JUKE Hybrid, którego cena podstawowa wynosi 125 470 zÅ‚, zapewnia responsywne osiÄ…gi poÅ‚Ä…czone z niższÄ… emisjÄ… i mniejszym zużyciem paliwa niż w wersji spalinowej dziÄ™ki zaawansowanemu napÄ™dowi hybrydowemu, który stawia szybkość reakcji i osiÄ…gi w centrum doÅ›wiadczenia z jazdy.
W skÅ‚ad zespoÅ‚u napÄ™dowego wchodzi zaawansowany silnik spalinowy, zaprojektowany specjalnie do pracy w ukÅ‚adzie hybrydowym. Rozwija on moc 69 kW (94 KM) i moment obrotowy 148 Nm. Za napÄ™d elektryczny odpowiada gÅ‚ówny silnik elektryczny o mocy 36 kW (49 KM) i momencie obrotowym 205 Nm.
Do elementów ukÅ‚adu hybrydowego należy również 15-kilowatowy wysokonapiÄ™ciowy prÄ…dnico-rozrusznik, falownik oraz 1,2-kilowatowy akumulator chÅ‚odzony cieczÄ…. ZespóÅ‚ napÄ™dowy rozwija o 25% wiÄ™kszÄ… moc niż aktualnie stosowany silnik benzynowy, przy mniejszym zużyciu paliwa – nawet o 40% w cyklu miejskim oraz 20% w cyklu mieszanym.
Szacunkowe zużycie paliwa Nissana JUKE Hybrid to 5,0–5,2 l/100 km, a emisja CO2 wynosi jedynie 114–117 g/km*.
Ważnym elementem zapewniajÄ…cym przyjemność z jazdy Nissanem JUKE Hybrid jest zaawansowana przekÅ‚adnia o wielu trybach pracy i obniżonym tarciu wewnÄ™trznym, która umożliwia optymalne wykorzystanie mocy napÄ™dowej silnika elektrycznego, benzynowego lub obu jednoczeÅ›nie. DziÄ™ki odpowiednio zestrojonej skrzyni biegów, przyspieszenie na pierwszym przeÅ‚ożeniu zapewnia napÄ™d elektryczny, który jest w stanie rozpÄ™dzić samochód do prÄ™dkoÅ›ci 55 km/h.
Przekładnię zaprojektowano w oparciu o doświadczenia zdobyte w sportach motorowych, by płynnie i wydajnie przenosić moc na koła z wykorzystaniem napędu spalinowego, elektrycznego bądź obydwu w tym samym momencie. Dwa silniki elektryczne synchronizują zmianę przełożeń oraz zapewniają płynne, jednostajne i szybkie przyspieszanie.
JUKE Hybrid wyposażony jest w system e‑Pedal Step, który umożliwia sterowanie przyspieszeniem i hamowaniem za pomocÄ… jednego pedaÅ‚u. Gdy kierowca zdejmuje stopÄ™ z pedaÅ‚u przyspieszenia, samochód zaczyna delikatnie hamować (z siÅ‚Ä… do 0,15 g), aż do uzyskania prÄ™dkoÅ›ci peÅ‚zania (ok. 5 km/h). DziÄ™ki temu rozwiÄ…zaniu jazda po mieÅ›cie staje siÄ™ mniej mÄ™czÄ…ca i pÅ‚ynniejsza. System umożliwia przy tym maksymalne doÅ‚adowanie akumulatora energiÄ… odzyskiwanÄ… podczas hamowania i zwalniania, co zapewnia jeszcze wiÄ™kszÄ… przyjemność z jazdy w trybie elektrycznym.
László Fülöp, dyrektor marketingu Nissan Sales CEE, powiedziaÅ‚: „JesteÅ›my bardzo podekscytowani rozszerzeniem gamy Nissana JUKE poprzez wprowadzenie do oferty odmiany z napÄ™dem hybrydowym. Reaktywność silnika poÅ‚Ä…czona z naturalnÄ… zwinnoÅ›ciÄ… tego modelu oznacza prawdziwie przyjemnÄ… jazdÄ™ oraz wyjÄ…tkowe korzyÅ›ci w zakresie wydajnoÅ›ci w obszarze miejskim i poza nim. Jestem pewny, że klienci go pokochajÄ…!”
Klienci z Polski mogÄ… już dziÅ› rozpocząć proces skÅ‚adania zamówienia w ramach przedsprzedaży oraz poznać różne wersje modelu JUKE Hybrid. Dostawy nowego Nissana JUKE Hybrid rozpocznÄ… siÄ™ w Polsce w sierpniu.
Więcej informacji na temat Nissana JUKE Hybrid oraz procesu przedsprzedaży znajduje się na stronie https://www.nissan.pl/pojazdy/nowe-pojazdy/juke.html.
„Strategia elektryfikacji oferty Nissana nabiera tempa. Jeszcze w tym roku w gamie modelowej pojawi siÄ™ JUKE Hybrid, wyznaczajÄ…cy kolejny ważny etap w realizacji naszego strategicznego celu elektryfikacji wszystkich modeli do 2023 r.” – powiedziaÅ‚ Leon Dorssers, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu w regionie AMIEO Nissana.
Wersje Nissana JUKE Hybrid dostępne w Polsce
Wersja
|
Cena od
|
N-Connecta
|
125 470 zł
|
N-Design
|
138 970 zł
|
Tekna
|
142 370 zł
|
* Wartości emisji i zużycia energii oraz paliwa są szacunkowe i zostaną potwierdzone po zakończeniu procesu homologacji.