Sir Jackie Stewart nazwaÅ‚ ten tor „Zielonym PiekÅ‚em” i okreÅ›lenie to nie jest w żadnym stopniu przesadÄ…. Nürburgring liczy 156 zakrÄ™tów, a po drodze jadÄ…cy zaliczajÄ… ponad 300-metrowÄ… różnicÄ™ wysokoÅ›ci. Ten tor to również znane miejsce do testowania prototypów nowych samochodów - producenci sportowych modeli przykÅ‚adajÄ… szczególnÄ… wagÄ™ do osiÄ…ganych tutaj czasów.
Odpowiednio przygotowany Lexus LFA pokonaÅ‚ trasÄ™ Nordschleife w 2012 roku w czasie 7:14:64. W ten sposób o cztery sekundy pobiÅ‚ wynik Porsche 911 GT2 RS, a o ponad 5 sekund Nissana GT-R. Obecnie najszybszy na "PóÅ‚nocnej PÄ™tli" jest Radical SR8LM, chociaż trudno o tym pojeździe mówić w kategoriach innych niż rasowa wyÅ›cigówka.
W tegorocznym, 42. już wyÅ›cigu 24h Nürburgring udziaÅ‚ wzięło w sumie 10 Toyot i Lexusów. W zmaganiach uczestniczyÅ‚y cztery wspierane przez ToyotÄ™ zespoÅ‚y: Gazoo Racing, Toyota Motor Thailand, Toyota Swiss Racing Team i Toyota Motorsports.
Gazoo Racing odnotowaÅ‚o najwiÄ™kszy sukces. ZgarnÄ™li trzy pierwsze miejsca w trzech obsadzanych przez siebie klasach. Ich samochody: Lexus LFA, LFA Code X oraz Toyota 86 zwyciężyÅ‚y zmagania odpowiednio w klasach SP8, SP-PRO i SP3. Szwajcarski zespóÅ‚ wygraÅ‚ klasÄ™ V3 ToyotÄ… GT86.
W 24-godzinnym wyścigu udział wziął też polski kierowca, Maciej Dreszer. Młody tarnowianin poprowadził Toyotę TMG GT86 CS-V3 z numerem 207 przygotowaną przez Dorr Motorsport. Ich auto zajęło 7. pozycję w klasie V3 i 93. w klasyfikacji generalnej.