÅ‚o to 77 tysiÄ™cy, o 25 tysiÄ™cy wiÄ™cej niż miesiÄ…c wczeÅ›niej. Co równie istotne, Ford realizuje te zamówienia w rekordowym tempie.
32% sprzedaży do klientów indywidualnych w październiku pochodziÅ‚o z wczeÅ›niej zÅ‚ożonych zamówieÅ„. To zdecydowana poprawa w porównaniu z jedynie 6% w analogicznym okresie ubiegÅ‚ego roku. Jest to także trzeci miesiÄ…c z rzÄ™du, gdy ponad 30% sprzedaży detalicznej Forda zrealizowano z wczeÅ›niej zÅ‚ożonych zamówieÅ„.
Doskonała przyszłość Forda
Flagowe SUV-y Forda odnotowaÅ‚y najlepszy poziom sprzedaży do klientów indywidualnych w październiku od 21 lat. Co wiÄ™cej, wzrosÅ‚a ona o 17,4% w stosunku do analogicznego okresu ubiegÅ‚ego roku. DoskonaÅ‚ymi wynikami mogÄ… pochwalić siÄ™ Bronco, Bronco Sport i Mustang Mach-E, których Å‚Ä…czna sprzedaż w październiku wyniosÅ‚a 19 413 egzemplarzy. OgóÅ‚em Ford znalazÅ‚ nabywców na 70 002 nowe SUV-y - to najlepszy wynik w tym segmencie spoÅ›ród wszystkich marek. Sprzedaż Bronco Sport wyniosÅ‚a 9 201 egzemplarzy i byÅ‚a wyższa od Å‚Ä…cznej sprzedaży gÅ‚ównych konkurentów – Jeepa Cherokee i Compass – razem wziÄ™tych. Ponadto Bronco Sport pozostaje na placach dilerskich jedynie 9 dni zanim trafi do nowych klientów.
Październik byÅ‚ też rekordowym miesiÄ…cem dla sprzedaży samochodów zelektryfikowanych Forda. Producent znalazÅ‚ nabywców na 14 062 pojazdy, co oznacza wzrost wzglÄ™dem analogicznego okresu ubiegÅ‚ego roku o 195%. W tym aspekcie warto wspomnieć, że E-Transit zostaÅ‚ już wyprzedany, a jego seryjna produkcja rozpocznie siÄ™ w najbliższych tygodniach. Na elektrycznego F-150 Lightning zebrano natomiast ponad 160 000 rezerwacji.
Producent w okresie od stycznia do października 2021 r. sprzedał już 21 703 całkowicie elektryczne Mustangi Mach-E. Co istotne, ponad 90% nowych właścicieli tego elektrycznego SUV-a powiedziało, że poleciłoby go innym klientom. W Stanach Zjednoczonych model ten jest drugim najchętniej kupowanym całkowicie elektrycznym SUV-em, po Tesli model Y.
NiezmiennÄ… popularnoÅ›ciÄ… cieszÄ… siÄ™ pick-upy Forda. Ich sprzedaż do klientów indywidualnych wzrosÅ‚a o 25% wzglÄ™dem wrzeÅ›nia 2021 r. Sprzedaż póÅ‚ciężarówek serii F wzrosÅ‚a o 14,2%, zaÅ› hitem byÅ‚ Ranger, który znalazÅ‚ 60% wiÄ™cej nabywców niż w poprzednim miesiÄ…cu. CaÅ‚kowicie nowy Maverick zakoÅ„czyÅ‚ pierwszy peÅ‚ny miesiÄ…c sprzedaży z bardzo dobrym wynikiem 4 140 sprzedanych egzemplarzy. Model opuszczaÅ‚ salony Å›rednio w mniej niż 5 dni, a ponad jedna czwarta klientów to osoby w wieku do 35 lat.
Sprzedaż caÅ‚kowita póÅ‚ciężarówek serii F wyniosÅ‚a w 2021 roku 603 090 egzemplarzy i wszystko wskazuje na to, że mijajÄ…cy rok bÄ™dzie 45-tym rokiem z rzÄ™du dominacji tego modelu na rynku sprzedaży póÅ‚ciężarówek w USA. Przewaga nad drugim modelem w zestawieniu wynosi 126 689 sztuk.