Nadwozie Klasy C uros艂o w stosunku do modelu poprzedniej generacji - jest o 9,5 cm d艂u偶sze (468,6 cm) i o 4 cm szersze (181 cm). Rozstaw osi wzrós艂 o 8 cm, do 284 cm. Wi臋ksze gabaryty pozwoli艂y wygospodarowa膰 dodatkow膮 przestrze艅 w obu rz臋dach siedze艅 oraz w baga偶niku (480 l). Jednocze艣nie, masa nowego modelu jest o oko艂o 100 kg ni偶sza od poprzednika. Aby osi膮gn膮膰 taki wynik, zastosowano liczne zabiegi odchudzaj膮ce, m.in. zwi臋kszono udzia艂 aluminium w konstrukcji pojazdu z niespe艂na 10 do blisko 50 proc.
Wizualnie nowa Klasa C stanowi odwa偶y krok w przód w stosunku do poprzednika. Teraz model ten ma dwie twarze: sportow膮, z trójramienn膮 gwiazd膮 umieszczon膮 na wlocie powietrza, oraz eleganck膮 - z klasyczn膮 os艂on膮 ch艂odnicy i gwiazd膮 na masce.
Nowo艣ci膮 w Klasie C jest g艂adzik, który umo偶liwia intuicyjne sterowanie wszystkimi funkcjami multimediów za pomoc膮 ruchów i gestów wykonywanych opuszkami palców. Pozwala równie偶 na r臋czne wpisywanie liter, cyfr i znaków specjalnych. Kolejn膮 innowacj膮 jest wy艣wietlacz head-up, przedstawiaj膮cy kierowcy istotne parametry jazdy na przedniej szybie.
W chwili premiery dost臋pne b臋d膮 trzy wersje silnikowe: dwie benzynowe (C 180 i C 200) oraz jeden diesel (C 220 BlueTEC). Wszystkie spe艂niaj膮 norm臋 Euro 6 i wspó艂pracuj膮 z funkcj膮 ECO start/stop.
Jak przysta艂o na model Mercedesa, nowa Klasa C ma zapewnia膰 wy艣mienity komfort jazdy. Istotny udzia艂 ma w tym nowa, 4-wahaczowa o艣 przednia oraz zoptymalizowane zawieszenie tylnej osi z pi臋cioma wahaczami na ko艂o. Alternatywnie, jako pierwszy model w segmencie, nowa Klasa C mo偶e by膰 zaopatrzona w zawieszenie pneumatyczne Airmatic ze zmiennym stopniem t艂umienia i uk艂adem samopoziomowania.
W nowym model zastosowano te偶 liczne uk艂ady wspomagaj膮ce kierowc臋, znane z Klas E i S. Ciekawostk膮 jest funkcja automatycznej recyrkulacji powietrza podczas jazdy w tunelu i uk艂ad Frontbass wykorzystuj膮cy przestrze艅 w obr臋bie wzmocnie艅 艣ciany grodziowej jako komor臋 rezonansow膮. Na 偶yczenie dost臋pny b臋dzie te偶 system Comand Online z dost臋pem do Internetu.