W lutym 2022 r. Ford przyjÄ…Å‚ ponad 72 tysiÄ…ce zamówieÅ„ na nowe samochody, co oznacza wzrost wzglÄ™dem tego samego miesiÄ…ca w ubiegÅ‚ym roku o 54 tysiÄ…ce. Ponadto 33 procent lutowej sprzedaży marki do klientów indywidualnych to wÅ‚aÅ›nie zÅ‚ożone wczeÅ›niej zamówienia. Podobnie wyglÄ…da statystyka, jeÅ›li chodzi o siedem ostatnich miesiÄ™cy. W tym czasie marka sprzedaÅ‚a klientom jednÄ… trzeciÄ… swoich samochodów, realizujÄ…c wczeÅ›niejsze zamówienia.
Sprzedaż zelektryfikowanych samochodów Forda wzrosÅ‚a o 55,3% wzglÄ™dem zeszÅ‚ego roku, zapewniajÄ…c rekordowy start roku. Co ważne, sprzedaż samochodów Forda z tego segmentu roÅ›nie szybciej niż innych marek na rynku, a dynamika sprzedaży wzrosÅ‚a do 54% - o 13 punktów procentowych wiÄ™cej niż rok temu.
Ford Pro ma na koncie sprzedaż pierwszych E-Transitów – w peÅ‚ni elektrycznej wersji najlepiej sprzedajÄ…cego siÄ™ vana w Stanach Zjednoczonych. Ford ma ponad 10 000 zamówieÅ„ na ten model od różnej wielkoÅ›ci klientów – od maÅ‚ych rodzinnych firm, po wielkie koncerny, takie jak Walmart. Do koÅ„ca 2023 roku firma Ford bÄ™dzie dysponować globalnÄ… zdolnoÅ›ciÄ… produkcyjnÄ… wynoszÄ…cÄ… 600 000 pojazdów elektrycznych (BEV) rocznie.
Od wielu miesiÄ™cy Å›wietnÄ… sprzedażą w segmencie samochodów zelektryfikowanych mogÄ… pochwalić siÄ™ m.in. F-150 Hybrid - 5 657 egzemplarzy sprzedanych w 2022 roku, dwie wersje hybrydowe Escape (odpowiednik europejskiego Forda Kugi) – 5 457, Maverick Hybrid – 5 431, czy też Mustang Mach-E – 4 371. 75% sprzedaży tego ostatniego modelu do klientów indywidualnych stanowiÅ‚y wczeÅ›niej zÅ‚ożone zamówienia. Co ważne, sprzedaż rodziny pojazdów Mustang (Mustang i Mustang Mach-E) wzrosÅ‚a wzglÄ™dem lutego 2021 r. o 18,6%.
DoskonaÅ‚ymi wynikami mogÄ… pochwalić siÄ™ także pick-upy Forda. Seria F przez dwa pierwsze miesiÄ…ce nowego roku zwiÄ™kszyÅ‚a swojÄ… przewagÄ™ nad drugim modelem w zestawieniu najchÄ™tniej wybieranych pojazdów, sprzedajÄ…c o 14 345 samochodów wiÄ™cej. Ford Maverick w tym czasie sprzedaÅ‚ siÄ™ w 10 550 egzemplarzach, z czego 5 431 stanowiÅ‚a wersja hybrydowa. Auta te trafiajÄ… do klientów w zaledwie 6 dni od momentu pojawienia siÄ™ w salonach sprzedaży. W przypadku tego modelu ponad 80% sprzedaży do klientów indywidualnych stanowiÅ‚y wczeÅ›niejsze zamówienia.
Doskonale radzÄ… sobie także flagowe SUV-y Forda, które przy wzroÅ›cie sprzedaży o 5,3% wzglÄ™dem analogicznego okresu 2021 r. odnotowaÅ‚y rekordowy poczÄ…tek roku, jeÅ›li chodzi o transakcje z klientami indywidualnymi. Hitem marki pozostaje nowy Ford Bronco, który znika z salonów w ciÄ…gu zaledwie 14 dni. Sprzedaż do klientów indywidualnych Bronco i Bronco Sport wzrosÅ‚a w ciÄ…gu ostatniego roku o 131%.