W drugim wyÅ›cigu wszyscy trzej kierowcy Chevroleta przekroczyli liniÄ™ mety na punktowanych pozycjach, przy czym po zakoÅ„czeniu pierwszej rundy WTCC w Azji Yvan Muller i Rob Huff wciąż znajdujÄ… siÄ™ na czele klasyfikacji kierowców z jednakowÄ… liczbÄ… punktów – 345. Z kolei Alain Menu ma Å‚Ä…cznie 307 punktów i w klasyfikacji kierowców zajmuje trzecie miejsce.
W pierwszym wyścigu startujący z pierwszej pozycji Menu wywalczył swoje czwarte zwycięstwo w sezonie. Na drugim i trzecim miejscu uplasowali się odpowiednio Muller i Huff.
Chevrolety Cruze zespoÅ‚u RML rozpoczęły drugi wyÅ›cig z czwartej i piÄ…tej linii startowej. Kierowcy zdoÅ‚ali jednak wykonać kilka manewrów wyprzedzania na torze, który temu nie sprzyja. Huff, Menu i Muller zakoÅ„czyli zmagania na czwartym, piÄ…tym i szóstym miejscu.
DopeÅ‚nieniem potrójnego zwyciÄ™stwa Chevroleta w pierwszym wyÅ›cigu byÅ‚o piÄ…te miejsce w stawce zdobyte przez Alexa MacDowalla, jadÄ…cego Chevroletem Cruze zespoÅ‚u Bamboo Engineering, który zajÄ…Å‚ tym samym czoÅ‚owe miejsce wÅ›ród niezależnych kierowców.
Walka o tytuÅ‚ mistrzowski w klasyfikacji konstruktorów już zostaÅ‚a rozstrzygniÄ™ta, wiÄ™c caÅ‚a uwaga jest obecnie skupiona na klasyfikacji kierowców. Jedynymi pretendentami do tytuÅ‚u Mistrza Åšwiata WTCC sÄ… kierowcy Chevroleta.
Dwie ostatnie rundy WTCC sezonu 2012, które odbÄ™dÄ… siÄ™ w Chinach i Makau, zapowiadajÄ… siÄ™ zatem niezwykle emocjonujÄ…co dla trzech kierowców zasiadajÄ…cych za kierownicami modeli Cruze.
CYTATY
Alain Menu (1 / 5 miejsce): „To byÅ‚ dla mnie bardzo dobry weekend, podczas którego powtórzyÅ‚em wynik z zeszÅ‚ego roku i odniosÅ‚em zwyciÄ™stwo. Dodatkowo, opuszczam tor Suzuka z wiÄ™kszÄ… liczbÄ… punktów w klasyfikacji kierowców. Wciąż pozostajÄ™ wiÄ™c w walce o tytuÅ‚ mistrzowski, ponieważ udaÅ‚o mi siÄ™ zmniejszyć o 10 punktów dystans do Yvana i Roba, którzy sÄ… na pierwszym miejscu. Å»aÅ‚ujÄ™, że w Sonomie miaÅ‚em pecha; teraz byÅ‚bym jeszcze bliżej liderów”.
„Pierwszy wyÅ›cig nie obfitowaÅ‚ w wiele wydarzeÅ„, ale nie byÅ‚ też Å‚atwy. Dobrze wystartowaÅ‚em i udaÅ‚o mi siÄ™ utrzymać prowadzenie, jednak musiaÅ‚em caÅ‚y czas być skupiony na jeździe i unikać bÅ‚Ä™dów, o które Å‚atwo na tym torze”.
„Yvan i Rob utrzymywali siÄ™ blisko mnie, wiÄ™c nie mogÅ‚em sobie pozwolić na popeÅ‚nienie najmniejszego bÅ‚Ä™du. Co wiÄ™cej, musiaÅ‚em uważać na przednie opony. Wszystko jednak skoÅ„czyÅ‚o siÄ™ dla mnie pomyÅ›lnie”.
„W drugim wyÅ›cigu również dobrze wystartowaÅ‚em i zdoÅ‚aÅ‚em wyprzedzić Yvana. MetÄ™ przekroczyÅ‚em na piÄ…tej pozycji”.
Yvan Muller (2 / 6 miejsce): „Jestem bardzo zadowolony z tego weekendu, mimo że nie osiÄ…gnÄ…Å‚em spektakularnych rezultatów. ZdobyliÅ›my tytuÅ‚ Mistrza Åšwiata WTCC w klasyfikacji konstruktorów i wywalczyliÅ›my potrójne zwyciÄ™stwo”.
„W pierwszym wyÅ›cigu jedynym kluczowym momentem byÅ‚ start. UdaÅ‚o mi siÄ™ utrzymać za sobÄ… Roba w pierwszym zakrÄ™cie, natomiast w drugim zakrÄ™cie mogÅ‚em już poczuć siÄ™ bezpiecznie. W drugim wyÅ›cigu caÅ‚a nasza trójka zyskaÅ‚a kilka pozycji w wyÅ›cigu, co uważam za niezÅ‚e osiÄ…gniÄ™cie, biorÄ…c pod uwagÄ™ fakt, iż na tym torze niewiele można zdziaÅ‚ać w tym zakresie”.
„Ostatnie dwie rundy sezonu zapowiadajÄ… siÄ™ niezwykle emocjonujÄ…co”.
Rob Huff (3 / 4 miejsce): „To byÅ‚ fantastyczny weekend dla caÅ‚ego zespoÅ‚u, jednak sytuacja w klasyfikacji kierowców nie zmieniÅ‚a siÄ™. Yvan i ja wciąż zajmujemy pierwsze miejsce z tÄ… samÄ… liczbÄ… punktów”.
„Wyniki pierwszego wyÅ›cigu byÅ‚y odzwierciedleniem sesji kwalifikacyjnej; żaden z nas nie popeÅ‚niÅ‚ bÅ‚Ä™du. W drugim wyÅ›cigu dobrze wystartowaÅ‚em i zdoÅ‚aÅ‚em utrzymać za sobÄ… Yvana. Nie chciaÅ‚em zbyt mocno ‘naciskać’ i podejmować zbytniego ryzyka. InteresujÄ…cym momentem byÅ‚o wyprzedzenie Bennani’ego – nadarzyÅ‚a siÄ™ okazja, wiÄ™c jÄ… wykorzystaÅ‚em”.
Stuart Cowie (manager operacyjny): „JesteÅ›my bardzo zadowoleni z tego weekendu. ZapewniliÅ›my sobie trzeci z kolei tytuÅ‚ Mistrza Åšwiata WTCC w klasyfikacji konstruktorów, wywalczyliÅ›my potrójne podium i sześć razy ukoÅ„czyliÅ›my wyÅ›cig na punktowanej pozycji. Nie moglibyÅ›my liczyć na wiÄ™cej”.
„CieszÄ™ siÄ™, że wszystkie trzy samochody dojechaÅ‚y do mety w nienaruszonym stanie, co jest bardzo ważne przed kolejnymi rundami i z punktu widzenia walki o tytuÅ‚ mistrzowski w klasyfikacji kierowców. Nasi kierowcy w bardzo profesjonalny sposób podchodzÄ… do tej sytuacji i chciaÅ‚bym im z tego powodu pogratulować”.
SUZUKA, WYNIKI 1. WYŚCIGU (26 okrążeń)
1.
|
A Menu
|
Chevrolet Cruze
|
23m44s880
|
2.
|
Y Muller
|
Chevrolet Cruze
|
+ 0s812
|
3.
|
R Huff
|
Chevrolet Cruze
|
+ 1s419
|
4.
|
G Tarquini
|
SEAT León WTCC
|
+13s828
|
5.
|
A MacDowall
|
Chevrolet Cruze
|
+14s273
|
11.
|
D O’Young
|
Chevrolet Cruze
|
+23s724
|
SUZUKA, WYNIKI 2. WYŚCIGU (26 okrążeń)
1.
|
S D’Aste
|
BMW 320TC
|
23m54s717
|
2.
|
P Oriola
|
SEAT León WTCC
|
+ 2s562
|
3.
|
G Tarquini
|
SEAT León WTCC
|
+ 2s845
|
4.
|
R Huff
|
Chevrolet Cruze
|
+ 3s774
|
5.
|
A Menu
|
Chevrolet Cruze
|
+ 4s220
|
6.
|
Y Muller
|
Chevrolet Cruze
|
+ 4s568
|
9.
|
A MacDowall
|
Chevrolet Cruze
|
+ 7s707
|
13.
|
D O’Young
|
Chevrolet Cruze
|
+18s945
|
PUNKTACJA KIEROWCÓW PO 20 Z 24 WYÅšCIGÓW
1. Muller (Chevrolet), Huff (Chevrolet), 345; 3. Menu (Chevrolet), 307; 4. Tarquini (SEAT), 220; 5. Coronel (BMW), 172; … 9. MacDowall (Chevrolet), 66; … 15. Nykjær (Chevrolet), 20; … 17. Rydell (Chevrolet), 14
PUNKTACJA KONSTRUKTORÓW PO 20 Z 24 WYÅšCIGÓW
1. Chevrolet, 835 punktów; 2. BMW, 543; 3. SEAT, 532.
NASTĘPNE WYŚCIGI: 11 runda, Chiny, Szanghaj, 2-4 listopada 2012 r.