Volkswagen oferuje przednionapÄ™dowe Polo z trzema bardzo oszczÄ™dnymi benzynowymi silnikami do wyboru. Jednostki napÄ™dowe dostÄ™pne w chwili rozpoczÄ™cia sprzedaży rozwijajÄ… moc 59 kW (80 KM), 70 kW (95 KM) i 81 kW (110 KM). Silnik o mocy 70 kW (95 KM) może wspóÅ‚pracować z 7-biegowÄ… przekÅ‚adniÄ… dwusprzÄ™gÅ‚owÄ… (DSG), ten o mocy 81 kW (110 KM) jest z niÄ… Å‚Ä…czony seryjnie. Silniki o mocy od 80 do 110 KM sÄ… trzycylindrowe i majÄ… pojemność 999 cm3; te o mocy od 70 kW wzwyż sÄ… wyposażane w turbosprężarkÄ™. Pod koniec roku do oferty doÅ‚Ä…czy wersja GTI, wyposażona w jednostkÄ™ napÄ™dowÄ… 2.0 TSI 152 kW (206 KM).
BazÄ™ technicznÄ… nowego Polo tworzy nowoczesna moduÅ‚owa pÅ‚yta podÅ‚ogowa MQB, która umożliwia konstruowanie aut o znakomitych proporcjach, charakterystycznych także dla nowego Polo. Techniczne zalety kryjÄ… siÄ™ też w nadwoziu, np. bagażnik o pojemnoÅ›ci 351 litrów, który szybko można powiÄ™kszyć do 1.125 l. Ponadto, dziÄ™ki zastosowaniu platformy MQB karoseria auta jest sztywniejsza, bardziej odporna na deformacjÄ™ podczas zderzeÅ„ i ma niższÄ… masÄ™.
Na tablicy rozdzielczej nowego Polo uwagÄ™ zwraca seryjny Digital Cockpit, czyli 8-calowy ekran z cyfrowymi wskaźnikami oraz system multimedialny nowej generacji. Już od wersji Life wzwyż nowe Polo można wyposażyć w Digital Cockpit Pro z ekranem o przekÄ…tnej 10,25 cala (dopÅ‚ata – 1.410 zÅ‚). Ekran, na którym pojawiajÄ… siÄ™ zegary oraz ekran systemu multimedialnego tworzÄ… caÅ‚ość i znajdujÄ… siÄ™ na wysokoÅ›ci wzroku kierowcy, dziÄ™ki czemu wygodnie i bezpiecznie siÄ™ z nich korzysta. Digital Cockpit, bÄ…dź Digital Cockpit Pro oraz ekran systemu multimedialnego nadajÄ… wnÄ™trzu nowego Polo cyfrowy styl.
Nowe Polo jest dostÄ™pne z trzema rodzajami systemów multimedialnych: radio Composition z ekranem o przekÄ…tnej 6,5 cala (seryjny w wersjach Polo i Life), Ready2Discover z 8-calowym ekranem i z usÅ‚ugÄ… Streaming & Internet (seryjny w Style, R-Line, za dopÅ‚atÄ… 1.820 zÅ‚ w Life) oraz Discover Media z ekranem wielkoÅ›ci 8 cali i z usÅ‚ugÄ… Streaming & Internet.
Nowe Polo może być wyposażane w zaawansowane technicznie diodowe matrycowe reflektory IQ.Light (seryjne w wersji Style, za dopÅ‚atÄ… 4.920 zÅ‚ w wersjach Life i R-Line). Polo jest piÄ…tym modelem – po Touaregu, Passacie, Golfie i Tiguanie – wyposażanym w te diodowe reflektory. Matryca skÅ‚adajÄ…ca siÄ™ z oÅ›miu diod w każdym module reflektora umożliwia realizacjÄ™ różnych, także interaktywnych, funkcji oÅ›wietleniowych.
Systemem, zastosowanym w Polo po raz pierwszy, jest również Travel Assist, który umożliwia póÅ‚automatycznÄ… jazdÄ™. W zakresie prÄ™dkoÅ›ci od 0 km/h (auta z przekÅ‚adniÄ… DSG) lub od 30 km/h (auta z przekÅ‚adniÄ… mechanicznÄ…) aż do prÄ™dkoÅ›ci maksymalnej system ten może automatycznie kierować autem, hamować i przyspieszać (kierowca pozostaje odpowiedzialny za kontrolowanie pojazdu). System korzysta m.in. z aktywnego tempomatu ACC i z systemu Lane Assist, który utrzymuje samochód na pasie ruchu. Uruchamia siÄ™ go specjalnym przyciskiem Travel Assist znajdujÄ…cym siÄ™ na nowej wielofunkcyjnej kierownicy. System Travel Assist jest seryjny w wersjach Style i R-Line (w wersji Life wymaga dopÅ‚aty 3.630 zÅ‚).
Do seryjnego wyposażenia wszystkich wersji nowego Polo należą m.in. asystent utrzymania toru jazdy Lane Assist (od wersji Style wzwyż z Traffic Jam Assist), system wykrywajÄ…cy pieszych i rowerzystów oraz system rozpoznajÄ…cy zmÄ™czenie kierowcy.