„Obejrza艂em wiele nagra艅 wideo z toru i mog臋 powiedzie膰, 偶e jest on bardzo 艂adny i szeroki w porównaniu z innymi obiektami w Ameryce Po艂udniowej, na których si臋 艣ciga艂em, w zwi膮zku z czym b臋dzie mo偶na osi膮gn膮膰 wysokie pr臋dko艣ci. Znajduje si臋 tu równie偶 bardzo d艂uga prosta z ciasnym zakr臋tem na samym ko艅cu, wi臋c b臋dzie gdzie wyprzedza膰 konkurentów. Widz臋, 偶e kraw臋偶niki nie s膮 zbyt wysokie, za to do艣膰 szerokie, wi臋c b臋dziemy mogli obiera膰 inne tory jazdy podczas pokonywania zakr臋tów. Udowodnili艣my, 偶e w艂a艣ciwo艣ci jezdne i hamulce Hondy Civic s膮 pierwszorz臋dne, a w Argentynie dodatkowo dopracujemy ustawienia zawieszenia, co da nam szans臋 na ‘wykr臋cenie’ dobrych rezultatów i rozegranie ekscytuj膮cych wy艣cigów”.
Argentyna b臋dzie pierwsz膮 „wyjazdow膮” rund膮 WTCC po siedmiu spotkaniach tego sezonu, które mia艂y miejsce w Europie, Maroko i Rosji. Zawodnicy WTCC po raz pierwszy zagoszcz膮 w Argentynie i po raz pierwszy stan膮 do walki na 4,8-kilometrowym torze Termas de Rio Hondo w prowincji Santiago del Estero znajduj膮cej si臋 1300 kilometrów od Buenos Aires. Nast臋pnie cykl mistrzostw WTCC przeniesie si臋 do USA, Japonii, Chin i ostatecznie do Makau.
Tarquini walczy z Jamesem Nashem i Robem Huffem o trzecie miejsce w mistrzostwach 艣wiata w klasyfikacji kierowców - zawodników dziel膮 zaledwie cztery punkty. „Kocham Argentyn臋, a wy艣cigi w tym kraju s膮 wspania艂e. 艢ciga艂em si臋 wraz z lokaln膮 gwiazd膮 „Pechito” Lopezem w Hondzie w 2010 roku w wy艣cigu 200 km de Buenos Aires. Atmosfera podczas tego spotkania by艂a elektryzuj膮ca. Fani z Ameryki Po艂udniowej uwielbiaj膮 wy艣cigi i jestem przekonany, 偶e przyjd膮 nas dopingowa膰”, powiedzia艂 Gabriele.
Hondy Civic zespo艂u Castrol Honda Racing stan膮 do wy艣cigu w Argentynie bez dodatkowego balastu na艂o偶onego po sukcesach na pocz膮tku sezonu, co cieszy dyrektora zespo艂u Alessandro Mariani. „Wracamy do oryginalnej wagi, która jest bardziej odpowiednia dla naszych aut. Naszym celem w tym sezonie jest prowadzenie dalszych prac rozwojowych nad samochodami przy okazji ka偶dego wy艣cigu i konsekwentne zwi臋kszanie ich osi膮gów. Musimy zdoby膰 tyle punktów, ile zdo艂amy, d膮偶膮c ostatecznie do obsadzenia Gabriele’a na drugim miejscu w klasyfikacji kierowców. Musimy jednocze艣nie pami臋ta膰, 偶e to wci膮偶 zaledwie pierwszy rok zmaga艅 dla Hondy Civic w WTCC, a ju偶 zdo艂ali艣my wygra膰 jeden wy艣cig i wywalczy膰 dziesi臋膰 miejsc na podium. Maj膮c na uwadze miejsce na podium zdobyte nawet w próbnych wy艣cigach pod koniec 2012 roku, d膮偶ymy do wywalczenia przynajmniej jeszcze jednego zwyci臋stwa przed ko艅cem tego sezonu”.
Sezon WTCC 2013 znajduje si臋 obecnie na pó艂metku, wi臋c zespo艂y ju偶 teraz my艣l膮 o przysz艂o艣ci w zwi膮zku z nowymi przepisami technicznymi, które b臋d膮 obowi膮zywa艂y w przysz艂ym roku. Jedno jest pewne - samochody b臋d膮 si臋 znacz膮co ró偶ni艂y w kwestii wygl膮du od obecnych.
„Nowa specyfikacja aerodynamiczna ca艂kowicie zmieni charakterystyk臋 prowadzenia auta, poprawiaj膮c jego osi膮gi i czyni膮c prac臋 in偶ynierów jeszcze bardziej ekscytuj膮c膮,” powiedzia艂 Mariani. „Nasi projektanci i in偶ynierowie intensywnie pracuj膮 ju偶 nad nowym projektem pojazdu. To dla nas bardzo ekscytuj膮cy okres. Staramy si臋 uzyskiwa膰 jak najlepsze rezultaty naszym obecnym samochodem w wy艣cigach na ca艂ym 艣wiecie, a jednocze艣nie projektujemy i budujemy zwyci臋sk膮 maszyn臋 na przysz艂y sezon”.