SEAT Tarraco e-HYBRID jest napÄ™dzany silnikiem spalinowym TSI o pojemnoÅ›ci 1,4 litra i mocy 150 KM poÅ‚Ä…czonym z jednostkÄ… elektrycznÄ… o mocy 115 KM. Wraz z szeÅ›ciobiegowÄ… skrzyniÄ… DSG samochód osiÄ…ga Å‚Ä…cznÄ… moc 245 KM i maksymalny moment obrotowy równy 400 Nm. Akumulatory o pojemnoÅ›ci 13 kWh pozwalajÄ… na przejechanie w trybie elektrycznym dystansu 49 km wg testów WLTP (58 km wg NEDC), zaÅ› w trybie mieszanym – do 730 km.
– Produkcja trzeciego zelektryfikowanego modelu to kontynuacja elektrycznej ofensywy SEAT-a – stwierdza Wayne Griffiths, CEO SEAT-a. – Poprzez wprowadzenie wersji hybrydowej do segmentu dużych SUV-ów chcemy zbliżyć siÄ™ do naszego celu, czyli uczynienia tej technologii jeszcze bardziej dostÄ™pnÄ… dla wszystkich.
Inteligentny dobór napÄ™du
Samochód domyÅ›lnie uruchamia siÄ™ w trybie elektrycznym, o ile stopieÅ„ naÅ‚adowania akumulatorów na to pozwala. Tarraco przeÅ‚Ä…czy siÄ™ na tryb hybrydowy, gdy naÅ‚adowanie akumulatorów spadnie poniżej okreÅ›lonego poziomu lub gdy prÄ™dkość pojazdu przekroczy 140 km/h. Podczas równoczesnego dziaÅ‚ania napÄ™du elektrycznego i spalinowego możliwe jest doÅ‚adowywanie akumulatorów.
Tarraco e-HYBRID z poziomu systemu multimedialnego zapewnia dostÄ™p do trzech trybów jazdy hybrydowej (e-Mode, Automatic Hybrid oraz Manual Hybrid). Z kolei przy nowo zaprojektowanej dźwigni zmiany biegów znajdujÄ… siÄ™ dwa przyciski pozwalajÄ…ce momentalnie wÅ‚Ä…czyć tryb e-Mode – stworzony do bezemisyjnej jazdy miejskiej – albo s-Boost – zapewniajÄ…cy bardziej sportowÄ… dynamikÄ™ jazdy.
Akumulatory naładowane już w 3 godziny
Zgodnie z wynikami testów WLTP w trybie mieszanym emisja CO2 Tarraco e-Hybrid wynosi 37-46.4 g/km, a spalanie 1.6-2 litrów na 100 km. DziÄ™ki urzÄ…dzeniu typu Wallbox (o mocy 3.6 kW) akumulatory mogÄ… zostać w peÅ‚ni Å‚adowane już w 3 godziny. Samochód można również podÅ‚Ä…czyć do Å‚adowarki 2.3 kW, która uzupeÅ‚ni poziom energii elektrycznej w niecaÅ‚e 5 godzin.
SEAT Tarraco e-HYBRID zostaÅ‚ zaprojektowany jako samochód w peÅ‚ni poÅ‚Ä…czony z otoczeniem. DziÄ™ki aplikacji SEAT Connect, dostÄ™pnej przez smartfon oraz samochodowy system multimedialny, kierowca ma zapewniony dostÄ™p z dowolnego miejsca do danych pojazdu. Aplikacja pozwala również na zdalne zarzÄ…dzanie m.in. klimatyzacjÄ… i procesem Å‚adowania akumulatorów.
Tarraco e-HYBRID zostało zaprojektowane w zakładach SEAT-a w Martorell, produkcją zaś zajmują się zakłady w Wolfsburgu. Dostawa pierwszych egzemplarzy planowana jest na pierwszy kwartał 2021 roku.
SEAT Tarraco e-HYBRID w liczbach
Silnik spalinowy
|
1.4 TSI 150 KM (110kW)
|
Cylindry/Zawory
|
4-cyl, 16v
|
Pojemność
|
1,395 cm3
|
Średnica cylindra, skok tłoka
|
74.5 x 80
|
Moc silnika elektrycznego
|
115 KM (85kW)
|
Pojemność akumulatorów
|
13kWh
|
Moc maksymalna
|
245 KM (180kW)
|
Maksymalny moment obr.
|
400 Nm
|
Prędkość maksymalna
|
205 km/h
|
Zasięg napędu elektrycznego
|
44-49 km (WLTP) / 55-58 km (NEDC)
|
Spalanie paliwa
|
1.6-2.0 l/100km (WLTP)
|
Emisja CO2
|
37-46.4 g/km (WLTP)
|