- Autentyczne przeniesienie sportowych genów marki do nowoczeÅ›niejszej koncepcji pojazdu; nowa interpretacja kategorii najbardziej kompaktowych samochodów sportowych; niedoÅ›cigniona zwinność prowadzenia i najlepsze osiÄ…gi w caÅ‚ej palecie modeli; innowacyjna stylistyka z indywidualnym dachem w ksztaÅ‚cie heÅ‚mu oraz zoptymalizowane wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci aerodynamiczne; wiÄ™ksza wszechstronność dziÄ™ki szeroko otwieranej pokrywie bagażnika i dużemu bagażnikowi o uniwersalnym zastosowaniu.
- Czterocylindrowe silniki najnowszej generacji; najmocniejsze jednostki benzynowe i wysokoprężne w caÅ‚ej ofercie silników MINI; technologie silników w oparciu o konstrukcyjne know-how BMW Group lub zaczerpniÄ™te bezpoÅ›rednio ze sportów motorowych; MINI John Cooper Works Coupé o mocy 155 kW/211 KM, MINI Cooper S Coupé o mocy 135 kW/184 KM, MINI Cooper Coupé o mocy 90 kW/122 KM, MINI Cooper SD Coupé o mocy 105 kW/143 KM; wzorcowa wydajność dziÄ™ki bogatemu pakietowi technologicznemu MINIMALISM w wyposażeniu standardowym; szeÅ›ciobiegowa skrzynia manualna w standardzie, szeÅ›ciostopniowa skrzynia automatyczna jako opcja w MINI Cooper S Coupé, Cooper Coupé oraz MINI Cooper SD Coupé.
- Niezrównanie intensywne gokartowe wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci jezdne dziÄ™ki konsekwentnemu nastawieniu ukÅ‚adu jezdnego, rozkÅ‚adu masy na osie i struktury karoserii na maksymalnÄ… radość z jazdy; elektromechaniczne wspomaganie kierownicy i stabilizacja jazdy DSC (ukÅ‚ad dynamicznej kontroli stabilnoÅ›ci) w standardzie, tryb dynamicznej kontroli trakcji DTC z EDLC (Electronic Differential Lock Control) opcjonalnie (standard w MINI John Cooper Works Coupé); innowacyjne Å›rodki ochrony pieszych i Å›rodki wzmacniajÄ…ce sztywność karoserii skutkujÄ… lekkim przesuniÄ™ciem Å›rodka ciężkoÅ›ci do przodu; dziÄ™ki temu zoptymalizowana trakcja MINI Coupé z napÄ™dem przednim; wiÄ™ksza zwinność i bezpieczeÅ„stwo dziÄ™ki wyższej sztywnoÅ›ci karoserii uzyskanej przez zastosowanie odpowiednich wzmocnieÅ„, specyficznych dla poszczególnych modeli.
- Pierwsze MINI o trójbryÅ‚owej karoserii z charakterystycznym tyÅ‚em w klasycznym stylu Gran Turismo; sportowo pÅ‚aska sylwetka coupé; wysokość pojazdu mniejsza o 29 mm niż w MINI; nowa, autentyczna wersja stylistyki typowej dla MINI; niepowtarzalny dach w ksztaÅ‚cie heÅ‚mu ze zintegrowanym spojlerem dachowym; pierwsze MINI z aktywnym spojlerem tylnym optymalizujÄ…cym prowadzenie powietrza przy wiÄ™kszych prÄ™dkoÅ›ciach; automatyczne wysuwanie spojlera przy prÄ™dkoÅ›ci 80 km/h.
- Konsekwentna koncepcja auta dwuosobowego o zwiÄ™kszonych możliwoÅ›ciach przewozu bagażu za fotelem kierowcy i pasażera; duży, wszechstronny bagażnik; duży przelotowy otwór bagażowy; szeroka, otwierana do góry pokrywa bagażnika uÅ‚atwiajÄ…ca zaÅ‚adunek.
- Warianty silnikowe:
MINI John Cooper Works Coupé: czterocylindrowy silnik benzynowy z turbosprężarkÄ… Twin Scroll, wtryskiem bezpoÅ›rednim oraz szeregiem technologii przejÄ™tych bezpoÅ›rednio ze sportów motorowych; pojemność: 1598 cm3, moc: 155 kW/211 KM przy 6000 obr/min, maks. moment obrotowy: 260 Nm przy 1850-5600 obr/min (280 Nm z funkcjÄ… overboost przy 1700-4500 obr/min), przyspieszenie (0-100 km/h): 6,4 s, prÄ™dkość maksymalna: 240 km/h, Å›rednie zużycie paliwa wg UE: 7,1 l/100 km, emisja CO2: 165 g/km.
MINI Cooper S Coupé: czterocylindrowy silnik benzynowy z turbosprężarkÄ… Twin Scroll, wtryskiem bezpoÅ›rednim i adaptacyjnym rozrzÄ…dem na bazie ukÅ‚adu VALVETRONIC BMW Group; pojemność: 1598 cm3, moc: 135 kW/184 KM przy 5500 obr/min, maks. moment obrotowy: 240 Nm przy 1600-5000 obr/min (260 Nm z funkcjÄ… overboost przy 1700-4500 obr/min), przyspieszenie (0-100 km/h): 6,9 s, prÄ™dkość maksymalna: 230 km/h, Å›rednie zużycie paliwa wg UE: 5,8 l/100 km, emisja CO2: 136 g/km.
MINI Cooper Coupé: czterocylindrowy silnik benzynowy z adaptacyjnym rozrzÄ…dem na bazie ukÅ‚adu VALVETRONIC BMW Group; pojemność: 1598 cm3, moc: 90 kW/122 KM przy 6000 obr/min, maks. moment obrotowy: 160 Nm przy 4250 obr/min, przyspieszenie (0-100 km/h): 9,0 s, prÄ™dkość maksymalna: 204 km/h, Å›rednie zużycie paliwa wg UE: 5,4 l/100 km, emisja CO2: 127 g/km.
MINI Cooper SD Coupé: czterocylindrowy silnik wysokoprężny z aluminiowÄ… skrzyniÄ… korbowÄ…, wtryskiem Common Rail i zmiennÄ… geometriÄ… turbiny; pojemność: 1995 cm3, moc: 105 kW/143 KM przy 4000 obr/min, maks. moment obrotowy: 305 Nm przy 1750-2700 obr/min, przyspieszenie (0-100 km/h): 7,9 s, prÄ™dkość maksymalna: 216 km/h, Å›rednie zużycie paliwa wg UE: 4,3 l/100 km, emisja CO2: 114 g/km. Wymiary zewnÄ™trzne: dÅ‚ugość: 3728 mm (MINI Cooper S Coupé, szerokość: 1683 mm wysokość: 1 378 mm (MINI Cooper S Coupé, MINI John Cooper Works Coupé: 1384 mm) rozstaw osi: 2467 mm (John Cooper Works Coupé: 3734 mm)
- MINI rozszerza rodzinÄ™ produktów o dodatkowy model konsekwentnie ukierunkowany na maksymalnÄ… radość z jazdy. MINI Coupé zachwyca zwinnoÅ›ciÄ… niespotykanÄ… dotÄ…d w segmencie maÅ‚ych samochodów, wyjÄ…tkowÄ… koncepcjÄ… karoserii i wnÄ™trza oraz typowym dla tej marki charakterem premium jakoÅ›ci i wyposażenia. Pierwsza dwuosobowa wersja w programie MINI to nie tylko nawiÄ…zanie do bogatej w sukcesy historii marki w sportach motorowych, ale i również odtworzenie kategorii bardzo kompaktowych samochodów sportowych. Wybór silników, zestrojenie ukÅ‚adu jezdnego, rozkÅ‚ad masy na osie i wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci aerodynamiczne ukierunkowane sÄ… na uzyskanie optymalnych osiÄ…gów. Rezultat: MINI Coupé oferuje typowe dla tej marki gokartowe wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci jezdne w jeszcze bardziej intensywnym wydaniu i może pochwalić siÄ™ najlepszymi osiÄ…gami zmierzonymi dotychczas w seryjnych modelach MINI.
- Czterocylindrowe silniki benzynowe i wysokoprężne najnowszej generacji.
- W MINI Coupé oferowane sÄ… najmocniejsze silniki benzynowe i wysokoprężne z caÅ‚ej palety jednostek napÄ™dowych tej marki. Zakres mocy siÄ™ga od MINI Cooper Coupé (90 kW/122 KM), poprzez MINI Cooper SD Coupé (105 kW/143 KM) i MINI Cooper S Coupé (135 kW/184 KM), po MINI John Cooper Works Coupé (155 kW/211 KM).
- Gokartowe właściwości jezdne na najwyższym poziomie.
- UkÅ‚ad jezdny o jakoÅ›ci niespotykanej w segmencie maÅ‚ych samochodów gwarantuje prowadzenie typowe dla MINI. Precyzyjnie pracujÄ…ce elektromechaniczne wspomaganie ukÅ‚adu kierowniczego, standardowa stabilizacja jazdy DSC, mocne hamulce i specjalne Å›rodki optymalizujÄ…ce sztywność karoserii gwarantujÄ… kierowcy MINI Coupé gokartowe wrażenia z jazdy na najwyższym poziomie.
- Indywidualny kształt dachu, zoptymalizowana aerodynamika, duża przestrzeń bagażowa.
- PÅ‚aska sylwetka oraz innowacyjny dach w ksztaÅ‚cie heÅ‚mu dajÄ… MINI Coupé sportowy i indywidualny wyglÄ…d. Oprócz zintegrowanego spojlera dachowego strumieÅ„ powietrza przy wiÄ™kszych prÄ™dkoÅ›ciach optymalizuje dodatkowo aktywny spojler tylny. Otwierana szeroko do góry pokrywa bagażnika i duża przestrzeÅ„ bagażowa oraz przelotowy otwór bagażowy dajÄ… MINI Coupé doskonaÅ‚Ä… wszechstronność w codziennym ruchu miejskim, w przewozie sprzÄ™tu rekreacyjnego i sportowego oraz w podróżach.