„Grupa Volkswagen i jej marki oferujÄ… produkty i technologie najwyższej klasy. DziÄ™ki wielkoÅ›ci Grupy, a także naszej wiedzy, możemy wykorzystać efekt skali. Przynosi to korzyÅ›ci klientom i sprawia, że nasze pojazdy sÄ… jeszcze lepsze” – powiedziaÅ‚ Oliver Blume, prezes zarzÄ…du Grupy Volkswagen.
„Naszym celem jest osiÄ…gniÄ™cie pozycji lidera technologicznego, także w elektromobilnoÅ›ci. Dlatego chcemy rozwijać nasze wewnÄ™trzne kompetencje i po ogniwach akumulatorowych czy silnikach elektrycznych zajmujemy siÄ™ także rozwojem przetwornic impulsowych i systemów zarzÄ…dzania termicznego. DziÄ™ki temu Grupa Volkswagen bÄ™dzie w przyszÅ‚oÅ›ci jednym z nielicznych producentów samochodów na Å›wiecie, który bÄ™dzie w stanie zaoferować w caÅ‚oÅ›ci zoptymalizowany, kompletny system” – powiedziaÅ‚ Thomas Schmall, czÅ‚onek zarzÄ…du Grupy Volkswagen odpowiedzialny za technologiÄ™.
„Know-how i innowacje, stworzone przez specjalistów Volkswagena sÄ… wyjÄ…tkowe na skalÄ™ Å›wiatowÄ…. DziÄ™ki temu jesteÅ›my konkurencyjni i możemy zmieniać nasze przedsiÄ™biorstwo” – dodaÅ‚a Daniela Cavallo, przewodniczÄ…ca rady zakÅ‚adowej Grupy Volkswagen.
Zaprojektowane przez Volkswagena: Przetwornice impulsowe i systemy zarzÄ…dzania termicznego
Przetwornica impulsowa jest mózgiem ukÅ‚adu napÄ™dowego samochodu elektrycznego i w dużej części odpowiada za wydajność i osiÄ…gi. Pierwsza przetwornica impulsowa Volkswagena zostaÅ‚a zaprojektowana od podstaw. ModuÅ‚owa platforma, na której zbudowane sÄ… auta elektryczne marek Grupy Volkswagen pozwala zaimplementować przetwornicÄ™ w aucie każdego segmentu, także w tych z silnikami o mocy powyżej 500 kW. Technologia jest obecnie testowana i przygotowywana do produkcji, wiele wskazuje na to, że bÄ™dzie stosowana w kolejnej generacji platformy MEB.
JeÅ›li chodzi o systemy zarzÄ…dzania termicznego, Volkswagen pracuje nad zupeÅ‚nie nowymi rozwiÄ…zaniami. Podczas gdy dziÅ› stosuje siÄ™ dużą liczbÄ™ moduÅ‚ów i dÅ‚ugie poÅ‚Ä…czenia miÄ™dzy nimi, w przyszÅ‚oÅ›ci zostanÄ… one zastÄ…pione niezwykle kompaktowym, zintegrowanym moduÅ‚em termicznym. BÄ™dzie on sterowaÅ‚ caÅ‚ym systemem ogrzewania i chÅ‚odzenia samochodu, w tym także akumulatora wysokiego napiÄ™cia, a to przeÅ‚oży siÄ™ na zwiÄ™kszenie zasiÄ™gu pojazdu i przyspieszy Å‚adowanie. Nowy moduÅ‚ jest również znacznie lżejszy i bardziej wydajny niż obecnie stosowane.
Oprócz możliwie wysokiej wydajnoÅ›ci wszystkie komponenty napÄ™du elektrycznego muszÄ… być skalowalne, co pozwoli je wykorzystać we wszystkich modelach, a to przeÅ‚oży siÄ™ na ograniczenie kosztów.
Volkswagen Group Technology: Potęga technologiczna koncernu
Volkswagen Group Technology Å‚Ä…czy dziaÅ‚ania w zakresie akumulatorów, Å‚adowania i komponentów elektrycznych oraz wspiera poszczególne marki jako dostawca technologii dla caÅ‚ej grupy. Zaangażowane sÄ… tu również spóÅ‚ki zależne PowerCo (akumulatory) i Elli (Å‚adowanie i energia). TrwajÄ… prace nad zunifikowanymi ogniwami, które od 2025 roku bÄ™dÄ… stosowane we wszystkich samochodach elektrycznych Grupy Volkswagen i wyznaczÄ… nowy punkt odniesienia w zakresie technologii akumulatorów. Do dziaÅ‚u należy również wspóÅ‚praca z partnerami zewnÄ™trznymi, takimi jak Ford czy Mahindra. Na caÅ‚ym Å›wiecie Volkswagen Group Technology zatrudnia ok. 70 tys. osób.