- Już teraz przyspieszamy produkcjÄ™ caÅ‚kowicie elektrycznych pojazdów na caÅ‚ym Å›wiecie, ponieważ coraz wiÄ™cej klientów doÅ›wiadcza przyjemnoÅ›ci z jazdy pojazdami elektrycznymi o zerowej emisji spalin - powiedziaÅ‚ Hau Thai-Tang, szef platform produkcyjnych i dyrektor operacyjny Forda. - Inwestowanie w badania i rozwój w zakresie akumulatorów ostatecznie pomoże nam przyspieszyć proces dostarczania klientom wiÄ™kszej liczby, jeszcze lepszych i taÅ„szych pojazdów elektrycznych – dodaÅ‚.
Dwudziestoletnie doświadczenie fundamentem sukcesu
Ford opiera siÄ™ na prawie dwudziestoletnim doÅ›wiadczeniu z obszaru opracowywania i produkcji akumulatorów, centralizujÄ…c wielofunkcyjny zespóÅ‚ 150 ekspertów z zakresu rozwoju technologii akumulatorów, badaÅ„, produkcji, planowania, zakupów, jakoÅ›ci i finansów, aby pomóc firmie w szybszym opracowywaniu i produkcji ogniw i akumulatorów.
ZespóÅ‚ Ford Ion Park bada również możliwoÅ›ci lepszej integracji i innowacji na wszystkich etapach Å‚aÅ„cucha produkcyjnego - od kopalÅ„ po recykling - wspóÅ‚pracujÄ…c ze wszystkimi zespoÅ‚ami Forda, w tym ekspertami z nowego laboratorium benchmarkingu i testów akumulatorów Forda, dziaÅ‚em obsÅ‚ugi klienta Forda, a także kluczowymi dostawcami i partnerami.
- Tworzymy nowe narzÄ™dzia i rozwiÄ…zania, których potrzebujemy, aby przyszÅ‚ość byÅ‚a wolna od emisji dwutlenku wÄ™gla, przystÄ™pna cenowo i lepsza - powiedziaÅ‚ Thai-Tang. - Modernizujemy rozwój i możliwoÅ›ci produkcyjne akumulatorów, abyÅ›my mogli lepiej kontrolować koszty i inne zmienne produkcji we wÅ‚asnym zakresie oraz skalować produkcjÄ™ na caÅ‚ym Å›wiecie, szybko i przy zachowaniu najwyższej jakoÅ›ci.
Nowe laboratorium o wartoÅ›ci 185 milionów dolarów
ZespóÅ‚ Ford Ion Park już dziaÅ‚a. Ponadto pod koniec przyszÅ‚ego roku, nakÅ‚adem 185 milionów dolarów, zostanie otwarte laboratorium w poÅ‚udniowo-wschodnim Michigan. Ten Å›wiatowej klasy, liczÄ…cy ponad 18 500 metrów kwadratowych powierzchni obiekt, bÄ™dzie wyposażony w sprzÄ™t do projektowania i produkcji elektrod, ogniw i macierzy oraz wykorzysta najnowoczeÅ›niejszÄ… technologiÄ™ przy pilotażowym wdrażaniu nowych rozwiÄ…zaÅ„ produkcyjnych. To z kolei umożliwi firmie Ford szybsze wprowadzenie przeÅ‚omowych projektów ogniw akumulatorowych przy użyciu nowatorskich materiaÅ‚ów.
Anand Sankaran bÄ™dzie kierowaÅ‚ zespoÅ‚em Ford Ion Park jako jego nowy dyrektor. Sankaran to ekspert z ponad 30-letnim doÅ›wiadczeniem w Fordzie na różnych stanowiskach w dziedzinie akumulatorów i elektryfikacji. Jest zdobywcÄ… nagrody Henry Ford Technology Award w 1999 roku za pracÄ™ nad elektryfikacjÄ… w Ford Research Lab oraz liderem rozwoju produktu, który zastosowaÅ‚ swoje badania i innowacje techniczne w kluczowych pojazdach produkcyjnych, w tym w wielokrotnie nagradzanym Escape Hybrid, Mustang Mach-E 2021 i F-150 Hybrid 2022.
Sankaran posiada również 32 patenty w USA w dziedzinie elektroniki samochodowej i technologii pojazdów hybrydowych oraz jest czÅ‚onkiem Instytutu Inżynierów Elektryków i Elektroników.
- Nowoczesna przygoda Forda z pojazdami elektrycznymi rozpoczęła siÄ™ od modelu Escape Hybrid w 2004 roku, pierwszego na Å›wiecie hybrydowego SUV-a i trwa do dziÅ› - a wszystko to inspirowane jest dostarczaniem bezkompromisowych pojazdów dla lepszego Å›wiata – powiedziaÅ‚ Sankaran.
ZespóÅ‚ Ford Ion Park zapewni optymalizacjÄ™ akumulatorów dla różnych klientów - od osób dojeżdżajÄ…cych codziennie do pracy, przez entuzjastów wydajnoÅ›ci, aż po operatorów flot pojazdów użytkowych.
Nowe laboratorium wspierajÄ…ce prace rozwojowe Ford Ion Park
Nowe laboratorium do testów porównawczych i testów akumulatorów firmy Ford w Allen Park w stanie Michigan, pomoże szybko przetestować i wybrać wÅ‚aÅ›ciwe ogniwa akumulatorów, aby zasilić rosnÄ…cÄ… gamÄ™ pojazdów elektrycznych Forda oraz jak najlepiej zaspokoić potrzeby różnych klientów.
Laboratorium Forda ds. benchmarkingu i testów akumulatorów, które zostaÅ‚o otwarte pod koniec ubiegÅ‚ego roku, ma 150 komór testowych i 325 kanaÅ‚ów do prac rozwojowych. Eksperci w wartym 100 milionów dolarów i mierzÄ…cym ponad 17 000 metrów kwadratowych laboratorium przeanalizowali już ponad 150 typów ogniw akumulatorowych. W najnowoczeÅ›niejszym laboratorium znajdujÄ… siÄ™ pomieszczenia do testowania ogniw i pakietów akumulatorów, stanowiska testowe i urzÄ…dzenia do testów porównawczych, które wspierajÄ… walidacjÄ™ projektu ogniwa akumulatorowego, kontrolÄ™ kalibracji, opracowywanie pakietów i pilotażowe projekty akumulatorów z różnymi skÅ‚adami chemicznymi. ZespóÅ‚ laboratoryjny może odtworzyć wydajność akumulatorów produkowanych na peÅ‚nÄ… skalÄ™ w ekstremalnych warunkach pogodowych i przypadkach użycia przez klientów, przyspieszajÄ…c wdrażanie w przyszÅ‚ych pojazdach.
Rozwój elektromobilnoÅ›ci nabiera rozpÄ™du
Ford ogÅ‚osiÅ‚ w tym roku swoje zobowiÄ…zanie do zainwestowania co najmniej 22 miliardów dolarów do 2025 roku w dostarczanie zelektryfikowanych pojazdów. W Europie do 2030 roku Ford zmodyfikuje swojÄ… gamÄ™ pojazdów na samochody caÅ‚kowicie elektryczne. Warto podkreÅ›lić, że w przypadku pojazdów dostawczych bÄ™dÄ… one zdolne do jazdy w 100% bezemisyjnej do 2024 r. (pojazdy w peÅ‚ni elektryczne lub hybrydowe typu plug-in). Ford zainwestuje również 1 miliard dolarów w nowy pojazd elektryczny i centrum produkcyjne w Kolonii, aby od 2023 roku produkować masowy, caÅ‚kowicie elektryczny samochód osobowy dla europejskich klientów.
- Motoryzacja kroczy w stronÄ™ elektromobilnoÅ›ci i zerowej emisji CO2, dlatego też Ford inwestuje w nowoczesne laboratoria badawcze, które pozwalajÄ… przetestować wiele rozwiÄ…zaÅ„ zanim trafiÄ… do produkcji, by wybrać te najlepsze. Modernizujemy też nasze fabryki dopasowujÄ…c je do potrzeb produkcji samochodów elektrycznych. Już teraz gama modeli Forda obejmuje szeroki zakres pojazdów zelektryfikowanych – od miÄ™kkiej hybrydy, przez hybrydy peÅ‚ne i plug-in, aż po emocjonujÄ…cy caÅ‚kowicie elektryczny samochód Mustang Mach-E – powiedziaÅ‚ Piotr Pawlak, prezes i dyrektor generalny Ford Polska.
Sprawdzona wiedza w zakresie elektryfikacji
Ford byÅ‚ aktywnie zaangażowany w badania nad akumulatorami i pojazdami elektrycznymi, poczynajÄ…c od Henry'ego Forda i Thomasa Edisona. Do tej pory firma zabezpieczyÅ‚a ponad 2 500 patentów w USA w zakresie technologii elektryfikacji, a kolejne 4 300 innowacji oczekuje na patenty.
Od 2004 roku Ford sprzedaÅ‚ ponad 1 milion hybryd, hybryd typu plug-in i pojazdów w peÅ‚ni elektrycznych oraz zintegrowaÅ‚ cztery generacje akumulatorów w swoich pojazdach. Do koÅ„ca roku firma bÄ™dzie produkować pojazdy zelektryfikowane i technologie pomocnicze w ponad 15 zakÅ‚adach montażu ukÅ‚adów napÄ™dowych i pojazdów na caÅ‚ym Å›wiecie. Ford montuje hybrydowe zestawy akumulatorów i silniki elektryczne w Michigan od 2012 roku, po tym, jak w 2010 roku uczyniÅ‚ ten stan centrum doskonaÅ‚oÅ›ci z zakresu elektryfikacji pojazdów.