NajtaÅ„szy Peugeot 308 SW bÄ™dzie kosztowaÅ‚ 69 700 PL. Nie ma już wersji kombi w tym segmencie gamy modelowej, jest tylko SW. Auto oferuje, sporo przestrzeni, najnowsze rozwiÄ…zania wspomagajÄ…ce kierowcÄ™ i Å›wietne silniki. Noblesse oblige – szlachectwo zobowiÄ…zuje. Tegoroczny tytuÅ‚ Car of the Year stanowi dla marki Peugeot nie tylko zobowiÄ…zanie, ale przede wszystkim szansÄ™ pokazania tego, co najlepsze w jej gamie i przebicia siÄ™ do nowych klientów ponad silnÄ… ofertÄ™ konkurencji.
ZespóÅ‚ stylistów z Peugeot stworzyÅ‚ duże, dynamiczne auto o nisko wyprofilowanej, rasowej, sportowej sylwetce (dÅ‚ugość - 4,58 m; wysokość - 1,47 m). ZwiÄ™kszone wymiary nadwozia pozwalajÄ… speÅ‚nić oczekiwania klientów przywiÄ…zanych do najważniejszych cech modeli kombi, czyli pojemnoÅ›ci, przestronnoÅ›ci, dużych możliwoÅ›ci aranżacji wnÄ™trza i praktycznoÅ›ci.
Przy objÄ™toÅ›ci 610 dm3 wedÅ‚ug normy VDA-210, bagażnik nowego Peugeot 308 SW plasuje siÄ™ w czoÅ‚ówce tego segmentu aut. DziÄ™ki regularnym ksztaÅ‚tom jest praktyczny i pojemny. Zmiana konfiguracji bagażnika jest bardzo prosta (skÅ‚adanie poszczególnych części kanapy odbywa siÄ™ jednym ruchem od strony bagażnika) i praktyczna (idealnie pÅ‚aska podÅ‚oga). Jakość wykoÅ„czenia jest godna aut z wyższego segmentu.
Podobnie jak hatchback, również nowy Peugeot 308 SW zostaÅ‚ zbudowany na nowej, moduÅ‚owej platformie EMP2, dziÄ™ki której możliwe byÅ‚o zmniejszenie masy auta i zwiÄ™kszenie jego zalet dynamicznych. W rezultacie nowy Peugeot 308 SW jest teraz o 140 kg lżejszy od swojego poprzednika.
Benzynowe i wysokoprężne silniki Euro 6, dostępne już w momencie wprowadzenia na rynek, zapewniają temu modelowi znakomite osiągi, a wersja BlueHDi, emitująca zaledwie 85 g CO2/km, ustanowiła nowy standard w tym segmencie.
Zdecydowanie najwiÄ™ksze wrażenie zrobiÅ‚ na nas, kulturÄ… pracy i dynamikÄ…, trzycylindrowy turbodoÅ‚adowany benzynowy silnik PureTech o pojemnoÅ›ci zaledwie 1.2 l. To rozwijany przez francuskich inżynierów projekt downsizingu, którego celem byÅ‚o uzyskanie oszczÄ™dnych, lekkich jednostek liniiEB, zdolnych do pracy z samochodami, które na pozór wymagajÄ… znacznie wiÄ™kszych silników. Zakresy mocy i momentu obrotowego, generowanego przez ten silnik absolutnie wystarczajÄ…, aby 308 SW nie ustÄ™powaÅ‚ dynamikÄ… modelom, napÄ™dzanym prawie dwulitrowymi silnikami starszych generacji. ZwróciliÅ›my uwagÄ™ na sportowy dźwiÄ™k i Å‚atwość z jakÄ… auto rozwija obroty po otwarciu przepustnicy. Lekki silnik odciążyÅ‚ kierowanÄ… oÅ›, co wpÅ‚ynęło pozytywnie na wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci jezdne tej wersji. Producent zapewnia, że dziÄ™ki tej oszczÄ™dnej jednostce zasiÄ™g samochodu wzrósÅ‚ do 1000 km. Wierzymy też na sÅ‚owo, że maksymalny moment obrotowy dostÄ™pny w 95% w zakresie najczęściej używanych obrotów 1700-3000, pozwoliÅ‚ skrócić do 12,8 sek. czas przyspieszania na piÄ…tym biegu od 80 do 120 km/h. Nie mierzyliÅ›my, ale elastyczność i spontaniczność podczas wyprzedzania jest imponujÄ…ca. Ci, którzy cenili za to diesle, powinni spróbować - byliby zaskoczeni.
WewnÄ…trz kabiny, miejsce kierowcy zaprojektowano wedÅ‚ug koncepcji Peugeot i-Cockpit, która zapewnia wszystkim podróżujÄ…cym wyjÄ…tkowe wrażenia z jazdy. Deska rozdzielcza wyróżnia siÄ™ czystoÅ›ciÄ… formy i innowacyjnymi rozwiÄ…zaniami. Wysoka jakość nowego Peugeot 308 SW jest widoczna w starannym dopracowaniu każdego detalu.
„Samochód Roku 2014” w wersji kombi jest już oferowany w polskich salonach sprzedaży firmy Peugeot. Wraz z nim debiutujÄ… nowe, doÅ‚adowane silniki benzynowe 1.2 PureTech oraz diesel 2.0 BlueHDi.
308 SW jest droższy od odmiany 5-drzwiowej o 4 000 zÅ‚. Cennik otwiera model z silnikiem 1,2 PureTech 110 KM i manualnÄ… przekÅ‚adniÄ… piÄ™ciobiegowÄ… za 69 700 zÅ‚ (wersja wyposażenia Access). Jednostka 1,2 PureTech wystÄ™puje również w odmianie o mocy 130 KM, a w hatchbacku oferowany jest też wariant 82-konny.
Najtańszy diesel 1,6 HDi o mocy 92 KM (Access) został wyceniony na 74 700 zł. Nowy diesel 2,0 BlueHDi 150 KM występuje wyłącznie w najbogatszej specyfikacji Allure i kosztuje 102 200 zł.
Więcej informacji w zakładce MEDIA (dla zalogowanych)