|
|
Na nasze drogi i naszą kieszeń
|
Autor: Marcin Skrzyński Dodano: 2011-06-06
Wyświetlono: 1971 razy
|
Reklamy Chevroleta zwracają uwagę na markę, która zawsze oferowała doskonały produkt w atrakcyjnej cenie. Na przykład Camaro ma osiągi aut kosztujących kilkukrotnie więcej. Podobnie było przed wojną, gdy Chevrolety nie dość, że miały mocniejsze od konkurencji silniki i nowocześniejszą konstrukcję, to na dodatek były o kilkadziesiąt procent tańsze.
|
|
Na polskim rynku Chevrolet jest prekursorem nowoczesnego marketingu produktów motoryzacyjnych. Marka wyznaczaÅ‚a nowe trendy i byÅ‚a bezkonkurencyjna w ich realizacji. Formy promocji i reklamy oraz kreowania wizerunku marki i firmy realizowane przez General Motors w Polsce w latach 20. i 30. sÄ… do dziÅ› uznawane za klasyczne.
Wraz z rozpoczÄ™ciem funkcjonowania warszawskiej montowni Chevroleta w poÅ‚owie 1928 roku, ruszyÅ‚a prawdziwa machina reklamowa. Formy jej dziaÅ‚ania byÅ‚y wzorowane na amerykaÅ„skich, ale starannie i wnikliwie zaadaptowane do polskich realiów spoÅ‚ecznych i kulturowych. Reklamy byÅ‚y przeważnie caÅ‚ostronicowe, co miaÅ‚o uzmysÅ‚awiać pozycjÄ™ i potÄ™gÄ™ firmy. Konkurencja posÅ‚ugiwaÅ‚a siÄ™ reklamami o powierzchni ćwierć strony, rzadziej póÅ‚kolumnowymi. Każda reklama Chevroleta byÅ‚a inna, a ukazywaÅ‚y siÄ™ w szerokim wachlarzu czasopism motoryzacyjnych, spoÅ‚ecznych, towarzyskich, branżowych oraz prasie codziennej. Reklamy byÅ‚y starannie przygotowywane dla czytelników danego czasopisma, nie byÅ‚o żadnej przypadkowoÅ›ci. Reklama z magazynu motoryzacyjnego nie mogÅ‚a znaleźć siÄ™ np. w prasie spoÅ‚ecznej lub branżowej i odwrotnie. Nawet wÅ›ród czasopism motoryzacyjnych reklamy Chevroleta bardzo siÄ™ różniÅ‚y. Inny przekaz marka kierowaÅ‚a do kierowców zawodowych lub przedsiÄ™biorców, odmienny zaÅ› do miÅ‚oÅ›ników rekreacyjnego czy prestiżowego postrzegania samochodu. HasÅ‚a byÅ‚y wyważone, co wzbudzaÅ‚o zaufanie odbiorców. Reklamy Chevroleta unikaÅ‚y „fajerwerków”, stawiaÅ‚y na poczucie solidnoÅ›ci. Starano siÄ™, aby reklama byÅ‚a potwierdzeniem najbardziej pożądanych cech samochodu i stosowano hasÅ‚a: „Na nasze drogi i naszÄ… kieszeÅ„”, „Niezawodny, szybki, oszczÄ™dny”, „Wytworny i przestronny”, „Samochód z najlepszÄ… obsÅ‚ugÄ…”, „ZamkniÄ™ty samochód w cenie wozu otwartego”.
Od poczÄ…tku 1937 roku ruszono peÅ‚nÄ… parÄ… z reklamami montowanych w Lilpopie Chevroletów. Jednym z gÅ‚ównych elementów tego dziaÅ‚ania byÅ‚a szeroko realizowana polityka promocyjna i reklamowa. GÅ‚ównym medium byÅ‚a wówczas prasa. Telewizja nie istniaÅ‚a, a radio dopiero rozwijaÅ‚o siÄ™. Punktem wyjÅ›cia dziaÅ‚aÅ„ reklamowych byÅ‚a powszechnie dobra opinia o samochodach Chevrolet, na którÄ… zapracowano za czasów pierwszej montowni, czyli zaledwie kilka lat wczeÅ›niej.
Firma General Motors Å›wiadomie i planowo realizowaÅ‚a także akcje wizerunkowe, wspierajÄ…ce reklamy. Na tÄ™ dziaÅ‚alność nie żaÅ‚owano Å›rodków. Wszelkie dziaÅ‚ania patriotyczne byÅ‚y szeroko propagowane i wysoko cenione przez spoÅ‚eczeÅ„stwo. Warszawska montownia General Motors prowadzona przez koncern Lilpop Rau i Lowenstein przypominaÅ‚a, że jest firmÄ… polskÄ…. W czerwcu 1938 roku przekazaÅ‚a w darze na Fundusz Obrony Narodowej dziesięć luksusowych samochodów Buick, ogólnej wartoÅ›ci prawie 200 tys. zÅ‚. Montownia Lilpopa wspieraÅ‚a także postawÄ™ obywatelskÄ…. Gdy w listopadzie 1938 roku roztargniony pasażer zostawiÅ‚ w taksówce marki Chevrolet torbÄ™, w której byÅ‚o 20 tys. zÅ‚, a uczciwy taksówkarz, pamiÄ™tajÄ…c, dokÄ…d byÅ‚ kurs, odnalazÅ‚ pasażera i zwróciÅ‚ pieniÄ…dze, Lilpop podarowaÅ‚ kierowcy taksówki nowego Chevroleta. Uroczystość przekazania odbyÅ‚a siÄ™ w grudniu 1938 roku i zostaÅ‚a szeroko nagÅ‚oÅ›niona w mediach.
|
|
Źródło: Chevrolet, informacja Mototarget.pl
|
|
Pisaliśmy również |
» Nowy Chevrolet Camaro - zapowiedź
|
» Chevrolet Malibu w wersji hybrydowej
|
|
Inne artykuły
|
|
» Przygoda w kamperze! Co warto wiedzieć? |
2023-05-31 |
|
RozpoczynajÄ…cy siÄ™ sezon na wyprawy kamperem stawia przed wieloma miÅ‚oÅ›nikami tego typu turystyki zasadnicze pytanie: czy podczas moich wypraw chcÄ™ za każdym razem nocować na zagospodarowanym kempingu, czy zaszaleć i spÄ™dzać noce ?na dziko?, na Å‚oni... wiÄ™cej »
|
|
[1]234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950515253545556575859606162636465666768697071727374757677787980818283848586878889909192939495969798991001011021031041051061071081091101111121131141151161171181191201211221231241251261271281291301311321331341351361371381391401411421431441451461471481491501511521531541551561571581591601611621631641651661671681691701711721731741751761771781791801811821831841851861871881891901911921931941951961971981992002012022032042052062072082092102112122132142152162172182192202212222232242252262272282292302312322332342352362372382392402412422432442452462472482492502512522532542552562572582592602612622632642652662672682692702712722732742752762772782792802812822832842852862872882892902912922932942952962972982993003013023033043053063073083093103113123133143153163173183193203213223233243253263273283293303313323333343353363373383393403413423433443453463473483493503513523533543553563573583593603613623633643653663673683693703713723733743753763773783793803813823833843853863873883893903913923933943953963973983994004014024034044054064074084094104114124134144154164174184194204214224234244254264274284294304314324334344354364374384394404414424434444454464474484494504514524534544554564574584594604614624634644654664674684694704714724734744754764774784794804814824834844854864874884894904914924934944954964974984995005015025035045055065075085095105115125135145155165175185195205215225235245255265275285295305315325335345355365375385395405415425435445455465475485495505515525535545555565575585595605615625635645655665675685695705715725735745755765775785795805815825835845855865875885895905915925935945955965975985996006016026036046056066076086096106116126136146156166176186196206216226236246256266276286296306316326336346356366376386396406416426436446456466476486496506516526536546556566576586596606616626636646656666676686696706716726736746756766776786796806816826836846856866876886896906916926936946956966976986997007017027037047057067077087097107117127137147157167177187197207217227237247257267277287297307317327337347357367377387397407417427437447457467477487497507517527537547557567577587597607617627637647657667677687697707717727737747757767777787797807817827837847857867877887897907917927937947957967977987998008018028038048058068078088098108118128138148158168178188198208218228238248258268278288298308318328338348358368378388398408418428438448458468478488498508518528538548558568578588598608618628638648658668678688698708718728738748758768778788798808818828838848858868878888898908918928938948958968978988999009019029039049059069079089099109119129139149159169179189199209219229239249259269279289299309319329339349359369379389399409419429439449459469479489499509519529539549559569579589599609619629639649659669679689699709719729739749759769779789799809819829839849859869879889899909919929939949959969979989991000100110021003100410051006100710081009101010111012101310141015101610171018101910201021102210231024102510261027102810291030103110321033103410351036103710381039104010411042104310441045104610471048104910501051105210531054105510561057105810591060106110621063106410651066106710681069107010711072107310741075107610771078107910801081108210831084108510861087108810891090109110921093109410951096109710981099110011011102110311041105110611071108110911101111111211131114111511161117111811191120112111221123112411251126112711281129113011311132113311341135113611371138113911401141114211431144114511461147114811491150115111521153115411551156115711581159116011611162116311641165116611671168116911701171117211731174117511761177117811791180118111821183118411851186118711881189119011911192119311941195119611971198119912001201120212031204120512061207120812091210121112121213121412151216121712181219122012211222122312241225122612271228122912301231123212331234 Wyświetlane: 0 - 20 z 24669 rekordów |
|
|
|