1. Ile zarobił mistrz Polski, czyli o pieniądzach w KIA PLATINUM CUP
Mistrzostwa Polski Kia Picanto są jedyną polską serią wyścigową z takimi nagrodami finansowymi, jakie organizatorzy zapewniają zawodnikom. Z pewnością jest to dla zawodników zastrzyk dodatkowych emocji podczas walki na torze, a ponadto są w stanie dołożyć do swojego zaplanowanego na dany sezon budżetu. Pula nagród w tym roku wynosiła ponad 126 tysięcy zł, a największą jej część zgarnął mistrz Polski: Konrad Wróbel, który do swojego konta dopisał 48,5 tysiąca zł. Drugi pod względem zarobków, podobnie jak w końcowej klasyfikacji sezonu jest Filip Tokar, który wywalczył ponad 25 tysięcy zł. Drugi wicemistrz Polski Lukas Keil zasilił swój portfel kwotą blisko 17 tysięcy zł i znalazł się na trzecim miejscu w zestawieniu najlepiej zarabiających w KIA PLATINUM CUP.
2. Z Łodzi do Mariboru, czyli o kilometrach, które pokonali zawodnicy
Ponad 630 kilometrów w wyścigowym tempie pokonali w tym roku kierowcy KIA PLATINUM CUP. Oznacza to, że podczas dwunastu wyścigów kierowcy pokonali trasę w linii prostej z Łodzi do słoweńskiego Mariboru. Najdłuższe były wyścigi na Slovakiaringu, gdzie w każdym z nich pokonano ponad 70 kilometrów. Najkrótsza rywalizacja odbyła się na Hungaroringu, gdzie po przerwaniu pierwszego wyścigu zawodnicy nie wznowili walki i zdołali przejechać blisko 40 km.
3. Walka na ułamki sekundy
Wyścigowa rywalizacja zawsze wiąże się z walką bok w bok, ale w KIA PLATINUM CUP zacięte pojedynki można obserwować w każdej części stawki. Co więcej, tegoroczne wyniki pokazały, że stawka jest niezwykle wyrównana i o sukcesie lub porażce mogą decydować nawet najmniej zauważalne umiejętności. Podczas wszystkich tegorocznych kwalifikacji o losach pole position decydowało mniej niż 0,61 sekundy, a trzykrotnie potrzebne było sprawdzanie setnych części sekundy. Statystycznie w walce o każde z tegorocznych pole position średnio decydowała mniej niż 0,1 sekundy! Równie emocjonująco było w wyścigach. Średnia różnica pomiędzy zwycięzcą każdego z nich a drugim kierowcą to 2,5 sekundy, a czołowa trójka była klasyfikowano średnio w 4,25 sekundy.
4. Prestiż przez wielkie „P”, czyli o seriach, którym towarzyszy KIA PLATINUM CUP
Już od kilku lat jedną z najważniejszych cech mistrzostw Polski Kia Picanto jest fakt, że kierowcy rywalizują obok najlepszych na świecie. Tylko w tym sezonie mogliśmy dwukrotnie podglądać pracę i zmagania kierowców pucharu świata samochodów turystycznych (FIA WTCR), który powstał na bazie mistrzostw świata (FIA WTCC). KIA PLATINUM CUP dwukrotnie towarzyszyła również rywalizacji o tytuł mistrza Europy ciągników siodłowych. Potężne maszyny serii FIA ETRC z pewnością zrobiły wrażenie na każdym. Ponadto w tym roku KPC miało okazję pierwszy raz w historii podpatrzeć pracę zespołów europejskiej serii NASCAR. Dodając do tego tory takie jak Hungaroring, Red Bull Ring, Slovakiaring czy Zolder, zawodnicy w swoich małych Picanto mogą poczuć smak walki w najlepszych wyścigowych seriach świata.
5. Wiek nie gra roli
Wydawać by się mogło, że za kierownicą samochodu można legalnie zasiąść dopiero w wieku 18 lat, ale dzięki motorsportowym przepisom w KIA PLATINUM CUP rywalizują już nastolatkowie, a najmłodsi z nich mają dopiero 13 lat! Wyścigowe Picanto są dla nich pierwszym krokiem w drodze na szczyt rywalizacji za kierownicą samochodów z dachem i jak sami twierdzą jest to dla nich najlepsza możliwa szkoła sportowego rzemiosła. KIA PLATINUM CUP jest także serią dla nieco starszych zawodników, którzy chcąc spróbować swoich sił w motorsporcie wybierają Kię Picanto ze względu na idealny stosunek jakości do ceny. Starty nastolatków, jak i nieco starszych kierowców pokazują, że mistrzostwa Polski Kia Picanto są dla każdego.
6. Sto koni koreańskiej mocy, czyli kilka informacji o wyścigowym Picanto
Kia Picanto przez ostatnie lata pokazuje, że jest idealną szkołą dla młodych zawodników. W tym roku kierowcy mieli okazję rywalizować za kierownicami nowych modeli auta, które napędzane były stukonnymi silnikami. Jednostka napędowa w połączeniu z masą 850 kilogramów pozwalały rozwinąć maksymalną prędkość 190 km/h, a od 0 do 100 km/h rozpędzić się w osiem sekund. Sam samochód i kierowca nie daliby jednak rady rywalizować, gdyby nie paliwo. W baku wyścigowych Picanto znajduje się znana ze stacji paliw Orlen, Verva 98.
Partnerem strategicznym Kia Motors Polska przy organizacji Mistrzostw Polski KIA PLATINUM CUP jest firma ORLEN OIL. Projekt wspomagają także Bank BGŻ BNP Paribas oraz Ergo Hestia.