Dwie linie wyposażenia (Klasa V oraz Klasa V Avantgarde), dedykowane im pakiety Exterior Sports i Interior Design, dwa rozstawy osi (3200 lub 3430 milimetrów), trzy dÅ‚ugoÅ›ci karoserii (od 4895 do 5370 milimetrów), trzy wersje silnikowe oraz liczne elementy opcjonalne sprawiajÄ…, że nowego vana można dopasować do wszelkich gustów i wymagaÅ„.
W aucie tej klasy liczy siÄ™ przede wszystkim wszechstronne wnÄ™trze. Standardowo Klasa V wyposażona jest w cztery osobne fotele z podÅ‚okietnikami w dwóch rzÄ™dach. Za dopÅ‚atÄ… pomiÄ™dzy indywidualnymi siedzeniami w Å›rodkowym rzÄ™dzie może być zamontowany rozkÅ‚adany stóÅ‚ z dwoma odpornymi na zarysowania blatami. Osobne fotele w obu rzÄ™dach można zastÄ…pić dwuosobowÄ… kanapÄ… z dwuczęściowym, skÅ‚adanym oddzielnie oparciem lub trzyosobowÄ… kanapÄ… z dwuczęściowym siedziskiem i trzyczęściowym oparciem. KlasÄ™ V można też wyposażyć w trzyosobowÄ… kanapÄ™ sypialnÄ… w ostatnim rzÄ™dzie. Pod Å‚óżkiem, które przy okazji funkcjonuje jako drugi poziom zaÅ‚adunku, znajdujÄ… siÄ™ dodatkowe szuflady. Miejsce do przechowywania bagażu wygospodarowano także pod pozostaÅ‚ymi rodzajami siedzeÅ„. Wszystkie kanapy i fotele można również zdemontować w celu powiÄ™kszenia przestrzeni bagażowej. Wszystkie sÄ… też wyposażone w trzypunktowe pasy bezpieczeÅ„stwa.
Klasa V - jako pierwsza w segmencie - jest wyposażona w niezależnie otwierane tylne okno, przymocowane do górnej ramy tylnej klapy. KolejnÄ… nowinkÄ… jest opcjonalna tylna klapa EASY-PACK, otwierana i zamykana elektrycznie.
W chwili debiutu Klasa V bÄ™dzie dostÄ™pna z 4-cylindrowym silnikiem wysokoprężnym o pojemnoÅ›ci 2,1 litra, uzbrojonym w dwustopniowe turbodoÅ‚adowanie. Konstrukcja wystÄ™puje w trzech wersjach mocy – w bazowej odmianie V 200 CDI osiÄ…ga 136 KM i 350 Nm, zużywajÄ…c Å›rednio 6,0 l/100 km. Wariant V 220 CDI generuje 163 KM i 380 Nm, zadowalajÄ…c siÄ™ 5,7 l/100 km. TopowÄ… wersjÄ™ V 250 BlueTEC napÄ™dza jednostka o mocy 190 KM i 440 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zużycie paliwa również w tym przypadku jest bardzo niskie - 6 l/100 km. Za sprawÄ… technologii BlueTEC flagowa odmiana jako pierwsza w segmencie speÅ‚nia już normÄ™ emisji spalin Euro 6. Standardowo wyposażono jÄ… w automatycznÄ… przekÅ‚adniÄ™ 7G-TRONIC PLUS. Dla wersji V 200 CDI oraz V 220 CDI skrzynia automatyczna oferowana jest na życzenie.
Już bazowa Klasa V dysponuje bogatym wyposażeniem standardowym, obejmujÄ…cym m.in.: system Audio 20 USB z wolnostojÄ…cym, 7-calowym wyÅ›wietlaczem, wykoÅ„czenie przypominajÄ…ce lakier fortepianowy, trójramiennÄ… kierownicÄ™ wielofunkcyjnÄ… z 12 przyciskami i dźwigniÄ… zmiany biegów DIRECT SELECT oraz manetkami przy kierownicy (w przypadku aut ze skrzyniÄ… automatycznÄ…), kolumnÄ™ kierownicy regulowanÄ… w dwóch pÅ‚aszczyznach, luksusowe przednie fotele z bocznymi poduszkami powietrznymi, elektryczny hamulec postojowy oraz aktywnÄ… blokadÄ™ przesuwnych tylnych drzwi.
Klasa V Avantgarde w standardzie oferuje dodatkowo m.in. obszyte skórÄ… fotele i kierownicÄ™, nastrojowe oÅ›wietlenie, drewnopodobne okÅ‚adziny (także z tyÅ‚u), LED-owe przednie lampy z inteligentnym systemem oÅ›wietlenia ILS, osobno otwieranÄ… tylnÄ… szybÄ™ z dodatkowym poziom zaÅ‚adunku, drugie drzwi przesuwne po lewej stronie karoserii, laminowane okna oraz zawieszenie AGILITY CONTROL z aktywnÄ… kontrolÄ… tÅ‚umienia.
W chwili debiutu, pod koniec maja br., nowa Klasa V będzie oferowana w wersji o długości 5140 mm, z rozstawem osi 3200 mm i wydłużonym tylnym zwisem. Odmiany kompaktowe oraz ekstradługie dołączą do oferty w stosownym czasie.