W ubiegÅ‚ym tygodniu w Hamburgu powstaÅ‚a nowa flota serwisu ridesharingowego CleverShuttle, zÅ‚ożona wyÅ‚Ä…cznie z sedanów Toyota Mirai. Åšredniej wielkoÅ›ci sedan, który zadebiutowaÅ‚ w Europie w 2015 roku, jest napÄ™dzany ogniwami paliwowymi, które na pokÅ‚adzie auta produkujÄ… prÄ…d do zasilania silnika elektrycznego o mocy 154 KM. Energia powstaje w wyniku reakcji wodoru i tlenu w obecnoÅ›ci katalizatora, a jej jedynym produktem ubocznym jest woda.
CleverShuttle to zaÅ‚ożony 3 lata temu startup, który dziaÅ‚a od 2016 roku w Berlinie, Lipsku i Monachium. Zbudowany przez niego system Å‚Ä…czenia kierowców firmy z kilkoma klientami naraz poprzez aplikacjÄ™ mobilnÄ… zostaÅ‚ oparty na innowacyjnym algorytmie. JednÄ… z ważniejszych grup klientów serwisu sÄ… pasażerowie pociÄ…gów, chcÄ…cy skorzystać z wygodnego transportu na stacjÄ™ kolejowÄ… lub ze stacji. DziÄ™ki aplikacji mobilnej grupa osób, które zmierzajÄ… w podobnym kierunku, zostanie przewieziona jednym samochodem. Koszty przejazdu bÄ™dÄ… nawet o 40 procent niższe niż taksówki.
„Bardzo nas cieszy, że CleverShuttle wybraÅ‚ technologiÄ™ ogniw paliwowych Toyoty do swojej floty w Hamburgu. To dowodzi, że transport samochodowy, ochrona klimatu i dbanie o czystość powietrza mogÄ… iść w parze. Razem z CleverShuttle stworzyliÅ›my relacjÄ™ opartÄ… na innowacyjnoÅ›ci i przemyÅ›lanych technologiach” – skomentowaÅ‚ Tom Fux, prezydent Toyota Deutschland GmbH.
„Chcemy, aby po ulicach poruszaÅ‚o siÄ™ jak najwiÄ™cej bezemisyjnych samochodów. Wodór i ogniwa paliwowe stanowiÄ… istotnÄ… alternatywÄ™ dla aut elektrycznych, komplementarnÄ… wobec nich. W ostatnich miesiÄ…cach liczba publicznych stacji tankowania wodoru niemal siÄ™ podwoiÅ‚a” – powiedziaÅ‚ Enak Ferlemann, parlamentarny sekretarz stanu przy ministrze transportu Niemiec.