Lexus RC ma Å‚Ä…czyć sportowego ducha „bolidu” LFA z elegancjÄ… modelu IS oraz stylistykÄ… koncepcyjnego LF-CC, który zadebiutowaÅ‚ w Paryżu w 2012 roku. Nadwozie osadzone na skróconej w stosunku do modelu IS pÅ‚ycie podÅ‚ogowej bÄ™dzie wyróżniaÅ‚o siÄ™ wydatnymi nadkolami skrywajÄ…cymi potężne obrÄ™cze aluminiowe oraz agresywnÄ… osÅ‚onÄ… chÅ‚odnicy, która wyglÄ…da tak, jakby byÅ‚a w stanie „pochÅ‚onąć” wszystkich maruderów zajmujÄ…cych lewy pas na autostradzie.
Jeszcze groźniej zapowiada siÄ™ topowa odmiana RC F, która otrzyma maskÄ™, panel dachowy oraz pokrywÄ™ bagażnika wykonane z wÅ‚ókna wÄ™glowego. Na masce znajdzie siÄ™ specjalnie wyprofilowany wlot powietrza, którego zadaniem bÄ™dzie kierowanie strumienia powietrza w stronÄ™ podwozia, co ma zapewnić lepszÄ… siÅ‚Ä™ docisku. RC F otrzyma również automatycznie sterowany tylny spoiler - dostosowujÄ…cy swoje poÅ‚ożenie do prÄ™dkoÅ›ci jazdy - specjalnie dostrojone zawieszenie (obniżone o 15 mm w stosunku do standardowego RC) z amortyzatorami firmy Sachs oraz 19-calowe obrÄ™cze aluminiowe BBS z oponami Michelin Pilot Sport PS2. Wprowadzone modyfikacje pozwolÄ… na osiÄ…gniÄ™cie i bezpieczne utrzymanie maksymalnej prÄ™dkoÅ›ci 300 km/h. Z kolei o sprawne wytracenie tej prÄ™dkoÅ›ci zadbajÄ… masywne hamulce opracowane we wspóÅ‚pracy z Brembo - te z przodu majÄ… szeÅ›ciotÅ‚oczkowe zaciski, natomiast z tyÅ‚u znajdujÄ… siÄ™ zaciski czterotÅ‚oczkowe.
Oprócz precyzyjnie skalibrowanego ukÅ‚adu jezdnego prawdziwe wyÅ›cigowe coupe potrzebuje również odpowiedniej dawki mocy przekazywanej do tylnych kóÅ‚. W tym przypadku japoÅ„ski producent proponuje trzy rozwiÄ…zania: silnik V8 montowany we flagowym RC F oraz jednostki 2,0 l, 2,5 l hybrid oraz 3,5 l V6. Fani jazdy „na krawÄ™dzi” powinni oczywiÅ›cie wybrać jednostkÄ™ oÅ›miocylindrowÄ…, która z pojemnoÅ›ci 5 litrów oddaje do dyspozycji 455 KM przy 6800 obr./min. Co ciekawe, silnik ma speÅ‚niać surowÄ… normÄ™ emisji Euro 6, a to dziÄ™ki zastosowaniu technologii odÅ‚Ä…czania poÅ‚owy cylindrów podczas niewysilonej jazdy ze staÅ‚Ä… prÄ™dkoÅ›ciÄ…. Za wyborem odmiany RC F przemawia także oÅ›miobiegowa zautomatyzowana przekÅ‚adnia manualna, oferujÄ…ca trzy tryby jazdy (Normal, Sport i Snow) i możliwość przeÅ‚Ä…czania biegów za pomocÄ… Å‚opatek umieszczonych przy kierownicy.
Wydaje siÄ™ zatem, że po zakoÅ„czeniu produkcji supersportowego Lexusa LFA w gamie firmy pojawi siÄ™ kolejny sportowy model, który rozbudzi wyobraźniÄ™ entuzjastów motoryzacji na caÅ‚ym Å›wiecie. Cieszy również fakt, że model RC bÄ™dzie prawie dziesiÄ™ciokrotnie taÅ„szy od Lexusa LFA. Podstawowa wersja bÄ™dzie kosztowaÅ‚a w USA okoÅ‚o 40 000 dolarów, natomiast cena topowej odmiany RC F wyniesie ponad 100 000 dolarów.