Nowa Mazda6 to model seryjny, nast臋pca koncepcyjnej Mazdy Takeri, po raz pierwszy zaprezentowanej podczas Salonu Samochodowego w Tokio w grudniu 2011 roku.
Na zewn膮trz
- Z przodu wykorzystano motyw ‘skrzyd艂a’, wspólny element stylu nowej rodziny samochodów Mazda.
- W widoku z boku dominuj膮 trzy charakterystyczne linie – rys zaznaczony do przodu od tylnego ko艂a, linia tylnego oraz przedniego b艂otnika.
- Ty艂 podkre艣la stabilno艣膰 dzi臋ki dobrze wywa偶onym proporcjom przypominaj膮cego kszta艂tem klin nadwozia, wydatnemu zderzakowi i kompaktowej kabinie.
- Z przodu, po raz pierwszy w seryjnie produkowanym modelu Mazdy, zastosowano reflektory diodowe i pod艣wietlane obramowania reflektorów.
- Po raz pierwszy zastosowano czerwony lakier „Soul Red”.
Wn臋trze
- Zorientowana na kierowc臋 deska rozdzielcza i trzy symetrycznie u艂o偶one wska藕niki.
- W cz臋sto dotykanych miejscach, takich jak panele drzwi czy górna cz臋艣膰 deski rozdzielczej, zastosowano mi臋kkie materia艂y.
- Panel centralny wykonany jest w dwóch kolorach – ‘Bordeaux metal’ i ‘Dark metal’.
Przestronna, komfortowa kabina
- Rozstaw osi 2830 mm.
- Du偶e, 19-calowe ko艂a.
- Baga偶nik projektowano z my艣l膮 o ergonomii. Szeroko艣膰 górnego otwarcia jest wi臋ksza o 32 mm ni偶 w poprzednim modelu, co u艂atwia za艂adunek. Konstrukcja zawiasów u艂atwia otwieranie i zamykanie baga偶nika.
Otoczenie kierowcy
- Informacje o trasie ukazuj膮 si臋 na 3,5-calowym wy艣wietlaczu informacyjnym. Informacje nawigacji prezentowane s膮 na 5-calowym wy艣wietlaczu na panelu 艣rodkowym. Dzi臋ki podzieleniu informacji na kategorie i prezentowanie ich na dwóch oddzielnych wy艣wietlaczach wzros艂a ich czytelno艣膰 i 艂atwo艣膰 obs艂ugi.
Podwozie i karoseria
- Nowa Mazda6 wyposa偶ona jest w dopracowane podwozie SKYACTIV z kolumnami w przednim zawieszeniu i wielowahaczowym zawieszeniem z ty艂u.
Nap臋d (specyfikacja na rynek rosyjski).
- SKYACTIV-G 2.0 (silnik benzynowy) – maksymalny moment obrotowy wynosi 210 Nm / 4000 obr. na min., a maksymalna moc 110 (107) kW / 6000 obr. na min. Silnik SKYACTIV-G 2.0 b臋dzie równie偶 dost臋pny na rynku europejskim w mocniejszej wersji – 121 kW / 6000 obr. na min.
- SKYACTIV-G 2.5 (silnik benzynowy) – moment obrotowy wynosz膮cy 256 Nm / 3250 obr. na min. Maksymalna moc to 141 kW / 5700 obr. na min.
- Silnik SKYACTIV-G 2.0 wspó艂pracuje z 6-biegow膮 przek艂adni膮 automatyczn膮 SKYACTIV-DRIVE lub 6-biegow膮 skrzyni膮 biegów SKYACTIV-MT. SKYACTIV-G 2.5 wspó艂pracuje z przek艂adni膮 SKYACTIV-DRIVE.
Ochrona 艣rodowiska
- Nowa Mazda6 to pierwszy model wykorzystuj膮cy system odzyskiwania energii „i-ELOOP”. To pierwszy system odzyskiwania energii w samochodzie osobowym wykorzystuj膮cy kondensator. Modele wyposa偶one w silnik SKYACTIV-G 2.5 s膮 tak偶e wyposa偶one w system i-ELOOP.
- W nowym modelu Mazda6 pojawia si臋 tak偶e system „i-stop”, wy艂膮czaj膮cy silnik na postoju. Dzi臋ki niemu silnik w艂膮cza si臋 ponownie w rekordowym czasie 0,35 sekundy.