Schemat testów zderzeniowych Instytutu Euro NCAP skupia siÄ™ na ogólnym poziomie bezpieczeÅ„stwa pojazdu, dziÄ™ki czemu użytkownik otrzymuje Å‚atwiejszy do zinterpretowania wynik w postaci pojedynczej oceny. Nowy system uwzglÄ™dnia poziom bezpieczeÅ„stwa kierowcy, pasażerów i dzieci przewożonych w samochodzie, poziom ochrony pieszych, a także dostÄ™pność systemów wspomagajÄ…cych bezpieczeÅ„stwo.W ramach wprowadzonego w lutym 2009 roku nowego algorytmu oceniania, nowa Honda CR-V - podobnie, jak modele Accord, Insight, Jazz, CR-Z i Civic - otrzymaÅ‚a maksymalnÄ… ocenÄ™ 5 gwiazdek.
Maksymalna ocena poziomu bezpieczeÅ„stwa modelu CR-V w testach Euro NCAP odzwierciedla zaangażowanie Hondy w kwestiÄ™ ogólnego bezpieczeÅ„stwa w pojazdach tej marki. W myÅ›l zasady "bezpieczeÅ„stwo dla wszystkich", Honda zapewnia ochronÄ™ nie tylko kierowcy i pasażerom modeli tej marki, ale także pieszym i innym uczestnikom ruchu drogowego. W centrum testów zderzeniowych Hondy w Tochigi analizowane sÄ… zderzenia pojazdów o różnych masach i rozmiarach. Na podstawie analiz, inżynierowie opracowujÄ… systemy pozwalajÄ…ce zredukować obrażenia wszystkich osób biorÄ…cych udziaÅ‚ w zderzeniu.
Nowa Honda CR-V to kolejny model w gamie Hondy, który otrzyma najnowszy silnik wysokoprężny 1,6 litra i-DTEC z serii "Earth Dreams Technology". Honda CR-V 1,6 l i-DTEC jest dostÄ™pna z napÄ™dem na dwa koÅ‚a i manualnÄ… skrzyniÄ… biegów, dziÄ™ki czemu oferuje nabywcy zarówno doskonaÅ‚e osiÄ…gi (300 Nm maksymalnego momentu obrotowego, 120 KM mocy), jak i niskÄ… emisjÄ™ CO2 (119g/km). Nowy wariant wejdzie do sprzedaży jesieniÄ… 2013 roku.
Noty dla wydawców
Bezpieczeństwo w Hondzie CR-V
System kontroli stabilności jazdy VSA z kontrolą trakcji
VSA zostaÅ‚ zaprojektowany, aby pomóc kierowcy w utrzymaniu panowania nad samochodem w ostrych zakrÄ™tach, w czasie przyspieszania i przy wykonywaniu gwaÅ‚townych manewrów, poprzez przyhamowywanie odpowiednich kóÅ‚ oraz sterowanie mocÄ… silnika.
Samoadaptacyjny elektryczny układ wspomagania kierownicy MA-EPS
System wykrywa niestabilne zachowanie pojazdu na Å›liskiej nawierzchni podczas jazdy w zakrÄ™cie i podczas hamowania, a nastÄ™pnie automatycznie wysyÅ‚a odpowiednie sygnaÅ‚y do ukÅ‚adu kierowniczego, aby skÅ‚onić prowadzÄ…cego do obrócenia kierownicy we wÅ‚aÅ›ciwym kierunku. Oprócz zwiÄ™kszenia wydajnoÅ›ci dziaÅ‚ania ukÅ‚adu kierowniczego, system pomaga ustabilizować pojazd podczas hamowania i zniwelować nadsterowność i podsterowność.
System ostrzegania o awaryjnym hamowaniu ESS
W przypadku awaryjnego hamowania, ukÅ‚ad ESS (Emergency Stop System) automatycznie wÅ‚Ä…czy Å›wiatÅ‚a stopu i kierunkowskazy. ÅšwiatÅ‚a bÄ™dÄ… wówczas bardzo szybko migaÅ‚y, aby ostrzec pojazdy jadÄ…ce z tyÅ‚u o gwaÅ‚townym hamowaniu, co minimalizuje ryzyko kolizji.
Zaawansowany system wspomagajÄ…cy jazdÄ™ (ADAS)
System obejmuje trzy zaawansowane rozwiÄ…zania techniczne, które poprawiajÄ… bezpieczeÅ„stwo jazdy:
System utrzymywania na pasie ruchu (LKAS)
LKAS identyfikuje linie ograniczajÄ…ce pas ruchu pojazdu, przetwarzajÄ…c informacje dostarczane przez kamerÄ™. W momencie wykrycia, że samochód jest bliski przekroczenia linii pasa ruchu, system odpowiednio wspomaga obrót koÅ‚a kierownicy aby pomóc prowadzÄ…cemu utrzymać prawidÅ‚owy tor jazdy.
Tempomat adaptacyjny (ACC)
DziÄ™ki ACC kierowca może zaprogramować zarówno odpowiedniÄ… prÄ™dkość jazdy, jak i dystans do poprzedzajÄ…cego pojazdu. W momencie, gdy odlegÅ‚ość zmniejszy siÄ™ poniżej ustalonego poziomu, system natychmiast przyhamuje pojazd. JeÅ›li wymagana jest wiÄ™ksza siÅ‚a hamowania, system wyemituje ostrzeżenie.
System ograniczajÄ…cy skutki kolizji (CMBS)
CMBS monitoruje dystans pomiędzy Hondą CR-V a poprzedzającym pojazdem, ostrzegając kierowcę o potencjalnie niebezpiecznej sytuacji, a gdy kolizja jest nieunikniona, pomaga zredukować jej skutki.
Wszystkie systemy ADAS mają wspomagać kierowcę, a nie całkowicie go zastąpić.
Struktura nadwozia typu ACE
Struktura ACE zapewnia pasażerom maksymalne bezpieczeÅ„stwo w razie wypadku w rzeczywistych warunkach drogowych. WielokÄ…tna struktura przedniej części nadwozia zostaÅ‚a zaprojektowana tak, aby zapobiec deformacji kabiny, rozpraszajÄ…c energiÄ™ zderzenia z dala od przedziaÅ‚u pasażerskiego poprzez liczne elementy przyjmujÄ…ce na siebie impakt kolizji. Struktura ACE redukuje jednoczeÅ›nie ryzyko pionowego i poprzecznego niewspóÅ‚osiowego ustawienia samochodów biorÄ…cych udziaÅ‚ w zderzeniu, co jest szczególnie istotne w przypadku czoÅ‚owego zderzenia pojazdów o różnych wysokoÅ›ciach, masach i sztywnoÅ›ciach nadwozi.
Ochrona pieszych
Konstrukcja przedniej części nowej Hondy CR-V absorbuje energiÄ™ zderzenia podczas wypadku z udziaÅ‚em pieszego. Elementy zaprojektowane w celu zÅ‚agodzenia jego skutków to:
- Zachowanie wolnej przestrzeni bezpośrednio pod powierzchnią maski silnika, dzięki czemu pieszy nie będzie miał kontaktu z twardymi, nieodkształcającymi się elementami komory silnikowej
- Osie ramion wycieraczek Å‚amiÄ…ce siÄ™ w razie kolizji z pieszym.
- Mocowania bÅ‚otników przednich i zawiasy maski silnika absorbujÄ…ce energiÄ™ uderzenia.
System ograniczania urazów krÄ™gosÅ‚upa
Przednie fotele Hondy CR-V zostaÅ‚y wyposażone w system ograniczania urazów krÄ™gosÅ‚upa szyjnego, który opracowano, by zminimalizować poważne urazy krÄ™gów szyjnych w przypadku zderzeÅ„ tylnych.
O nowej Hondzie CR-V
Nowa Honda CR-V kontynuuje dzieÅ‚o protoplasty, oferujÄ…c poÅ‚Ä…czenie wysokiej wydajnoÅ›ci i osiÄ…gów samochodu osobowego oraz funkcjonalnoÅ›ci i bezpieczeÅ„stwa SUV-a. Praktyczne wnÄ™trze auta oferuje imponujÄ…cÄ… przestrzeÅ„ Å‚adunkowÄ…, wynoszÄ…cÄ… nawet 1648 litrów. Samochód zostaÅ‚ również wyposażony w system Å‚atwego skÅ‚adania tylnej kanapy jednym ruchem w proporcji 60:40. W zwiÄ…zku z tym, wystarczy jedynie pociÄ…gnąć odpowiedni uchwyt, aby przeksztaÅ‚cić piÄ™cioosobowÄ… kabinÄ™ pasażerskÄ… Hondy CR-V we wszechstronnÄ… bagażówkÄ™.
Honda CR-V 1,6 l i-DTEC jest dostÄ™pna z napÄ™dem na dwa koÅ‚a i manualnÄ… skrzyniÄ… biegów, dziÄ™ki czemu oferuje nabywcy zarówno doskonaÅ‚e osiÄ…gi (300 Nm maksymalnego momentu obrotowego, 120 KM mocy), jak i niskÄ… emisjÄ™ CO2 (119g/km). Nowy wariant wejdzie do sprzedaży jesieniÄ… 2013 roku.
Nowy wariant zostaÅ‚ wyposażony w tryb ECON, który pomaga obniżyć zużycie paliwa oraz w Asystenta Eco, który umożliwia kierowcom zbliżenie ich stylu jazdy do tego, który najlepiej sÅ‚uży niskiemu zużyciu paliwa. Standardem w Hondzie CR-V 1,6 l i-DTEC bÄ™dzie też system Idle Stop.
Od wprowadzenia Hondy CR-V na rynek w 1995 roku, na caÅ‚ym Å›wiecie sprzedano ponad pięć milionów sztuk tego modelu. CR-V pozostaje zatem jednym z najlepiej sprzedajÄ…cych siÄ™ SUV-ów na Å›wiecie i jest oferowany w ponad 160 krajach w Europie, Ameryce PóÅ‚nocnej, Ameryce PoÅ‚udniowej i Afryce.
O Euro NCAP
Euro NCAP oferuje klientom branży motoryzacyjnej wiarygodne i niezależne testy poziomu bezpieczeństwa zapewnianego przez najbardziej popularne modele sprzedawane na Starym Kontynencie.
OrganizacjÄ™ powoÅ‚ano do życia w 1997 roku i obecnie dziaÅ‚a ona przy wsparciu siedmiu europejskich rzÄ…dów, Komisji Europejskiej oraz organizacji motoryzacyjnych i konsumenckich w każdym z krajów czÅ‚onkowskich. Euro NCAP jest motorem istotnych zmian w zakresie poprawy poziomu bezpieczeÅ„stwa oferowanego przez nowe modele samochodów.
System oceniania w ramach Euro NCAP polega na podsumowaniu ogólnych wyników w zakresie bezpieczeÅ„stwa, w efekcie czego klienci otrzymujÄ… zrozumiaÅ‚y, pojedynczy rezultat. Wprowadzony w lutym 2009 roku, nowy algorytm oceniania wykorzystuje tzw. wynik ważony, Å‚Ä…czÄ…cy wiele aspektów ochrony zapewnianej przez samochód: zabezpieczenie dorosÅ‚ych (50%), dzieci (20%) i pieszych (20%) uzupeÅ‚nia dostÄ™pność urzÄ…dzeÅ„ i systemów bezpieczeÅ„stwa wspomagajÄ…cych kierowcÄ™ (10%).
Więcej informacji na stronie: www.euroncap.com