Bliskie rodzinne podobieÅ„stwo do RR jest wyraźnie zauważalne od pierwszego spojrzenia. S 1000 R emanuje agresywnÄ…, dynamicznÄ… energiÄ…. Opiera siÄ™ na tej samej koncepcji ogólnej, rozwija moc 160 KM przy masie wÅ‚asnej 207 KM, jest seryjnie wyposażony w wyÅ›cigowe systemy ABS i ASC oraz dwa tryby jazdy – BMW S 1000 R wyznacza nowe standardy w segmencie sportowych roadsterów.
RzÄ™dowy silnik 4-cylindrowy o zoptymalizowanej charakterystyce w zakresie niskich i Å›rednich obrotów.
ModyfikujÄ…c 999-centymetrowy, 4-cylindrowy silnik modelu S 1000 RR, inżynierowie poÅ‚ożyli szczególny nacisk na potężne ale równomiernie dostarczane osiÄ…gi w caÅ‚ym zakresie obrotów. Aby zapewnić użytkownikom idealnÄ… charakterystykÄ™ pracy silnika zarówno w codziennym użytkowaniu, jak i w sportowej jeździe na autostradzie bÄ…dź torze wyÅ›cigowym, zdecydowanie podnieÅ›li parametry mocy i momentu obrotowego w niskim i Å›rednim zakresie obrotów. Zarazem obniżyli maksymalnÄ… prÄ™dkość obrotowÄ… o ok. 2000/min. Maksymalna moc 160 KM jest teraz osiÄ…gana przy 11 000 obr./min, a maksymalny moment obrotowy 112 Nm – przy 9250 obr./min. Do wartoÅ›ci 7500 obr./min silnik rozwija o 10 Nm wyższy moment obrotowy niż S 1000 RR. Tym samym motocykl znacznie agresywniej reaguje na gaz podczas jazdy po krÄ™tych, jednojezdniowych drogach. Przyrost ten uzyskano m.in. dziÄ™ki przeprojektowaniu kanaÅ‚ów w gÅ‚owicy, modyfikacji profili krzywek rozrzÄ…du oraz odpowiedniemu dostosowaniu elektroniki sterujÄ…cej. Nowy system sterowania silnikiem BMS-X wspiera także e-gaz, czyli elektronicznÄ… przepustnicÄ™ „throttle-by-wire”.
ASC, wyścigowy ABS i dwa tryby pracy do wyboru w wyposażeniu standardowym. Dostępny tryb PRO z dwoma dodatkowymi trybami i system DTC.
Aby optymalnie zachowywać siÄ™ w różnych warunkach i speÅ‚nić wymagania kierowcy, S 1000 R standardowo wyposażony jest w dwa tryby jazdy oraz system ASC (Automatic Stability Control, automatycznÄ… kontrolÄ™ stabilnoÅ›ci). Tryby „Rain” („deszcz”) i „Road” („szosa”) odnoszÄ… siÄ™ do najróżniejszych warunków i rodzajów dróg, opierajÄ…c siÄ™ na różnych charakterystykach pracy, innych przebiegach momentu obrotowego i przy innych nastawach czuÅ‚oÅ›ci oraz sposobu dziaÅ‚ania wyÅ›cigowego systemu ABS oraz ASC. DziÄ™ki temu jazda jest bezpieczniejsza, szczególnie przy zmiennych warunkach jazdy.
Jako opcja dostÄ™pna jest dynamiczna kontrola trakcji (Dynamic Traction Control, DTC), obejmujÄ…ca także dwa kolejne tryby jazdy – „Dynamic” i „Dynamic Pro”. Nabycie tej opcji pozwala kierowcy w peÅ‚ni wykorzystać potencjaÅ‚ sportowy motocykla, zarówno na drodze, jak i na torze wyÅ›cigowym. Dynamiczna kontrola trakcji, obejmujÄ…ca także czujnik kÄ…ta przechyÅ‚u, zapewnia możliwość bezpiecznego i maksymalnie dynamicznego przyspieszania, obecnie najefektywniejszego wÅ›ród seryjnych motocykli.
Innowacyjna technika podwozia i zawieszenia z wielkimi rezerwami tłumienia i wyczynowymi hamulcami. Opcjonalnie dostępny system dynamicznej kontroli tłumienia (Dynamic Damping Control, DDC).
Niezależnie od tego, jak bardzo ambitnie i dynamicznie jeździ kierowca, podwozie i zawieszenie S 1000 R jest gotowe stawić czoÅ‚o mocy rzÄ™dowego, 4-cylindrowego silnika. Oparty na jednostce z S 1000 RR, wykorzystuje tÄ™ samÄ…, sprawdzonÄ… obwodowÄ… ramÄ™ ze stopu aluminium, w której silnik peÅ‚ni rolÄ™ struktury noÅ›nej. KoÅ‚a sÄ… zawieszone podobnie jak w RR, z przodu na regulowanym widelcu upside-down, z tyÅ‚u na podwójnych wahaczach z regulowanÄ… centralnÄ… goleniÄ… sprężystÄ…. Charakterystyka, jakiej wymaga siÄ™ od roadstera, uzyskana zostaÅ‚a na drodze lekkiej zmiany w geometrii. Jak w RR, ostre, ale stabilne, a przede wszystkim bezpieczne hamowanie zapewnia ukÅ‚ad obejmujÄ…cy podwójne tarcze z dwoma radialnymi, 4-tÅ‚oczkowymi zaciskami staÅ‚ymi na przednim kole i pojedynczÄ… tarczÄ™ z tyÅ‚u, z częściowo integralnym systemem ABS. Dynamiczna kontrola tÅ‚umienia (DDC), dostÄ™pna jako opcja, pozwala elektronicznie regulować siÅ‚Ä™ tÅ‚umienia zawieszenia. PoprawiajÄ…c osiÄ…gi i podnoszÄ…c poziom bezpieczeÅ„stwa czynnego, system ten w dynamiczny sposób dostosowuje w uÅ‚amku sekundy siÅ‚Ä™ i sposób tÅ‚umienia do bieżącej sytuacji.
Dynamiczny design.
Osobowość nowego sportowego roadstera BMW S 1000 R znajduje także odzwierciedlenie w stylistyce. Narysowany wg zasady „ogon w górze, nos w dole”, samÄ… sylwetkÄ… sugeruje agresywność, Å›wietne osiÄ…gi i dynamikÄ™. Jak RR, S 1000 R jest natychmiast rozpoznawalny, wyróżnia siÄ™ z tÅ‚umu.
Wielofunkcyjny zestaw wskaźników.
Także kokpit S 1000 R odzwierciedla rodzinne powiÄ…zania z wyÅ›cigowymi motocyklami. WykorzystujÄ…c wyÅ›wietlacz ciekÅ‚okrystaliczny i analogowy obrotomierz, deska rozdzielcza zapewnia kierowcy niezrównane w tym segmencie możliwoÅ›ci informacyjne, od wskaźnika biegu i trybu jazdy aż po stoper (lap timer). Aby zmiana biegów odbywaÅ‚a siÄ™ w optymalny sposób, motocykl wyposażono w indywidualnie programowalny quick-shifter.
Najważniejsze cechy nowego BMW S 1000 R:
-
PrzemyÅ›lana koncepcja ogólna ustanawia nowe standardy w segmencie sportowych roadsterów;
-
Agresywna, dynamiczna stylizacja i wyraźne podobieństwo rodzinne do S 1000 RR;
-
Chłodzony cieczą, 4-cylindrowy, rzędowy silnik o pojemności 999 cm3, maksymalna moc 118 kW (160 KM) przy 11 000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 112 Nm przy 9250 obr./min;
-
Masa wÅ‚asna z peÅ‚nym zbiornikiem – 207 kg;
-
Seryjne wyposażenie w wyścigowy ABS dla najlepszej skuteczności hamowania i bezpieczeństwa;
-
Seryjne wyposażenie w automatycznÄ… kontrolÄ™ stabilnoÅ›ci (ASC) dla bezpiecznego przyspieszania na podÅ‚ożach o różnej przyczepnoÅ›ci;
-
Seryjne wyposażenie w tłumik kierownicy;
-
Dwa tryby jazdy, do wyboru kierowcy: „Deszcz” i „Szosa”;
-
Opcjonalny system dynamicznej kontroli trakcji DTC, obejmujÄ…cy tryb jazdy Pro, maksymalizuje zarówno przyjemność z jazdy, jak czynne bezpieczeÅ„stwo we wszelkich sytuacjach drogowych;
-
Opcjonalny tryb Pro pozwala wybierać pomiÄ™dzy dwoma dodatkowymi trybami jazdy: „Dynamic” i „Dynamic Pro’ – do wykorzystania na szosie i na torze wyÅ›cigowym;
-
PeÅ‚na synchronizacja systemów wyÅ›cigowego ABS, ASC/DTC oraz DDC i sterowania silnikiem;
-
Innowacyjny ukÅ‚ad wydechowy z maÅ‚ym tylnym tÅ‚umikiem, przednim tÅ‚umikiem, elektronicznie kontrolowanÄ… klapÄ… tÅ‚umienia i dwoma zamkniÄ™tymi, trójdrożnymi katalizatorami;
-
System e-gaz (elektroniczna przepustnica) dla optymalnej kontroli przepustnicy i maksymalnej niezawodności;
-
Podzespoły zawieszeniowe o wielkich rezerwach tłumienia;
-
DDC (dynamiczna kontrola tÅ‚umienia) – elektronicznie sterowany system tÅ‚umienia dla optymalnego dynamicznego dostosowywania siÅ‚y i sposobu tÅ‚umienia do aktualnych warunków jazdy oraz obciążenia, pod którym motocykl siÄ™ przemieszcza;
-
Aluminiowy zbiornik paliwa przyczynia się do obniżenia masy, jest wyjątkowy w tej klasie;
-
Uzależniająco świetne prowadzenie o najwyższych standardach stabilności przy wysokich prędkościach i podczas hamowania;
-
Wielofunkcyjna deska rozdzielcza podająca ogromną ilość informacji;
-
Bogate wyposażenie i paleta zindywidualizowanych akcesoriów, typowo dla najwyższych standardów BMW Motorrad.
BMW Group
BMW Group, reprezentujÄ…ca marki BMW, MINI i Rolls-Royce, jest jednym z wiodÄ…cych producentów samochodów i motocykli w segmencie premium na Å›wiecie. Ten miÄ™dzynarodowy koncern posiada 28 zakÅ‚adów produkcyjnych i montażowych w 13 krajach oraz miÄ™dzynarodowÄ… sieć dystrybutorów z przedstawicielstwami w ponad 140 krajach.
W roku 2012 firma BMW Group sprzedaÅ‚a ponad 1,85 mln samochodów oraz ponad 117 000 motocykli na caÅ‚ym Å›wiecie. Dochód przed opodatkowaniem za rok finansowy 2011 wyniósÅ‚ 7,38 mld euro, a obroty wyniosÅ‚y 68,82 mld euro. Na dzieÅ„ 31 grudnia 2011 r. globalne zatrudnienie w przedsiÄ™biorstwie wynosiÅ‚o ok. 100 000 pracowników.
Sukces BMW Group od samego poczÄ…tku wynika z myÅ›lenia dÅ‚ugofalowego oraz podejmowania odpowiedzialnych dziaÅ‚aÅ„. Dlatego też przedsiÄ™biorstwo stworzyÅ‚o politykÄ™ równowagi ekologicznej i spoÅ‚ecznej w caÅ‚ym Å‚aÅ„cuchu dostaw, peÅ‚nej odpowiedzialnoÅ›ci za produkt i jasnych zobowiÄ…zaÅ„ do oszczÄ™dzania zasobów, które to dziaÅ‚ania stanowiÄ… stanowi integralnÄ… część strategii rozwoju.
www.bmw.pl
Facebook: http://www.facebook.com/BMWGroup
Twitter: http://twitter.com/BMWGroup
YouTube: http://www.youtube.com/BMWGroupview
Google+: http://googleplus.bmwgroup.com
W przypadku pytań prosimy o kontakt z:
Katarzyna Gospodarek, Corporate Communications Manager
Tel.: +48 728 873 932, e-mail: katarzyna.gospodarek@bmw.pl