Systemowy maksymalny moment obrotowy wynoszący 900 Nm jest dostępny tuż powyżej obrotów biegu jałowego. Obie odmiany przyspieszają od zera do 100 km/h w 3,8 s i osiągają maksymalną prędkość 295 km/h. Wyjątkowe osiągi idą tu w parze z wysokim poziomem efektywności: Cayenne Turbo S E-Hybrid oraz Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé mogą przejechać do 40 km przy zerowej lokalnej emisji spalin. Średnie zużycie paliwa w cyklu NEDC wynosi 3,7-3,9 l/100 km, a energii elektrycznej – 18,7-19,6 kWh/100 km.
Poza dwoma topowymi wariantami w gamie hybryd Porsche debiutuje nowe Cayenne E-Hybrid Coupé o mocy systemowej 340 kW (462 KM), momencie obrotowym 700 Nm i do 43 km zasięgu w trybie elektrycznym. Ponownie można zamawiać także Cayenne E-Hybrid, teraz wyposażone w filtr cząstek stałych.
Prędkość do 135 km/h wyłącznie „na prądzie” Podobnie jak wszystkie hybrydy plug-in Porsche, nowy topowy wariant w rodzinie Cayenne również jest jednym z najbardziej sportowych pojazdów w segmencie premium – i to z powodu, a nie pomimo zastosowania hybrydowego napędu. Silnik elektryczny w Cayenne Turbo S E-Hybrid znajduje się pomiędzy jednostką V8 a 8 biegową przekładnią Tiptronic S. Oba motory są ze sobą połączone za pośrednictwem sprzęgła rozdzielającego, umieszczonego wewnątrz modułu hybrydowego (ECA – Electric Clutch Actuator, z ang. elektryczny siłownik sprzęgła). W trybie jazdy E-Power silnik elektryczny jest zdolny samodzielnie rozpędzić pojazd do maksymalnej prędkości 135 km/h. Można używać go również w innych trybach, w celu dodatkowego zwiększenia mocy. Do ich wyboru służy pokrętło standardowego pakietu Sport Chrono (Hybrid Auto, Sport i Sport Plus). Porsche zapożyczyło tę strategię „doładowania” z supersportowego modelu 918 Spyder.
Akumulator litowo-jonowy o pojemności 14,1 kWh zamontowano pod podłogą bagażnika. Za pomocą standardowej pokładowej ładowarki AC (prądu przemiennego) o mocy 7,2 kW, przy użyciu 400-woltowego połączenia z bezpiecznikiem 16 A, można go „zatankować do pełna” w ciągu 2,4 godziny. Ładowanie z konwencjonalnego domowego gniazdka (230 V, 10 A) trwa 6 godzin. Co więcej, proces ładowania można zaplanować za pośrednictwem Porsche Communication Management (PCM) lub korzystając z aplikacji Porsche Connect (na smartfony i zegarek Apple® Watch).
System stabilizacji przechyłów, zawieszenie pneumatyczne i ceramiczne hamulce w standardzie Cayenne Turbo S E-Hybrid oraz Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé mają bogate wyposażenie standardowe, obejmujące m.in.: system stabilizacji przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), blokadę mechanizmu różnicowego tylnej osi Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus), wysokowydajny układ hamulcowy Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB), 21-calowe obręcze z lekkich stopów o wzorze Aero wraz z nakładkami nadkoli w kolorze nadwozia, wspomaganie układu kierowniczego Plus i pakiet Sport Chrono. Adaptacyjne trójkomorowe zawieszenie pneumatyczne w połączeniu z Porsche Active Suspension Management (PASM) zapewnia szerokie spektrum typowej dla Porsche dynamiki jazdy oraz komfortu. Na życzenie dostępne są również m.in. felgi z lekkich stopów o średnicy do 22 cali czy skrętna tylna oś.
Pełna łączność i klimatyzacja pomocnicza w standardzie
Wszystkie odmiany Cayenne są standardowo wyposażone w pełny pakiet funkcji z zakresu łączności, w tym nawigację online z informacjami o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, inteligentną obsługę głosową online i rozbudowane usługi Porsche Connect z wyszukiwarką publicznych stacji ładowania. Dodatkowe opcje dla wszystkich wersji Cayenne od początku nowego r. modelowego obejmują bezprzewodowy interfejs Apple CarPlay®, nowe porty USB-C oraz kieszeń na smartfon z funkcją ładowania indukcyjnego. Wszystkie hybrydy Porsche seryjnie oferują klimatyzację pomocniczą, którą można sterować zdalnie bezpośrednio poprzez PCM oraz za pomocą aplikacji Porsche Connect; pozwala ona ogrzewać lub schładzać kabinę pojazdu nawet wtedy, gdy zapłon nie jest włączony.
Wszystkie modele Cayenne są wyposażone w LED-owe reflektory, tempomat z funkcją ogranicznika prędkości, oparty na kamerze układ ochrony pieszych oraz asystenta parkowania z przodu i z tyłu (w Cayenne Coupé – z kamerą cofania). Lista opcjonalnych dodatków obejmuje matrycowe reflektory LED, ekran head-up, asystenta jazdy nocnej z kamerą termowizyjną oraz cyfrowego pilota Porsche InnoDrive, łączącego funkcje adaptacyjnego tempomatu, asystenta utrzymania pasa, rozpoznawania znaków drogowych, aktywnego prowadzenia pasem ruchu, asystenta skrzyżowań i hamowania awaryjnego.
Podwójny debiut: Cayenne Coupé jako hybryda z silnikiem V6 oraz V8
Wraz z Cayenne Coupé firma Porsche uzupełniła swoją cenioną gamę SUV-ów o jeszcze bardziej sportowy wariant. Najważniejsze cechy coupé to bardziej wyraziste linie z unikalną linią dachu i stylizacją tylnej partii nadwozia, adaptacyjny tylny spojler, tylna kanapa wyprofilowana na kształt dwóch pojedynczych siedzeń oraz dwie różne konstrukcje dachu: oferowany w standardzie panoramiczny, stały dach ze szkła lub opcjonalny dach z włókna węglowego. Podobnie jak SUV, tak i SUV coupé jest teraz dostępny w dwóch różnych wersjach hybrydowych: w połączeniu z 4-litrowym silnikiem V8 biturbo, a także z 3-litrową jednostką V6 turbo – jako nowe Cayenne E-Hybrid Coupé. Wariant ten rozwija moc systemową 340 kW (462 KM) i systemowy moment obrotowy 700 Nm. W zestawieniu ze standardowym pakietem Sport Chrono przyspiesza od 0 na do 100 km/h w 5,1 s (5,0 s w przypadku sportowych pakietów obniżających masę własną) i osiąga prędkość maksymalną 253 km/h. Średnie zużycie paliwa w cyklu NEDC wynosi 3,1-3,2 l/100 km, a zużycie prądu – 17,7-18,7 kWh/100 km. Zasięg w trybie wyłącznie elektrycznym wynosi do 43 km.
Ceny
Wszystkie cztery hybrydowe wersje Cayenne można już zamawiać. Ich ceny rozpoczynają się od 440 tys. zł za Cayenne E-Hybrid i 469 tys. zł za Cayenne E-Hybrid Coupé. Cayenne Turbo S E-Hybrid kosztuje od 843 tys. zł, a Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé – od 864 tys. zł.