Szef norweskiego oddziaÅ‚u Lexusa Knut-Erik Jahnsen mówi w rozmowie z Dagens Næringsliv, że nowy Lexus UX w wersji seryjnej zostanie przedstawiony w marcu na salonie samochodowym w Genewie. Jahnsen spodziewa siÄ™, że subkompaktowy crossover klasy premium w ciÄ…gu dwóch lat znajdzie w Norwegii 1500 do 2000 nabywców, a liczba aut sprzedanych w Europie osiÄ…gnie w tym samym czasie 100 tysiÄ™cy.
Lexus UX to seryjna wersja przedstawionego w roku 2016 na salonie samochodowym w Paryżu koncepcyjnego modelu UX (Urban crossover), zaprojektowanego przez europejskie studio ED2. WedÅ‚ug japoÅ„skiego magazynu Mag-X, Lexus UX powstaje na platformie GA-C. Jest ona odpowiednikiem platformy TNGA, na której oparte sÄ… Toyota Prius i Toyota C-HR, można w zwiÄ…zku z tym oczekiwać, że UX wykorzysta pewne rozwiÄ…zania z crossovera C-HR. Spodziewane wymiary to ok. 4400×1800×1560 mm.
Lexus zarejestrowaÅ‚ w europejskim urzÄ™dzie patentowym oznaczenia UX 200, UX 250 i UX 250h, z czego można wywnioskować, jakie jednostki napÄ™dowe otrzyma nowy crossover. UX 200 bÄ™dzie zapewne napÄ™dzany dwulitrowym, turbodoÅ‚adowanym, czterocylindrowym silnikiem 8AR-FTS o mocy 238 KM, używanym np. w Lexusie NX 200t. Lexus UX 250 zyska prawdopodobnie znany z nowej Toyoty Camry dwuipóÅ‚litrowy, czterocylindrowy silnik DFE o sprawnoÅ›ci cieplnej 40%, a UX 250h – napÄ™d hybrydowy z tym samym silnikiem DFE 2,5, który w tym zastosowaniu osiÄ…ga sprawność cieplnÄ… 41%.
ZnajÄ…c zamiÅ‚owanie Norwegów do ekologicznej motoryzacji można siÄ™ domyÅ›lać, że praktycznie wszystkie sprzedane w tym kraju Lexusy UX bÄ™dÄ… miaÅ‚y napÄ™d hybrydowy. Już w tej chwili ponad 90 procent samochodów Lexusa kupowanych w Europie Zachodniej to hybrydy.