Lexus GS nadal zachowuje imponujÄ…cÄ… zwinność i sportowe walory przy doskonaÅ‚ym komforcie prowadzenia na dÅ‚ugich trasach. Jest to elegancka Å›redniej wielkoÅ›ci limuzyna. FascynujÄ…ce osiÄ…gi i wygoda jazdy czyniÄ… model GS doskonaÅ‚Ä… propozycjÄ… zarówno dla oczekujÄ…cych wspaniaÅ‚ych doznaÅ„ za kierownicÄ…, jak dla koneserów luksusu – bez wzglÄ™du na to, czy bÄ™dzie to nowy GS 200t, GS 450h czy GS 300h.
GS uosabia poÅ‚Ä…czenie stylu i wyrafinowania, zwieÅ„czone charakterystycznym dla Lexusa klepsydrowym zarysem chÅ‚odnicy, z eleganckim, matowo chromowanym obramowaniem i osadzonymi po bokach nowego typu reflektorami typu Bi-LED z diodowymi Å›wiatÅ‚ami mijania i drogowymi, które obecnie sÄ… wyposażeniem standardowym.
Nowy ksztaÅ‚t przedniego zderzaka oraz progów jeszcze silniej zaostrza profil nadwozia, nawiÄ…zujÄ…cy swÄ… liniÄ… do modelu coupe. Zmienione zostaÅ‚y tylne Å›wiatÅ‚a i elementy wykoÅ„czeniowe z tyÅ‚u nadwozia, a ponadto wprowadzono nowe wzory obrabianych maszynowo 18- i 19-calowych tarcz kóÅ‚.
We wnętrzu, analogowy zegar w centralnej części deski rozdzielczej jest obecnie zamknięty w jednolitej obudowie aluminiowej, a na jego tarczy wprowadzono diodowe wskaźniki. Strefę czasową można ustawiać na podstawie satelitarnych danych lokalizacyjnych GPS.
Nowa siÅ‚a napÄ™dowa i nowy poziom osiÄ…gów
Czwarty z kolei przedstawiciel rodziny GS, tylnonapÄ™dowy GS 200t wyposażony jest w niezwykle pÅ‚ynnie dziaÅ‚ajÄ…cy, czterocylindrowy turbodoÅ‚adowany silnik spalinowy o pojemnoÅ›ci 2,0 litra, sprzężony z oÅ›miostopniowÄ… automatycznÄ… skrzyniÄ… biegów. Jednostka ta dostarcza 245 KM mocy i 350 Nm momentu obrotowego, zapewniajÄ…c doskonaÅ‚e osiÄ…gi i sprawność w każdych warunkach. WedÅ‚ug danych fabrycznych GS 200t bÄ™dzie wymagaÅ‚ na 100 km Å›rednio 7,9 litra paliwa.
Flagowym przedstawicielem rodziny GS jest GS 450h – legitymujÄ…cy siÄ™ bardzo wysokimi osiÄ…gami luksusowy sedan z napÄ™dem hybrydowym. W skÅ‚ad jego hybrydowego zespoÅ‚u napÄ™dowego wchodzi pracujÄ…ca w cyklu Atkinsona 3,5-litrowa spalinowa jednostka V6 oraz chÅ‚odzony cieczÄ… silnik elektryczny ze staÅ‚ym magnesem, które wspólnie generujÄ… 345 KM mocy, rozprowadzanej na koÅ‚a za poÅ›rednictwem bezstopniowej przekÅ‚adni planetarnej. MaÅ‚o kto mógÅ‚by spodziewać siÄ™, że ten zużywajÄ…cy 5,9 litra paliwa na 100 km samochód rozpÄ™dza siÄ™ od 0 do 100 km/h w 5,9 sekundy.
Drugim przedstawicielem rodziny GS, który wyposażony zostaÅ‚ w napÄ™d hybrydowy, jest GS 300h – dynamiczny sportowy sedan z oszczÄ™dnym, czterocylindrowym silnikiem spalinowym o pojemnoÅ›ci 2,5 litra, który zużywa zaledwie 4,7 litra paliwa na 100 km. Obie wersje z napÄ™dem hybrydowym, GS 450h i GS 300h, sÄ… dostÄ™pne na wszystkich rynkach europejskich. GS 200t bÄ™dzie dostÄ™pny w wybranych krajach Europy.
Większe możliwości trakcyjne, więcej radości
DostÄ™pny dla wszystkich wersji silnikowych modelu GS pakiet F SPORT zawiera ukierunkowane na przyczepność zmiany w podwoziu, w tym koÅ‚a z niezwykle szerokimi niskoprofilowymi oponami oraz charakterystyczne zewnÄ™trzne i wewnÄ™trzne elementy stylizacyjne. Pakiet F SPORT obejmuje również zawieszenie o regulowanej charakterystyce AVS (Adaptive Variable Suspension).
Nowy pakiet bezpieczeństwa Lexus Safety System +
Lexus GS w edycji 2016 jest jeżdżącym Å›wiadectwem zaangażowania marki we wdrażanie najnowszych rozwiÄ…zaÅ„ technicznych sÅ‚użących bezpieczeÅ„stwu jazdy. Szkielet nadwozia wraz ze standardowo montowanymi 10 poduszkami powietrznymi tworzÄ… fundamenty ochrony dla osób w kabinie, zaÅ› szeroki wachlarz ukÅ‚adów wspomagajÄ…cych prowadzenie samochodu uÅ‚atwia unikanie niebezpiecznych sytuacji. Jako wyposażenie opcjonalne dostÄ™pny jest teraz najnowszy system bezpieczeÅ„stwa czynnego Lexus Safety System +, integrujÄ…cy funkcje ukÅ‚adów reagowania przedkolizyjnego (PCS), wykrywania pieszych, wspomagania trzymania pasa ruchu (LKA), adaptacyjnych Å›wiateÅ‚ drogowych (AHS) oraz peÅ‚nozakresowej aktywnej kontroli prÄ™dkoÅ›ci jazdy.
PeÅ‚nozakresowa aktywna kontrola prÄ™dkoÅ›ci jazdy dziaÅ‚a bez wzglÄ™du na tempo poruszania siÄ™ samochodu. Funkcja ta samoczynnie dostosowuje tempo jazdy do prÄ™dkoÅ›ci pojazdu poprzedzajÄ…cego, utrzymujÄ…c zadany odstÄ™p od niego. Realizuje również pÅ‚ynne przyspieszanie przy wjeżdżaniu na sÄ…siedni pas ruchu lub na autostradÄ™, bÄ…dź zwalnianie przy manewrze odwrotnym.
WykorzystujÄ…cy pracujÄ…cy w zakresie fal milimetrowych radarowy detektor oraz czoÅ‚owÄ… kamerÄ™, ukÅ‚ad reagowania przedkolizyjnego pomaga wykrywać pojazdy z przodu, a w niektórych sytuacjach także pieszych. UkÅ‚ad ostrzega kierowcÄ™ o ryzyku kolizji i w razie koniecznoÅ›ci może uruchomić automatyczne hamowanie, maksymalizujÄ…c również jego intensywność.
Funkcja LKA za pomocą kamery rozpoznaje linie na jezdni i w razie odnotowania niezamierzonego zjeżdżania z obranego pasa ruchu alarmuje kierowcę za pomocą sygnalizacji optycznej i wibracji kierownicy. Wspomaga także manewr powrotu na środek pasa ruchu.
Funkcja AHS, realizujÄ…ca adaptacyjne sterowanie Å›wiatÅ‚ami drogowymi, sÅ‚uży równoczeÅ›nie bezpieczeÅ„stwu i wygodzie prowadzenia. W sposób automatyczny ekranuje odpowiedni fragment wiÄ…zki Å›wietlnej, aby nie dopuszczać do olÅ›nienia kierowców pojazdów z przodu.
Nowoczesne multimedia
Rodzina GS otrzymaÅ‚a w 2015 roku nowe urzÄ…dzenia multimedialne, a obecnie w przypadku wyposażenia w system nawigacyjny ekran o przekÄ…tnej 12,3 cala pozwala wyÅ›wietlać mapÄ™ na caÅ‚ej swojej powierzchni. PozostaÅ‚e zmiany w zakresie multimediów obejmujÄ… udoskonalone sterowanie gÅ‚osowe i ulepszonÄ… grafikÄ™. Obraz na ekranie nadal można podzielić na dwa sektory, realizujÄ…ce odrÄ™bne funkcje, takie jak nawigacja drogowa, obsÅ‚uga radioodtwarzacza czy sterowanie klimatyzacji.
Nowością są boczne przyciski zatwierdzania w obsługującym ekran zdalnym sterowniku oraz menu szybkiego dostępu przy krawędzi ekranu, jeszcze bardziej ułatwiające obsługę klimatyzacji, radioodtwarzacza, nawigacji drogowej i innych funkcji.
Więcej w zakładce MEDIA (dla zalogowanych)