W reklamowym klipie, zatytuÅ‚owanym „Niech żyje król” („Long Live the King”), gÅ‚ówny bohater filmu T’Challa (Chadwick Boseman), ukrywajÄ…c siÄ™ pod postaciÄ… Czarnej Pantery ma odzyskać skradzione vibranium – mityczny surowiec wystÄ™pujÄ…cy tylko w jego ojczystym kraju Wakanda – i niemal jednoczeÅ›nie reprezentować swój kraj jako jego król na miÄ™dzynarodowej konferencji. Jedynym pojazdem, wystarczajÄ…co potężnym dla superbohatera i odpowiednio prestiżowym dla króla, jest Lexus LS 500 F SPORT. W filmie wystÄ™puje również luksusowe, wyczynowe coupe Lexus LC 500.
– „Dwoisty charakter Czarnej Pantery doskonale pasuje do specyfiki Lexusa LS – król, gÅ‚owa paÅ„stwa, jest jednoczeÅ›nie superbohaterem. W klipie reklamowym Å›wietnie pokazuje to dwie strony LS: luksus i wysokie osiÄ…gi” – mówi Cooper Ericksen, wiceprezes Lexusa ds. marketingu – „UkÅ‚ad gwiazd jest podczas Super Bowl wyjÄ…tkowo pomyÅ›lny: Lexus wprowadza nowÄ… generacjÄ™ flagowej limuzyny, a publiczność wyczekuje premiery nowego kinowego hitu Marvel Studios. Takiej okazji nie mogliÅ›my przepuÅ›cić”.
DoskonaÅ‚ym podkÅ‚adem muzycznym dla mocnego wejÅ›cia Czarnej Pantery i Lexusa LS 500 F SPORT jest piosenka „Legend Has It” w wykonaniu Run the Jewels, użyta również w zwiastunie filmu. Utwór pochodzi z albumu „Run the Jewels 3,” który zadebiutowaÅ‚ na pierwszym miejscu listy Billboard Top R&B/Hip-Hop Albums.
Klip „Long Live the King”, wyreżyserowany przez Samuela Bayera, wykorzystuje fragmenty filmu, w których możemy zobaczyć wystÄ™pujÄ…ce w nim postaci. To miÄ™dzy innymi Shuri, siostra gÅ‚ównego bohatera (Letitia Wright), czy czÅ‚onkinie Dora Milaje, siÅ‚ specjalnych Wakandy (Janeshia Adams-Ginyard, Marija Abney i Zola Williams). Podczas krÄ™cenia klipu użyto oryginalnych kostiumów i rekwizytów z filmu, w tym kostiumów Czarnej Pantery / króla T’Challa, bojowych strojów Dora Milaje czy pojemników z vibranium. ScenÄ™ walki zaaranżowaÅ‚ Jonathan (JoJo) Eusebio, który odpowiadaÅ‚ za choreografiÄ™ walk w filmie, a za efekty specjalne odpowiadaÅ‚o studio Luma, które dla filmu stworzyÅ‚o efekty specjalne zwiÄ…zane ze strojem Czarnej Pantery. ReklamÄ™ nakrÄ™cono nocÄ… w centrum Los Angeles z użyciem specjalnego systemu oÅ›wietlenia.
Reklama przeznaczona do emisji podczas Super Bowl jest częściÄ… wspólnych dziaÅ‚aÅ„ Lexusa i Marvel Studios, zwiÄ…zanych z filmem „Czarna Pantera”. ObejmowaÅ‚y one również imprezÄ™ tematycznÄ… podczas Comic-Con International w San Diego w lipcu ubiegÅ‚ego roku oraz zaprezentowany wówczas komiks „Czarna Pantera: dusza maszyny”, przygotowany przez Marvel Custom Solutions, który jest diÅ› dostÄ™pny w internecie. W październiku, przed targami SEMA, Lexus przedstawiÅ‚ limitowanÄ… edycjÄ™ Inspiration Series seryjnego modelu LC, która trafi do sprzedaży wiosnÄ…, a także koncepcyjny model Black Panther Inspired LC.
W tym roku Lexus zaprezentuje siÄ™ podczas Super Bowl po raz czwarty. W czasie Super Bowl 2017 emitowana byÅ‚a reklama „Man and Machine”, klipy Lexusa towarzyszyÅ‚y też mistrzostwom w latach 2015 i 2012.