W przypadku odmiany S 65 AMG Mercedes postawiÅ‚ na dyskretne detale zewnÄ™trzne. O tym, że mamy do czynienia z jednym z najpotężniejszych coupe w historii Mercedesa Å›wiadczÄ… dedykowane obrÄ™cze aluminiowe, za którymi umieszczono żóÅ‚te zaciski hamulcowe, dynamicznie wyprofilowane zderzaki i progi, a także oznaczenia „V12 BITURBO”. W oczy rzuca siÄ™ również tylny dyfuzor ze zintegrowanymi podwójnymi koÅ„cówkami ukÅ‚adu wydechowego.
Pod maskÄ… pracuje 6-litrowy silnik V12, który z pomocÄ… dwóch turbosprężarek generuje 630 KM mocy i równe 1000 Nm momentu obrotowego. Sprint od 0 do 100 km/h trwa 4,1 sekundy (0,2 sekundy krócej, niż w odmianie S 63 AMG), natomiast prÄ™dkość maksymalna to tradycyjne 250 km/h. Co ciekawe, w wersjach sprzedawanych w Stanach Zjednoczonych elektroniczny ogranicznik wkracza „do akcji” dopiero przy 300 km/h.
Jednostka wspóÅ‚pracuje z siedmiostopniowÄ… przekÅ‚adniÄ… AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC. PrzekÅ‚adnia może pracować w jednym z trzech trybów jazdy: Controlled Efficiency (C), Sport (S) oraz Manual (M). W trybach M i S zmiana przeÅ‚ożeÅ„ odbywa siÄ™ bardziej agresywnie, a zaÅ‚Ä…czaniu wyższego przeÅ‚ożeniu pod peÅ‚nym obciążeniem towarzyszy krótka przerwa w dostarczaniu paliwa.
NapÄ™d jest przenoszony na tylne koÅ‚a, a w opcji oferowane sÄ… ceramiczne hamulce, które zdaniem Mercedesa sÄ… aż o 20 procent lżejsze od standardowego ukÅ‚adu.
Ceny Mercedesa S65 AMG Coupe rozpoczynajÄ… siÄ™ w Niemczech od 244 009 euro. Samochód pojawi siÄ™ w europejskich salonach we wrzeÅ›niu tego roku.