Nowy Civic Tourer zostaÅ‚ opracowany i skonstruowany w Europie, co umożliwiÅ‚o europejskiemu centrum R&D Hondy przejÄ™cie procesu projektowania zarówno pod kÄ…tem kreacji, jak i rozwiÄ…zaÅ„ technicznych. Elegancki i wyrafinowany profil Hondy Civic Tourer nie powstaÅ‚ kosztem walorów użytkowych samochodu. WyjÄ…tkowo uniwersalne i funkcjonalne auto zapewnia najwiÄ™kszÄ… w swojej klasie przestrzeÅ„ bagażowÄ… o poj. 624 l. (z tylnymi siedzeniami w normalnej pozycji, mierzona do wysokoÅ›ci rolety bagażnika).
Civic Tourer bÄ™dzie dostÄ™pny z silnikiem wysokoprężnym 1.6 i-DTEC z serii Earth Dreams Technology wspóÅ‚pracujÄ…cym z manualnÄ… skrzyniÄ… biegów oraz z jednostkÄ… benzynowÄ… 1,8 i-VTEC dostÄ™pnÄ… z przekÅ‚adniÄ… manualnÄ… lub automatycznÄ…. CaÅ‚kowicie nowy system amortyzatorów adaptacyjnych (Adaptive Damper System - ADS) przyczyni siÄ™ do zwiÄ™kszenia stabilnoÅ›ci i komfortu przy różnych obciążeniach i w zróżnicowanych warunkach drogowych.
Civic Tourer będzie produkowany w zakładach Hondy w Wielkiej Brytanii, a na europejskich rynkach pojawi się na początku 2014 roku.
Funkcjonalność i forma: bez kompromisów wewnÄ…trz i na zewnÄ…trz.
- Jestem bardzo dumny ze sportowych, eleganckich i dynamicznych proporcji Civica Tourera, które z zewnÄ…trz nieco maskujÄ… wyjÄ…tkowÄ… uniwersalność i wielofunkcyjność samochodu. Aby osiÄ…gnąć najwyższe walory użytkowe samochodu kompaktowego, należy zastanowić siÄ™ jak uzyskać maksimum miejsca w kabinie, co przekÅ‚ada siÄ™ również na stylizacjÄ™ nadwozia. DziÄ™ki sprytnej koncepcji caÅ‚ej platformy Civica, mieliÅ›my swobodÄ™ w optymalnym rozplanowaniu elementów nadwozia. Rezultatem jest samochód, który ma niemal sportowÄ… sylwetkÄ™. Dla mnie jego atutem jest synergia funkcjonalnoÅ›ci, uniwersalnoÅ›ci i dynamicznej ekspresji- mówi Adrian Killham, lider projektu.
WyglÄ…d zewnÄ™trzny auta jest wyrafinowany i sportowy, a jego niepowtarzalny styl okreÅ›la wyraźna linia, która przebiega nieprzerwanie od przodu aż do sÅ‚upka D, tworzÄ…c wrażenie pÅ‚ynnoÅ›ci.
ZespóÅ‚ opracowujÄ…cy model Civic Tourer spÄ™dziÅ‚ wiele czasu nad nowÄ… formÄ… tego fragmentu nadwozia, gdyż jego zadaniem byÅ‚o podkreÅ›lenie wrażenia wyjÄ…tkowego charakteru samochodu. SzkÅ‚o szyby bocznej za tylnymi drzwiami „rozciÄ…gniÄ™to” aż na sÅ‚upek D, by zamaskować stalowÄ… jego konstrukcjÄ™, a tylne skrzydÅ‚o drzwi podniesiono o 17mm w porównaniu do Civica 5D w celu uzyskania mocnej, charakterystycznej linii nadwozia i dodania autu elegancji.
- Już na pierwszy rzut oka widać, że Civic Tourer nie przypomina innych samochodów kombi. Ostatnio skonstruowane auta z tego typu nadwoziami utrzymane sÄ… w podobnym do siebie stylu. Civic Tourer ma inaczej rozÅ‚ożone akcenty i inny charakter– twierdzi Adrian Killham, lider projektu.
Za tym wyrafinowanym i sportowym stylem kryje siÄ™ wszechstronność, która wynika ze starannie przemyÅ›lanej, bezkonkurencyjnej funkcjonalnoÅ›ci wnÄ™trza.
Civic Tourer korzysta z tego samego co Civic 5D, unikalnego projektu podwozia z centralnie umieszczonym zbiornikiem paliwa, który znajduje siÄ™ pod przednimi fotelami, uwalniajÄ…c ogromnÄ… przestrzeÅ„ wewnÄ…trz samochodu i pozwalajÄ…c na zastosowanie ukÅ‚adu siedzeÅ„ w typowej dla Hondy konfiguracji Magic Seats.
Civic Tourer oferuje jedno z najbardziej przestronnych wnÄ™trz nie tyko w swojej klasie, ale i w segmencie D. PrzestrzeÅ„ Å‚adunkowa mieÅ›ci 2 peÅ‚nowymiarowe rowery górskie lub 3 duże walizki Samsonite pod kryjÄ…cÄ… je przed wzrokiem przechodniów roletÄ… bagażnika.
- 624 litry* pojemności bagażnika (do tylnych siedzeń, do poziomu okien).
- 1668 litrów* pojemnoÅ›ci bagażnika (zÅ‚ożone tylne siedzenia, do poziomu dachu).
Przewidziano też maÅ‚y schowek na roletÄ™ bagażnika, którÄ… można wyjąć i schować, gdy nie jest potrzebna.
Ponadto, wygospodarowano dodatkowÄ… przestrzeÅ„ pod podÅ‚ogÄ… bagażnika, umożliwiajÄ…c przewożenie w nim wysokich przedmiotów. Dodatkowe uÅ‚atwienie stanowi obniżenie krawÄ™dzi zaÅ‚adunku o 137mm* w porównaniu do Civica 5D, dziÄ™ki czemu umiejscowienie cięższych przedmiotów w przedziale bagażowym wymaga mniejszego wysiÅ‚ku.
Unikalny, stworzony przez HondÄ™ system siedzeÅ„ Magic Seats zwiÄ™ksza przestrzeÅ„ w aucie, umożliwiajÄ…c wybór jednej z wielu konfiguracji siedzeÅ„. ZÅ‚ożenia tylnej kanapy można dokonać jednym prostym ruchem rÄ™ki, a podÅ‚oga bagażnika nowego modelu zostaÅ‚a podniesiona w stosunku wersji 5-drzwiowej, aby stworzyć caÅ‚kowicie pÅ‚askÄ… powierzchniÄ™ Å‚adunkowÄ….
Tylne siedziska mogÄ… być skÅ‚adane do pozycji pionowej, pozwalajÄ…c na przewożenie wysokich przedmiotów. PodziaÅ‚ kanapy w proporcji 60:40 pozwala na jeszcze wiÄ™cej wariantów przewozu zarówno pasażerów, jak i dużego bagażu oraz zapewnia alternatywny otwór zaÅ‚adunkowy, jeżeli dostÄ™p przez drzwi bagażnika jest ograniczony.
Na drodze: zaawansowane i efektywne rozwiÄ…zania techniczne.
Civic Tourer bÄ™dzie dostÄ™pny z silnikiem wysokoprężnym 1.6 i-DTEC z serii Earth Dreams Technology wspóÅ‚pracujÄ…cym z manualnÄ… skrzyniÄ… biegów oraz z jednostkÄ… benzynowÄ… 1,8 i-VTEC dostÄ™pnÄ… z przekÅ‚adniÄ… manualnÄ… lub automatycznÄ….
1,6 i-DTEC
Wysokoprężny silnik 1.6 i-DTEC po raz pierwszy został zastosowany do napędu Civica 5D, a następnie trafił pod maskę nowej generacji modelu CR-V. Jest to pierwszy silnik Hondy z serii Earth Dreams Technology, jaki wprowadzono na rynek europejski.
IdeÄ… przewodniÄ… serii Earth Dreams Technology jest uzyskanie równowagi miÄ™dzy niskim zużyciem paliwa i wysokimi osiÄ…gami samochodu, czego Å›wietnym przykÅ‚adem jest wÅ‚aÅ›nie Civic Tourer.
Silnik 1,6 i-DTEC otrzymaÅ‚ aluminiowÄ… gÅ‚owicÄ™, co w poÅ‚Ä…czeniu z aluminiowym otwartym blokiem cylindrów daje obecnie najlżejszy silnik w swojej klasie. W jednostce tej ograniczono straty tarcia do poziomu silników benzynowych. Wszystkie ruchome części starannie zoptymalizowano, starajÄ…c siÄ™ ograniczyć tarcie towarzyszÄ…ce ich pracy, co znaczÄ…co przyczyniÅ‚o siÄ™ do obniżenia zużycia paliwa, nie pozbawiajÄ…c kierowcy radoÅ›ci z jazdy.
Silnik 1,6 i-DTEC zaprojektowano pod kÄ…tem wymogów rynków europejskich. BÄ™dzie on produkowany w zakÅ‚adach Honda’s UK Manufacturing (w tej samej fabryce, z której wyjedzie gotowy Civic Tourer).
System amortyzatorów adaptacyjnych (Adaptive Damper System ADS)
Civic Tourer zostaÅ‚ wyposażony w system tylnych amortyzatorów adaptacyjnych, zastosowany przez markÄ™ Honda w seryjnie produkowanym samochodzie po raz pierwszy. System udostÄ™pnia trzy poziomy dziaÅ‚ania - komfortowy, normalny i dynamiczny – opracowane w celu poprawy stabilnoÅ›ci i komfortu jazdy w przy różnych obciążeniach samochodu i w najróżniejszych warunkach drogowych. DziÄ™ki systemowi amortyzatorów adaptacyjnych, Civic Tourer może być komfortowym samochodem w czasie jazdy po autostradzie, by po chwili zmienić siÄ™ w precyzyjny, sztywno zestrojony samochód zdolny do dynamicznej jazdy po krÄ™tych drogach.
- JesteÅ›my przekonani, że wielu klientów zauważy i doceni zalety tak zaawansowanego systemu – zapewnia Adrian Killham, lider projektu.
Bezpieczeństwo
Tak jak w przypadku wszystkich modeli marki, wysoki poziom bezpieczeÅ„stwa - szczególnie w czasie integrowania zaawansowanych systemów bezpieczeÅ„stwa aktywnego - byÅ‚ priorytetem dla zespoÅ‚u odpowiedzialnego za tworzenie Hondy Civic Tourer. Zgodnie z filozofiÄ… firmy dotyczÄ…cÄ… bezpieczeÅ„stwa dla wszystkich (Safety for Everyone), Civic Tourer bÄ™dzie samochodem bezpiecznym dla swojego kierowcy, dla pasażerów, dla pieszych oraz dla innych użytkowników dróg.
Tabela porównawcza (Civic 5D / Civic Tourer)
|
CIVIC 5-DRZWIOWY
|
CIVIC TOURER
|
Wymiary zewnętrzne
|
(mm)
|
4285/1770/1440
|
4520/1770/1440*
|
Pojemności
|
Przestrzeń bagażowa (do tylnych siedzeń, do poziomu okien)
(litrów)
|
477
|
624*
|
Przestrzeń bagażowa
(złożone tylne siedzenia, załadunek do poziomu dachu)
(litrów)
|
1378
|
1668*
|
Załadunek
|
Wysokość progu bagażnika (mm)
|
702
|
565*
|
(*wedÅ‚ug pomiarów wÅ‚asnych firmy Honda)