DziÄ™ki nowym modelom sprzedaż Forda wzrosÅ‚a o 1,4 procent, podczas gdy caÅ‚y rynek skurczyÅ‚ siÄ™ o 9,0 procent. W styczniu udziaÅ‚ Forda i Lincolna wyniósÅ‚ w sumie 13,9 procent – o 1,3 procent wiÄ™cej niż w analogicznym miesiÄ…cu ubiegÅ‚ego roku.
Poprzedni miesiÄ…c okazaÅ‚ siÄ™ rekordowy pod wzglÄ™dem sprzedaży aut zelektryfikowanych. W styczniu popyt na nie rósÅ‚ prawie cztery razy szybciej niż ogólna sprzedaż w tym segmencie. Przy Å‚Ä…cznej liczbie 13 169 sprzedanych egzemplarzy popyt na zelektryfikowane samochody Forda wzrósÅ‚ o 167,2 procent. ZwiÄ™kszyÅ‚ siÄ™ także ich udziaÅ‚ w segmencie o 5,0 procent – do 10,9 procent.
Dodatkowego rozmachu sprzedaży na poczÄ…tku roku nadaÅ‚o ponad 300 maÅ‚ych, Å›rednich i dużych klientów biznesowych, którzy zÅ‚ożyli zamówienia na 10 000 elektrycznych samochodów dostawczych E-Transit, w tym Walmart czekajÄ…cy na dostawÄ™ 1 100 E-Transitów.
Ford Pro, lider innowacyjnych technologii i samochodów dostawczych, oferuje peÅ‚nÄ… gamÄ™ aut i rozwiÄ…zaÅ„ cyfrowych przydatnych w prowadzeniu firmy. Transit, najlepiej sprzedajÄ…cy siÄ™ van w Ameryce, może pochwalić siÄ™ liczbÄ… 10 000 zamówieÅ„ na nowÄ… elektrycznÄ… wersjÄ™ tego modelu, czyli E-Transit. Marka Ford od 43 lat jest liderem rynku samochodów dostawczych. Od teraz dziÄ™ki Ford Pro Intelligence – platformie opartej na chmurze – klienci majÄ… Å‚atwy dostÄ™p do pakietu usÅ‚ug cyfrowych pomocnych w obsÅ‚udze floty samochodów.
Pick-upy Forda – modele serii F, Ranger i Maverick – osiÄ…gnęły Å‚Ä…cznÄ… sprzedaż 62 293 egzemplarzy, co oznacza, że przewyższyÅ‚y w styczniu sprzedaż caÅ‚ej linii pick-upów GM. W ubiegÅ‚ym miesiÄ…cu sprzedaż modeli serii F wyniosÅ‚a 50 543 egzemplarzy, zaÅ› udziaÅ‚ w rynku wzrósÅ‚ o 0,5 procenta w porównaniu do poprzedniego roku. Modele serii F rozpoczynajÄ… rok jako najlepiej sprzedajÄ…ce siÄ™ pick-upy w Ameryce. UbiegÅ‚y miesiÄ…c przyniósÅ‚ sprzedaż 40-milionowego pick-upa serii F, poczÄ…wszy od 1948 roku. Sprzedaż nowego Forda Mavericka wyniosÅ‚a 6 513 egzemplarzy, z czego 3 549 stanowiÅ‚y hybrydy. Ogólnie sprzedaż pick-upów marki Ford wzrosÅ‚a o 1,5 procent.
Sprzedaż SUV-ów marki Ford wyniosÅ‚a w styczniu 60 382 egzemplarze i wzrosÅ‚a o 12,0 procent w stosunku do analogicznego miesiÄ…ca ubiegÅ‚ego roku, co zapewniÅ‚o Fordowi rekordowy poczÄ…tek roku. Nowe modele – Bronco, Bronco Sport i Mustang Mach-E – to dodatkowe 16 692 samochody sprzedane w tym segmencie. Popyt na model Escape odnotowaÅ‚ wzrost o aż 17,2 procent w stosunku do sprzedaży w analogicznym miesiÄ…cu ubiegÅ‚ego roku.
Rodzina modeli Mustang – coupé i elektryczny Mach-E – osiÄ…gnęła sprzedaż na poziomie 8 041 egzemplarzy, czyli o 76,3 procent wiÄ™cej niż w styczniu ubiegÅ‚ego roku. Mustanga Mach-E sprzedano 2 370 egzemplarzy, przy czym u dilerów samochody nie czekaÅ‚y na klientów dÅ‚użej niż 14 dni. UdziaÅ‚ w sprzedaży wersji GT wyniósÅ‚ 27,3 procent. Mustang Mach-E rozpoczÄ…Å‚ rok jako drugi – po Tesli Model-Y – najpopularniejszy elektryczny SUV na rynku.
Rodzina modeli Bronco, do której zaliczajÄ… siÄ™ Bronco i Bronco Sport, odnotowaÅ‚a wzrost sprzedaży o aż 77,9 procent. DziÄ™ki tym modelom Ford może pochwalić siÄ™ rekordowym odsetkiem SUV-ów wyposażonych w napÄ™d na cztery koÅ‚a. W styczniu 76,7 procent sprzedanych SUV-ów marki Ford miaÅ‚o taki rodzaj ukÅ‚adu przeniesienia napÄ™du – o 20,7 procent wiÄ™cej niż w styczniu zeszÅ‚ego roku.
W 2021 roku Ford odnotowaÅ‚ staÅ‚y wzrost liczby użytkowników aplikacji Ford Pass. W sumie (razem z użytkownikami aplikacji Lincoln Way) byÅ‚o ich w USA na koniec roku prawie 8 milionów.