W Antarze zastosowano inteligentny
układ napędu na obie osie z kontrolą trakcji (TC), systemem ESP ze
wspomaganiem hamowania w zakrętach CBC (Cornering Brake Control),
systemem DCS (Descent Control System), który ułatwia jazdę z
góry bez potrzeby hamowania, a także systemem ARP (Active
Rollover Protection), który zapobiega dachowaniu.
W skład wyposażenia standardowego
wchodzi zdalnie sterowany zamek centralny, klimatyzacja z filtrem
przeciwpyłkowym, elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne,
elektrycznie sterowane i ogrzewane lusterka boczne, wyświetlacz
informacyjny oraz stereofoniczny system audio (CD 30 MP3). Wszystkie
modele Antary z silnikiem Diesla wyposażone są standardowo w filtr
cząstek stałych oraz elektryczną nagrzewnicę Quickheat.
Nowego Opla wyposażono również w system transportu Flex-Fix, dzięki któremu można z łatwością przewieźć
dwa rowery, a gdy nie jest potrzebny, schować go pod tylnym
zderzakiem tak, że jest niemal niewidoczny.
Bogatsze
wersje wyposażeniowe zawierają między innymi 17- lub 18-calowe
obręcze ze stopów lekkich, elektroniczną klimatyzację ECC,
podgrzewane przednie siedzenia i automatyczną kontrolę świateł
ALC. Dostępny jest również pakiet skórzany obejmujący
kierownicę, gałkę zmiany biegów oraz elementy tapicerki.
Nad bezpieczeństwem czuwa szereg
poduszek powietrznych, system trzypunktowych pasów
bezpieczeństwa na wszystkich siedzeniach (przednie fotele zostały
dodatkowo wyposażone w napinacze pasów bezpieczeństwa i
ograniczniki siły ich napięcia) oraz mocowania fotelików
dziecięcych ISOFIX.
Pojemność bagażnika wynosi 370 litrów,
a po złożeniu tylnych siedzeń wzrasta do 865 litrów lub
1420 litrów po załadowaniu pojazdu po dach. Oparcie tylnej
kanapy rozkłada się w stosunku 60:40. Praktyczne rozmieszczenie
bagaży ułatwia znany z modeli Astra i Vectra system FlexOrganizer.
We wnętrzu Antary znaleźć można
liczne schowki, w tym wysuwany schowek pod fotelem pasażera, schowek
na okulary przeciwsłoneczne w podsufitce, siatki na oparciach
przednich foteli, schowek na karty parkingowe przy kierownicy, siatkÄ™
na centralnej konsoli oraz schowki w przednim i tylnym środkowym
podłokietniku.
Do napędu nowego Opla posłuży silnik diesla
2.0 CDTI w dwóch wariantach mocy: 127 i 150 KM. Silnik
współpracuje z pięciobiegową przekładnią manualną, a w
opcji można wybrać pięciobiegowy automat. Ofertę silników
wysokoprężnych uzupełniają dwa silniki benzynowe, z których
pierwszy ma pojemność 2.4 litra i produkuje 140 KM. Topową
jednostką będzie 3.2-litrowy V6 o mocy 227 KM, z którym
sprzężona będzie pięciobiegowa skrzynia automatyczna. Prędkość
maksymalna Antary wyposażonej w jednostkę V6 wyniesie 203 km/h.
Opel Antara wejdzie do sprzedaży
jeszcze w tym roku. Ceny zaczynajÄ… siÄ™ od 26 850 EUR za 5-drzwiowÄ…
wersję, a zamówienia na nowy model można składać już
teraz.