Centrum bÄ™dzie obsÅ‚ugiwać ponad 20 lokalnych jednostek firmy Opel/Vauxhall w Europie i stanie siÄ™ miejscem pierwszego kontaktu dla pracowników we wszystkich sprawach kadrowo-pÅ‚acowych. BÄ™dzie zajmowaÅ‚o siÄ™ również zarzÄ…dzaniem danymi, rozliczeniami delegacji oraz szkoleniami. Do tej pory w Centrum zatrudniono 90 konsultantów (docelowo bÄ™dzie ich 120).
„Bardzo cieszymy siÄ™ z faktu, że General Motors rozszerza zakres swojej aktywnoÅ›ci biznesowej w Polsce i nie ogranicza siÄ™ do tradycyjnej dziaÅ‚alnoÅ›ci zwiÄ…zanej z produkcjÄ… samochodów. Nowe centrum usÅ‚ug wspólnych oznacza nowe miejsca pracy dla mieszkaÅ„ców regionu. To kolejny dowód gÅ‚Ä™bokiego zaangażowania GM w Polsce oraz potwierdzenie, że dziÄ™ki wysiÅ‚kom Ministerstwa Gospodarki powstaÅ‚o Å›rodowisko przyjazne dla inwestorów” — podkreÅ›liÅ‚ Jerzy Majchrzak podczas ceremonii otwarcia.
Ulrich Schumacher, wiceprezes Grupy Opel ds. personalnych i dyrektor ds. stosunków pracy, dodaÅ‚: „JesteÅ›my bardzo zadowoleni, że zdoÅ‚aliÅ›my skupić ważnÄ… część naszych usÅ‚ug na rzecz Europy wÅ‚aÅ›nie w Polsce. Ta inwestycja to kolejny dowód potwierdzajÄ…cy ważnÄ… rolÄ™, jakÄ… odgrywa Polska w miÄ™dzynarodowej sieci firmy Opel/Vauxhall”.
Nowo otwarte Centrum UsÅ‚ug Wspólnych General Motors stanowi część GM Manufacturing Poland i znajduje siÄ™ na terenie zakÅ‚adu w Tychach. GM Manufacturing Poland zatrudnia obecnie 3 900 osób w trzech oddziaÅ‚ach: zakÅ‚adzie produkujÄ…cym samochody w Gliwicach, fabryce silników w Tychach oraz nowo otwartym Centrum UsÅ‚ug Wspólnych w Tychach. W drugiej poÅ‚owie tego roku zakÅ‚ad w Gliwicach rozpocznie produkcjÄ™ Opla Astry nowej generacji. Ponadto w zakÅ‚adzie w Tychach produkowana bÄ™dzie nowa rodzina silników.
Opel jest jednÄ… z najszybciej rozwijajÄ…cych siÄ™ marek w Polsce. W 2014 roku marka sprzedaÅ‚a ponad 28 000 samochodów w tym kraju (+41 procent) i awansowaÅ‚a na czwarte miejsce, z prawie 7,2 procentowym udziaÅ‚em w caÅ‚ym rynku samochodowym. W bieżącym roku Opel kontynuuje trend wzrostowy: w pierwszych dwóch miesiÄ…cach sprzedaż marki wzrosÅ‚a o 24 procent, a udziaÅ‚ w rynku o prawie 2 punkty procentowe, w porównaniu do tego samego okresu poprzedniego roku.