|
|
Internauci a rynek motoryzacyjny
|
Autor: Marcin Skrzyński Dodano: 2007-08-30
Wyświetlono: 3695 razy
|
Aż 29 proc. polskich internautów zamierza w ciÄ…gu najbliższego roku kupić samochód – czytamy w najnowszym raporcie firmy badawczej Gemius SA, poÅ›wiÄ™conemu rynkowi samochodów nowych i używanych.
|
|
Jak wynika z opracowania Gemius, co trzeci badany internauta zamierza kupić samochód w ciągu najbliższego roku (29 proc.). Mimo optymistycznych prognoz, odsetek respondentów zainteresowanych tego typu zakupem jest mniejszy niż przed rokiem (33 proc. w 2006). Wzrosła natomiast liczba osób niezdecydowanych z 20 do 28 proc. Tym ważniejsza jest więc wiedza o potencjalnych nabywcach i czynnikach, które mogą ich przekonać do podjęcia decyzji.
W raporcie „Internauci a rynek samochodów nowych i używanych” można znaleźć m.in. najważniejsze informacje dotyczÄ…ce preferencji internautów zwiÄ…zanych z zakupem samochodu i jego posiadaniem. W szczegółowy sposób zostaÅ‚y przedstawione najważniejsze dane o potencjalnych nabywcach – ich wiek, miejsce zamieszkania, dochód, jak również staż bycia kierowcÄ…. Co wiÄ™cej, w raporcie poddano analizie czynniki wpÅ‚ywajÄ…ce na podjÄ™cie decyzji o zakupie samochodu, oceniono lojalność wobec marki, a także przedstawiono najbardziej popularne źródÅ‚a wiadomoÅ›ci motoryzacyjnych.
Jak wynika z raportu, większość internautów (69 proc.) zamierzających nabyć auto planuje zakup używanego samochodu, a wielu z nich jest zdecydowanych na skorzystanie w tym celu z pośrednictwa internetu. Pośród respondentów zamierzających kupić używane auto, aż 17 proc. planuje zakup u sprzedawców znalezionych za pomocą ogłoszeń on-line, a 7 proc. na aukcjach internetowych. Jednocześnie tylko 6 proc. deklaruje chęć skorzystania z tradycyjnych ogłoszeń prasowych.
Szukając swojego idealnego auta, internauci zwracają przede wszystkim uwagę na typ silnika. Kolejne dwa parametry istotne przy wyborze samochodu to zużycie paliwa oraz marka. Warto zwrócić uwagę, że osoby zamierzające nabyć nowe auto i te, które planują zakup samochodów używanych, różnią się pod względem czynników decydujących o zakupie. Na przykład osoby zamierzające kupić używane auto zwracają częściej uwagę na koszt eksploatacji pojazdu. Natomiast dla potencjalnych kupców nowych samochodów ważniejsze są m.in. wyniki testów zderzeniowych oraz wyposażenie. Jak pokazują wyniki raportu, w obu grupach popularnym źródłem wiedzy na temat parametrów samochodu jest internet.
Aż 70 proc. osób zamierzajÄ…cych kupić samochód szuka informacji zwiÄ…zanych z wyborem auta on-line – głównie odwiedzajÄ…c internetowe serwisy motoryzacyjne lub fora. Jedynie co drugi (56 proc.) zasiÄ™ga porady u znajomych, a jeszcze mniej (39 proc.) czerpie informacje z prasy.
Wykres. Źródła informacji wykorzystywane przez internautów przed zakupem auta
N = 1035; respondenci, którzy w ciągu roku zamierzają kupić samochód. Odsetki nie sumują się do 100 proc., gdyż respondent mógł zaznaczyć więcej niż jedną odpowiedź.
ŹródÅ‚o: Gemius SA, „Internauci a rynek samochodów nowych i używanych”, czerwiec-sierpieÅ„ 2007 r.
Dla wielu internautów internet jest podstawowym źródłem wiedzy o samochodach. Warto zatem docenić to medium w komunikacji z klientami. Najnowszy raport Gemius dostarcza najważniejszych informacji o tym, co jest ważne dla potencjalnych nabywców samochodów, pomagając tym samym w dostosowaniu oferty do wymagań klientów i planowaniu działań marketingowych.
O badaniu Badanie zrealizowano za pomocą ankiet internetowych emitowanych na witrynach korzystających z bezpłatnego audytu site-centric stat.pl/PBI. Ankiety emitowane były losowo w okresie od 27 lipca do 6 sierpnia 2007 roku. Analizą objęto 3 520 internautów w wieku co najmniej 16 lat, którzy wypełnili ankietę do końca. Z grupy tej wyodrębniono grupę 1 035 osób planujących w przeciągu najbliższego roku dokonać zakupu samochodu. Następne analizy obejmowały grupę zainteresowaną zakupem w podziale na internautów planujących nabyć samochód nowy (N=216) oraz internautów planujących zakup samochodu używanego (N=724). Aby dane były reprezentatywne dla całej populacji internautów, odpowiedzi analizowano z wykorzystaniem wagi analitycznej, skonstruowanej na podstawie danych o płci i wieku internautów oraz o ich częstotliwości korzystania z internetu, pochodzących z badania Omnibus PBS (I-II 2007).
|
|
|
|
Inne artykuły
|
|
» Przygoda w kamperze! Co warto wiedzieć? |
2023-05-31 |
|
RozpoczynajÄ…cy siÄ™ sezon na wyprawy kamperem stawia przed wieloma miÅ‚oÅ›nikami tego typu turystyki zasadnicze pytanie: czy podczas moich wypraw chcÄ™ za każdym razem nocować na zagospodarowanym kempingu, czy zaszaleć i spÄ™dzać noce ?na dziko?, na Å‚oni... wiÄ™cej »
|
|
[1]234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950515253545556575859606162636465666768697071727374757677787980818283848586878889909192939495969798991001011021031041051061071081091101111121131141151161171181191201211221231241251261271281291301311321331341351361371381391401411421431441451461471481491501511521531541551561571581591601611621631641651661671681691701711721731741751761771781791801811821831841851861871881891901911921931941951961971981992002012022032042052062072082092102112122132142152162172182192202212222232242252262272282292302312322332342352362372382392402412422432442452462472482492502512522532542552562572582592602612622632642652662672682692702712722732742752762772782792802812822832842852862872882892902912922932942952962972982993003013023033043053063073083093103113123133143153163173183193203213223233243253263273283293303313323333343353363373383393403413423433443453463473483493503513523533543553563573583593603613623633643653663673683693703713723733743753763773783793803813823833843853863873883893903913923933943953963973983994004014024034044054064074084094104114124134144154164174184194204214224234244254264274284294304314324334344354364374384394404414424434444454464474484494504514524534544554564574584594604614624634644654664674684694704714724734744754764774784794804814824834844854864874884894904914924934944954964974984995005015025035045055065075085095105115125135145155165175185195205215225235245255265275285295305315325335345355365375385395405415425435445455465475485495505515525535545555565575585595605615625635645655665675685695705715725735745755765775785795805815825835845855865875885895905915925935945955965975985996006016026036046056066076086096106116126136146156166176186196206216226236246256266276286296306316326336346356366376386396406416426436446456466476486496506516526536546556566576586596606616626636646656666676686696706716726736746756766776786796806816826836846856866876886896906916926936946956966976986997007017027037047057067077087097107117127137147157167177187197207217227237247257267277287297307317327337347357367377387397407417427437447457467477487497507517527537547557567577587597607617627637647657667677687697707717727737747757767777787797807817827837847857867877887897907917927937947957967977987998008018028038048058068078088098108118128138148158168178188198208218228238248258268278288298308318328338348358368378388398408418428438448458468478488498508518528538548558568578588598608618628638648658668678688698708718728738748758768778788798808818828838848858868878888898908918928938948958968978988999009019029039049059069079089099109119129139149159169179189199209219229239249259269279289299309319329339349359369379389399409419429439449459469479489499509519529539549559569579589599609619629639649659669679689699709719729739749759769779789799809819829839849859869879889899909919929939949959969979989991000100110021003100410051006100710081009101010111012101310141015101610171018101910201021102210231024102510261027102810291030103110321033103410351036103710381039104010411042104310441045104610471048104910501051105210531054105510561057105810591060106110621063106410651066106710681069107010711072107310741075107610771078107910801081108210831084108510861087108810891090109110921093109410951096109710981099110011011102110311041105110611071108110911101111111211131114111511161117111811191120112111221123112411251126112711281129113011311132113311341135113611371138113911401141114211431144114511461147114811491150115111521153115411551156115711581159116011611162116311641165116611671168116911701171117211731174117511761177117811791180118111821183118411851186118711881189119011911192119311941195119611971198119912001201120212031204120512061207120812091210121112121213121412151216121712181219122012211222122312241225122612271228122912301231123212331234 Wyświetlane: 0 - 20 z 24669 rekordów |
|
|
|