Ford zdecydowanie lepszy od rynku
Ford w listopadzie w USA znalazł nabywców na 158 793 nowych pojazdów. Poza tym, że to najwięcej spośród wszystkich producentów, istotny jest jeszcze inny fakt. Ford był jedynym dużym amerykańskim producentem samochodów, który odnotował w listopadzie wzrost sprzedaży rok do roku. Marka bowiem, znalazła o 5,9% więcej nabywców na swoje modele, niż w listopadzie 2020 r. Co ciekawe, również rok do roku znacząco wzrósł udział sprzedaży do klientów indywidualnych – o 2,7 p.p. i obecnie wynosi 13,8%.
Potwierdzeniem dobrej strategii i wizji marki jest sytuacja dotycząca nowości modelowych. Zarówno Mustang Mach-E, jak i Bronco, Bronco Sport oraz Maverick znikają z salonów średnio w ciągu 12 dni, a rekordy bije Maverick, który już po 5 dniach znajduje nowych nabywców. To oznacza w zasadzie odbiór samochodu niemal zaraz po przybyciu klienta do salonu. Łącznie sprzedano już 7 228 egzemplarzy tego modelu, który cieszy się ogromną popularnością szczególnie wśród osób w wieku od 18 do 35 lat.
Sprzedaż zelektryfikowanych modeli przyspiesza w piorunującym tempie
Sprzedaż zelektryfikowanych samochodów Forda w listopadzie wzrosła ponad trzy razy szybciej niż w całym krajowym segmencie. Nic więc dziwnego, że udział Forda w amerykańskim rynku pojazdów zelektryfikowanych wzrósł do 10% w porównaniu z 5,4% w zeszłym roku. Stało się tak dzięki rekordowej listopadowej sprzedaży – łącznie 11 116 egzemplarzy, z czego 3 008 to Mustang Mach-E, który jest drugim najpopularniejszym całkowicie elektrycznym SUV-em w USA. Jego sprzedaż względem października wzrosła o 8,4%.
W listopadzie Ford przyjął 74 000 zamówień na samochody od klientów indywidualnych. To wzrost aż o 64 000 egzemplarzy w porównaniu do listopada ubiegłego roku. Co ważne i warte podkreślenia, zapotrzebowania są nadal realizowane w rekordowym tempie, a 29% sprzedaży do klientów indywidualnych w listopadzie pochodziło właśnie z wcześniej złożonych zamówień.
Dzięki nowym modelom Ford zwiększył także udział SUV-ów w rynku klientów indywidualnych. Względem listopada 2020 r. całkowita sprzedaż modeli z tego segmentu wzrosła o 25,6% i wyniosła 66 390 pojazdów. Największą popularność od czasu wprowadzenia na rynek odnotowała rodzina modeli Bronco – łącznie do klientów trafiło aż 19 773 egzemplarzy. Bronco Sport po raz kolejny zdeklasował rynkowych rywali, sprzedając się lepiej (11 486 egzemplarzy, i skok o 24,8% względem października 2021 r.) niż połączone siły Jeepa Compassa i Cherokee.
Wzrosty odnotowała także całkowita sprzedaż pickupów, która wyniosła 70 839. W porównaniu z listopadem 2020 r. Ford sprzedał o 15,8% więcej takich pojazdów, a popularność bestsellerowej serii F poszybowała o 14,6%. Dzięki temu półciężarówki serii F są na najlepszej drodzy, by po raz 45 z rzędu zostać najlepiej sprzedającym się modelem pick-upa w USA. Po 11 miesiącach ich przewaga nad drugim konkurentem wynosi już ponad 144 tysiące.