Imponujący wzrost sprzedaży Forda
W kwietniu 2021 r. Ford w USA sprzedał łącznie 187 345 pojazdów, co oznacza wzrost względem analogicznego roku o blisko 63%. Ogromną część sprzedaży stanowiły SUV-y. Nowych nabywców znalazło aż 80 440 takich pojazdów, czyli o 116% więcej niż rok wcześniej.
Sprzedaż samochodów Forda do klientów indywidualnych wzrosła w kwietniu 2021 r. o 57% względem analogicznego okresu ubiegłego roku. Warto podkreślić, że była ona także wyższa o blisko 24% niż w kwietniu 2019 r.
Rozpatrując łącznie sprzedaż ciężarówek i SUV-ów do klientów indywidualnych był to najlepszy kwiecień pod względem sprzedaży od 2006 r.
Nadal rośnie zainteresowanie pojazdami zelektryfikowanymi
Odnotować należy także ogromny wzrost sprzedaży pojazdów zelektryfikowanych - o 262% względem kwietnia 2020 r. Ford sprzedał łącznie 11 172 takie pojazdy, a to miesięczny rekord w historii marki.
Na ten wynik zapracowały głównie trzy modele: Escape – odpowiednik europejskiego Forda Kugi (3 695 sprzedanych egzemplarzy), F-150 PowerBoost (3 365) oraz dostępny także w Polsce w pełni elektryczny Mach-E (1 951). Łącznie w 2021 roku Ford sprzedał w USA już 8 565 egzemplarzy Mach-E.
SUV-y motorem napędowym marki
Świetnie radziły sobie SUV-y marki – ich sprzedaż wzrosła względem kwietnia 2020 r. o 116%, a względem kwietnia 2019 r. o blisko 55%.
W tym kontekście warto wspomnieć o Bronco Sport, który cały czas śrubuje rekord sprzedaży. W kwietniu 2021 r. nowych nabywców znalazło 13 856 pojazdów, co oznacza wzrost względem marca o blisko 42%. Dodatkowo 60% sprzedaży tego modelu stanowią nowi klienci Forda, którzy wcześniej kupowali samochody innych marek.
Dostępny także w Polsce Ford Explorer, uzyskał najwyższą sprzedaż wśród klientów indywidualnych od kwietnia 2004 roku. Wzrosła ona względem analogicznego okresu ubiegłego roku o 102%.
- Na polskim rynku nowy Explorer jest propozycją Forda dla najbardziej wymagających klientów, którzy cenią sobie sportową dynamikę i wysoki komfort jazdy. 457 KM i 825 Nm generowane przez hybrydowy zespół silnika benzynowego i elektrycznego pozwalają na dynamiczną, ale jednocześnie oszczędną jazdę. Ten model jest esencją amerykańskiej motoryzacji – powiedział Piotr Pawlak, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.
W kwietniu udział Fordów serii F w segmencie pełnowymiarowych pick-upów zwiększył się o dwa punkty procentowe. Sprzedaż do klientów indywidualnych w kwietniu 2021 r. wzrosła względem kwietnia 2020 r. o blisko 20%, podczas gdy względem kwietnia 2019 r. o blisko 10%.
Ogromne wrażenie robi także popularność niektórych modeli. Mustang Mach-E przed sprzedażą pozostawał na placach dealerów zaledwie cztery dni, podczas gdy Bronco Sport niewiele dłużej – jedynie trzynaście dni.