-
w porównaniu z poprzednim rokiem marka Volkswagen zwiÄ™kszyÅ‚a dostawy aut na Å›wiecie o 0,5 procent do 6,28 milionów egzemplarzy
-
odnotowano wzrosty w Europie, Ameryce Południowej, w regionie Azji i Pacyfiku oraz w USA
-
dostarczono ponad 80.000 samochodów elektrycznych (wzrost o 60 procent)
Ralf Brandstätter, Chief Operating Officer, stwierdziÅ‚: „Rok 2019 byÅ‚ bardzo ważny dla marki Volkswagen. PrzygotowaliÅ›my model ID.3 i Golfa ósmej generacji, konsekwentnie koncentrowaliÅ›my siÄ™ na osiÄ…gniÄ™ciu jak najwiÄ™kszej rentownoÅ›ci. Ważnym krokiem na drodze do zwiÄ™kszenia efektywnoÅ›ci i zapewnienia bezpieczeÅ„stwa na przyszÅ‚ość bÄ™dzie też uzgodniona z pracobiorcami Roadmap Digital Transformation, którÄ… zaczniemy teraz realizować. Nadal w zdyscyplinowany sposób bÄ™dziemy optymalizować koszty, by poczynić niezbÄ™dne inwestycje na przyszÅ‚ość. DziÄ™ki znakomitej pracy caÅ‚ej zaÅ‚ogi, mimo trudnej sytuacji na rynku, udaÅ‚o nam siÄ™ zwiÄ™kszyć i tak wysoki poziom ubiegÅ‚orocznych dostaw samochodów dla klientów”.
CzÅ‚onek ZarzÄ…du Jürgen Stackmann dodaÅ‚: „W 2019 roku dziÄ™ki znacznemu zwiÄ™kszeniu udziaÅ‚ów na poszczególnych rynkach mocno rozbudowaliÅ›my naszÄ… globalnÄ… pozycjÄ™. To widoczny znak siÅ‚y naszej marki, konkurencyjnoÅ›ci naszych produktów i usÅ‚ug, a także skutecznej organizacji sprzedaży – bardzo dziÄ™kujÄ™ naszym klientom, firmom partnerskim i ich pracownikom za zaufanie, lojalność i szczere zaangażowanie”.
Marka Volkswagen mocno rozszerzyÅ‚a w zeszÅ‚ym roku zakres elektryfikacji swoich pojazdów. Liczba dostarczonych klientom samochodów elektrycznych zwiÄ™kszyÅ‚a siÄ™ w porównaniu z poprzednim rokiem o 60 procent do ponad 80.000 egzemplarzy. Nieco ponad poÅ‚owa nabywców zdecydowaÅ‚a siÄ™ na zakup samochodu z wyÅ‚Ä…cznie elektrycznym napÄ™dem, pozostali zaÅ› na kupno hybryd typu plug-in. Najpopularniejszym modelem ponownie okazaÅ‚ siÄ™ e-Golf, sprzedany w liczbie ponad 35.000 sztuk.
Dostawy dla klientów w poszczególnych regionach Å›wiata w 2019 roku
W Europie Volkswagen dostarczyÅ‚ klientom 1.763.800 samochodów, co oznacza wzrost o 0,9 procent. W Europie Zachodniej do nabywców trafiÅ‚o 1.496.200 samochodów, czyli o 1,8 procent wiÄ™cej. Jeszcze wyższy wzrost odnotowano na rodzimym rynku niemieckim, gdzie wyniósÅ‚ on 5,3 procent i zamknÄ…Å‚ siÄ™ liczbÄ… 569.900 samochodów. W Europie Åšrodkowej i Wschodniej dostawy dla klientów okazaÅ‚y siÄ™ o 4 procent mniejsze i wyniosÅ‚y 267.600 aut.
W Ameryce PóÅ‚nocnej dostawy zmniejszyÅ‚y siÄ™ Å‚Ä…cznie o 1,6 procent do 564.900 samochodów. Sytuacja na poszczególnych rynkach byÅ‚a jednak różna. W USA sprzedaż aut marki Volkswagen, mimo ogólnie mniejszego rynku, wzrosÅ‚a o 2,6 procent do 363.400 pojazdów, co oznacza, że Volkswagen zwiÄ™kszyÅ‚ tam swój udziaÅ‚. W Meksyku owoce przyniosÅ‚a zmiana strategii majÄ…ca na celu zwiÄ™kszenie rentownoÅ›ci. Ograniczono ofertÄ™ w tych segmentach rynku, w których marże sÄ… mniejsze – Å›wiadomie wiÄ™c zaakceptowano mniejszÄ… sprzedaż. Dostawy dla klientów przy ogólnym spadku sprzedaży aut w Meksyku zmniejszyÅ‚y siÄ™ w wypadku Volkswagena o 10,3 procent do 132.400 samochodów.
W Ameryce PoÅ‚udniowej na kurczÄ…cym siÄ™ rynku marka odnotowaÅ‚a wzrost dostaw o 3,7 procent do poziomu 491.500 pojazdów. PozwoliÅ‚o to na znaczne zwiÄ™kszeniu udziaÅ‚u. Efekt ten marka zawdziÄ™cza rynkowi w Brazylii, gdzie na zakup Volkswagena zdecydowaÅ‚o siÄ™ 391.800 klientów (wzrost o 16,7 procent). W Argentynie Volkswagen nie zdoÅ‚aÅ‚ oprzeć siÄ™ niekorzystnej sytuacji rynkowej – dostawy dla klientów zmniejszyÅ‚y siÄ™ w tym kraju o 40,6 procent do 55.900 samochodów.
W regionie Azji i Pacyfiku marka Volkswagen zwiÄ™kszyÅ‚a liczbÄ™ dostaw dla klientów do 3.312.500 aut, czyli o 0,8 procent. Na najwiÄ™kszym pojedynczym rynku chiÅ„skim, mimo trudnej sytuacji gospodarczej, do klientów trafiÅ‚o 3.163.200 samochodów, a wiÄ™c o 1,7 procent wiÄ™cej niż rok wczeÅ›niej. Volkswagen pozostaÅ‚ w Chinach markÄ… najpopularniejszÄ… i znacznie zwiÄ™kszyÅ‚ swój udziaÅ‚ w tamtejszym rynku. WażnÄ… rolÄ™ odegraÅ‚a w tym ofensywa produktów w nowych segmentach – zostaÅ‚y one bardzo dobrze przyjÄ™te. Wprowadzona we wrzeÅ›niu nowa marka JETTA dostarczyÅ‚a klientom 43.000 samochodów odnoszÄ…c najwiÄ™kszy sukces spoÅ›ród marek debiutujÄ…cych w Chinach w ostatnich latach. Volkswagen kontynuowaÅ‚ jednoczeÅ›nie ofensywÄ™ w dziedzinie samochodów elektrycznych i oferuje dzisiaj siedem zelektryfikowanych modeli.