To, że Lexus wprowadzi na rynek wyczynowÄ… wersjÄ™ modelu LC, jest dla osób z branży nie tylko oczywiste, ale pewne – w lutym tego roku koncern zarejestrowaÅ‚ w europejskim urzÄ™dzie patentowym znak towarowy LC F.
Ale jaki silnik zapewni Lexusowi LC F podwyższone osiÄ…gi, skoro jednostka, która napÄ™dza wyczynowe modele RC F i GS F – piÄ™ciolitrowy, wolnossÄ…cy silnik V8 o mocy 477,5 KM i maksymalnym momencie obrotowym 540 Nm – jest również instalowana w standardowym Lexusie LC 500?
WedÅ‚ug źródeÅ‚ amerykaÅ„skiego magazynu Car and Driver, nowy silnik wyposażony w bezpoÅ›redni wtrysk paliwa wykorzystuje poÅ‚Ä…czone pod kÄ…tem 90 stopni dwa bloki pochodzÄ…ce z dwulitrowych, turbodoÅ‚adowanych, czterocylindrowych silników 8AR-FTS, montowanych np. w modelach RC 200t czy GS 200t. Jak dowiedzieli siÄ™ dziennikarze Best Car, dziÄ™ki zastosowaniu dwóch turbosprężarek jednostka bÄ™dzie miaÅ‚a moc okoÅ‚o 600 KM i maksymalny moment obrotowy rzÄ™du 70 kGm, czyli niemal 700 Nm. Z silnikiem bÄ™dzie wspóÅ‚pracować skonstruowana dla Lexusa LC 500 dziesiÄ™ciostopniowa przekÅ‚adnia automatyczna o czasach przeÅ‚Ä…czania biegów porównywalnych ze skrzyniami dwusprzÄ™gÅ‚owymi.
Tak wyposażony Lexus LC F bÄ™dzie groźnym rywalem dla turbodoÅ‚adowanych samochodów wyÅ›cigowych, takich jak np. Nissan GT-R NISMO.
Japoński magazyn podaje, że premiera Lexusa LC F ma nastąpić w 2019 roku. Ponieważ tradycyjnie Lexus prezentował wszystkie dotychczasowe modele F (IS F, LFA, RC F, GS F) na styczniowym North American International Auto Show w Detroit, najprawdopodobniej nowe auto zobaczymy już za 18 miesięcy.